Przeniesienie napędu
: To nie jest auto na górskie rajdy i slalomy.
4,0
Całokształt
Kupilem auto z przebiegiem 37 tys .... teraz mam juz 57 tys. Do dzis urzeka mnie komfort tego auta choc ma tez swoje braki. (ale nie znajduje wad no moze poza ukladem kierwoniczym). Jedna wazna kategoria nie pokazana ponizej - BEZPIECZENSTWO!!! Jade autem majacym prawie 2 tony, mam wzmacnianą karoserie, mam komplet poduszek powietrznych lacznie z kolanowa, regulowany zaglowek i tak dalej. Niewiele aut klasy D daje tyle bezpieczenstwa a to jest jednak bardzo wazne dla mnie i mojej rodziny.
Wrażenia
5,0
Silnik
To byla najwieksza obawa ale silnik daje rade. Fakt ze auto nie wcisnia nas w siedzenie podaczas ruszania ale bardzo sprawnie sobie radzi z codzienna jazda. Wiec dla fanow pisku opon odpada ale dla calej reszty bedzie ok. No i jest blokada predkosci pow 200 km/h.
2,0
Skrzynia biegów
Jeden z glownych powodow wyboru KIA - siedem biegow i bardzo dobry automat. Przy 80km/h mam jakies 1200 obrotow ...cichutko . 140km /h daje juz 2.500 obrotow i zaczyna sie robic glosno. Rzadko uzywam lopatek ... jak juz to zeby szybciej wejsc na 7 bieg.
3,0
Układ jezdny
Siedzi sie wygodnie jak na kanapie i niestety prowadzi sie jak kanape. Miekkie auto i choc nie wychyla sie zbytnio (ostanio Seat Toledo kombi bardzie nurkowal) to nie ma porownania np do Audi A6. To jest auto do komfortowej spokojnej jazdy ponizej 200 km/h na prostej. Aktywny asystent pasa nie daje rady w zakretach ... najwiekszy minus tego auta - nie nalezy puszczac kierownicy.
5,0
Karoseria
Wyglad super. Tylko lakier coraz cienszy - jak w innych autach.
Komfort
4,0
Widoczność
Widocznosc w porzadku ale musi byc kamera tylna (co jest w standardzie). Auto jest duze i ma ponad 4 m i trzeba jednak uwazac. Glowny problem to wyjazd - dluga maska to trzeba jednak wyjechac na droge - problem kazdego duzego auta.
5,0
Ergonomia
W srodku naprawde nie ma sie do czego przyczepic. No i sa nadal przciski i pokretla - a w innych autach tylko tablet.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dziala jak nalezy ..nie jest to oczywiste w innych autach. Ja czasem wole sobie wlaczyc grzanie siedzenia ...cichutku, cieplutko ,..lepiej niz w domowym fotelu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie wiem czy Superb ma wiecej miejsca w srodku ... a inne auta klasy D sa mniejsze. To wrecz problem bo nie mam jak oprzec lewego lokcia o drzwi trzymajac kierownice (za daleko).
5,0
Wyciszenie
Kolejny powod wyboru tego auta (sedan jest o jakis 1 dB cichszy od wersji kombi). Passat i Superb sa tak samo ciche/glosne . A ciszej to juz premium albo wlasne dodatkowe wyciszenie. Uwaga dla kupujacych ..glowny halas idzie od opon. Zwroccie uwage jak niewiele slychac halasu aut jadacych obok.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W miare ok - ale opony 17 kosztują, klocki i tarcze tez. To nie jest Fiat Seicento tylko duze auto klasy D o masie 2 ton wiec koszty tez sa.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nic lepszegoi w klasie D nie znalazlem
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
na razie nic - 57 tys na liczniku
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.7 VGT CRDi 141KM 104kW
[l/100km]