Inne
: Wyciszenie i ilość miejsca we wnętrzu, sprawność działania wentylowanych foteli, itd. Oczywiście wygląd auta.
5,0
Całokształt
Nowa udoskonalona Optima i to się udało. Nie kupiłem tego auta pod wpływem emocji tylko dokładnie sprawdziłem propozycje rynkowe by wybrać jak najlepszą limuzynę. Zanim wpłaciłem zaliczkę przetestowałem Hyundaia I40, Passata, Superba, Mazde 6, Bmw 3, Volvo S60. Nie wchodząc w szczegóły, bo każdy czymś mógł przykuć moją uwagę jednak ostatecznie to Optima zwyciężyła i jestem jej szczęśliwym posiadaczem. Do zakupu po za wyglądem bardzo przekonał mnie poziom bezpieczeństwa jaki oferuje to auto m.in.: autonomiczne hamowanie awaryjne czy układ monitorowania martwego pola. Auto oceniam bardzo wysoko.
Wrażenia
5,0
Silnik
Do Optimy przymierzałem się już do poprzedniego modelu tylko ten silnik zawsze cofał mój pomysł zakupu i czekałem z myślą, że nowa Optima będzie mocniejsza… tak się stało, ale tylko o 5KM to raczej nie zmieniło by mojego podejścia do zakupu, gdyby nie skrzynia 7DCT, która całkowicie odmieniła to auto i przekonała mnie do zakupu. To auto jest bardzo elastyczne i po mimo małej mocy dobrze sobie radzi przy wyprzedzaniu innych aut. Oczywiście chciało by się mieć więcej mocy, ale wiem na co się zdecydowałem dlatego zostawiam maksymalną notę. Za to dzięki małemu silnikowi mamy bardzo dobry dostęp do wszystkich układów pod maską.
5,0
Skrzynia biegów
Posiadam auto z automatyczną skrzynią 7DCT, która pracuje rewelacyjnie. Tryb jazdy eco/sport fajny dodatkowy bajer jednak raczej zbyteczny przy normalnej jeździe tak jak i łopatki pod kierownicą.
4,0
Układ jezdny
Jest dobrze, a napisałbym bardzo dobrze, gdybym nie wypożyczył na weekend BMW 3 (4x4) zdecydowanie ma najlepszy układ jezdny to auto się po prostu czuje i słucha poleceń kierowcy, jednak jak napotkamy „piękne” polskie drogi to chcemy wracać do Optimy i o trochę gorszej sterowności auta zapominamy za to cieszymy się większą wygodą za kółkiem. Zostawiam ocenę 4 jest dobrze, ale mogło by być lepiej. Na plus zasługuje bardzo dobry skręt, łatwo się zawraca.
Komfort
5,0
Widoczność
Tu również postawiłbym 4 gdybym miał parkować bez „wsparcia”. W wyposażeniu czujniki parkowania przód/tył oraz kamera 360 stopni, która pomaga pewnie zaparkować auto.
5,0
Ergonomia
Uważam, że deska rozdzielcza przypomina tą z aut Bmw, a tam układ przycisków i pokręteł już od dawna był ulokowany w sposób harmonijny i to właśnie udało się osiągnąć w nowym modelu Optimy. Wszystkie przyciski są pod ręką i wygodnie pozwalają na sterowanie autem. Bardzo mądrze jest ustawiona nawigacja powyżej nawiewów, a nie jak w Superbie odwrotnie. Konsola środkowa została zwrócona pod kątem 8,5 stopni w stronę kierowcy. Dla kierowcy i pasażera po za wentylowanymi siedzeniami mamy regulowane fotele z pamięcią dla dwóch osób. Dobre miejsce na telefon z ładowaniem indukcyjnym oraz zestaw głośnomówiący. Bardzo lekko ściągające pasy bezpieczeństwa poprawiają komfort – napinacze pasów dociągają pas gdy system wykryje nagłe hamowanie. 7 poduszek w tym kolanowa dla kierowcy. Światła: Bi-ksenony z dynamicznym doświetlaniem zakrętów działają również automatycznie z długich na mijania.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwustrefowa niezależna wentylacja z przodu oraz nawiew z tyłu. Funkcja jonizacji i oczyszczania powietrza oraz funkcja automatycznego odparowania przedniej szyby. Nie mam żadnych zastrzeżeń co do wentylacji, szyby nie parują, auto szybko się wychładza. Wentylacja przednich foteli działa w 3 zakresach, ale tak mocno chłodzi, że rzadko używam ją na maxa. Co do ogrzewania bez zastrzeżeń również 3 zakresowe podgrzewanie foteli z przodu z tyłu kanapa zaś 2 zakresowe. Podgrzewanie kierownicy działa szybko.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Optima wraz Superbem to obecnie największe limuzyny klasy średniej szczególnie jest to widoczne dla pasażerów. Myślę, że nie ma się co rozpisywać po prostu postawić 5.
5,0
Wyciszenie
Optima jest bardzo dobrze wyciszona! Wydaje mi się, że pierwsze co słychać przy wyższych prędkościach to szum opon Michelin niby najnowszy model, ale wydaje mi się, że mogłyby być cichsze. Z testowanych przeze mnie aut najbardziej szumiała Mazda 6 dodam dla zainteresowanych.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W tym punkcie chyba przypomnę o 7 letniej gwarancji, która powinna sprawić niskie koszty utrzymania, a jak będzie to się okaże… Co dziś już wiem – olej można wymieniać co 30.000km, więc koszty serwisowania nie są duże. Przez 7 lat raz w roku darmowa aktualizacja nawigacji… Z ciekawostek najniższe moje spalanie potwierdzone zdjęciem na forum.kia-motors.pl wyniosło 4,2 litra/100km ( od zimnego auta, aż do zgaszenia ). Oczywiście Optima pali więcej przy normalnej jeździe, a jeszcze więcej przy autostradowej. Dodam również, że moje poprzednie auto to Kia Sorento 1 i jej bezawaryjność również przekonała mnie do pozostania przy tej marce.
5,0
Stosunek jakość/cena
Porównałem dokładnie wiele aut i jak byśmy chłodno kalkulowali parę aut pomijając kwestie wyglądu czy marki tylko porównali wyposażenie/jakość/cenę to Optima ZAWSZE będzie w czołówce, a wedle moich sprawdzonych modeli opisanych powyżej Optima jest po prostu najtańsza do tego co oferuje, a wszystko w bardzo dobrej jakości wykonania. W każdej wersji wyposażenia mamy nawigację, a przy mojej wersji XL takie bajery jak: podgrzewaną kierownice, wentylowane fotele, aktywny tempomat, ładowanie indukcyjne telefonu, system Harman Kardon itd.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.7 VGT CRDi 141KM 104kW
[l/100km]