Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Optima II Kombi

ideally, 8 lat temu
Silnik 1.7 VGT CRDi 141KM 104kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 5 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Kia Optima II Kombi 1.7 VGT CRDi 141KM 104kW 2016-2018 - Oceń swoje auto
3,77
10% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ elektryczny : Zawieszenie zmienne w zależności od trybu skrzyni biegów.
4,0
Całokształt
Samochodem przejechałem niecałe 5000km a już mam mieszane uczucia. Jest ładne, ludzie się oglądają. Najgorszy kolor biały, po umyciu jest brudny za 5 min. Za to widać go w nocy.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik dobrze wyciszony, w kabinie, cóż to tylko klekot. Za to za słaby w zupełności, zachowuje się jakby miało maksymalnie 100KM. Przy 140KM i automatycznej ponoć szybkiej (bardzo wolna moim zdaniem) skrzyni powinno mało palić i być żwawe. Ok - włączamy normalny tryb ( nie eco, sport), auto przełącza normalnie biegi, w trybie eco 1100rpm co chwila, do miasta ok, pod warunkiem, że nie chcemy szybko ruszać. System start-stop działa na naszą niekorzyść (prócz zmniejszonego hałasu i mniejszego spalania), samochód zaraz po zatrzymaniu wyłącza się w momencie kiedy chcę ruszać, gdy się już włączy już jest za późno. Warto wyłączyć tą funkcję (przycisk). Do wyprzedzania ok, jednak gdy potrzebujemy szybko wyprzedzić, bo jest spora kolejka aut, zapomnij, jazda na czołówkę murowana.
3,0
Skrzynia biegów
szarpanie biegami z rana gdy chłodno, ale i coraz częściej gdy jest ciepły, zwalniamy, czuć że zrzuca biegi, podczas przyspieszania, czuć to samo, czasem wręcz szarpie...przy takim przebiegu? (4500km) 7 biegów, które jest katastrofą, co prawda cicho w samochodzie z powodu małych obrotów nawet przy jeździe 160kmh, ale te poszarpywanie jest nie do przyjęcia. Spalanie miasto 7.5-11l, trasa 6 minimalnie! do 8l
4,0
Układ jezdny
Tu bardzo dobrze. Eleganckie wspomaganie elektryczno-hydrauliczne, to czego każdy chce, można kręcić jednym palcem. Reaguje tak jak chcę.
Komfort
4,0
Widoczność
Maska wystaje ponad aż jest widoczna z wewnątrz, jest to bardzo irytujące, jakbym coś woził z przodu. Do tyłu kamera cofania niewiele pomaga, wolę bez niej, przy kombi parkowanie znośne.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, jednak przełączanie stacji palcem to jakiś żart. Skoro mogę przełączać muzyka przy podłączonym telefonie, a stacji nie? W instrukcji jest napisane,i sama KIA podaje, że AppleCar nie działa, tylko android. Otóż mam iphone 6s i włączając wifi oraz bluetooth normalnie się łączy i odtwarza muzykę, można przełączać piosenki, odbierać rozmowy telefoniczne. Jest super. Za to wygląd środka jak w BMW 5, obszyta jakby skóra z wstawkami czarnymi. Bardzo ciekawie.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ustawione 22-23 stopnie przy 2-3 stopniach na zewnątrz i siedzę w kurtce po 20 minutach, jakiś żart. Jedynie podgrzewane kierownica i fotele coś dają. Brak podgrzewanej kierownicy przy tym standardzie...żal.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni aż nadto. bagażnik, hmm. Wiozłem wczoraj dwie rozłożone prawie maty do ćwiczeń, całkiem sporo.
4,0
Wyciszenie
Szum z tyłu przy kombi, porażka. Opony zimowe słychać jakbym jechał bez podłogi, za to ...im większa prędkość tym...tak samo? 80kmh cicho w miarę, 160kmh, dalej rozmawiam bez podnoszenia głosu. 190kmh jest tylko głośniej. Może być - żadnych szumów z drzwi i uszczelek.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeszcze zerowe, więc się nie wypowiem.
3,0
Stosunek jakość/cena
Za skrzynie, słąbego diesela, daj duuuży minus.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Skrzynia, skrzynia...zimno
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 1.7 VGT CRDi 141KM 104kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Kia Optima II Kombi