Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Optima II Kombi Facelifting

Gregorian, 5 lat temu
Silnik 1.6 T-GDI 180KM 132kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 14 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Kia Optima II Kombi Facelifting 1.6 T-GDI 180KM 132kW 2018-2019 - Oceń swoje auto
4,79
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Ogólna przyjemność z użytkowania tego samochodu.
5,0
Całokształt
Potrzebowałem bezproblemowego nierzucającego się w oczy i wygodnego samochodu do pracy, która wiąże się z wieloma podróżami. W ciągu niespełna 3 miesięcy zrobiłem 14 tys. km więc co nieco mogę już o tym aucie powiedzieć. Wybierałem spośród dużych kombi: Mondeo, Superb, i Talismana. Wygrała Kia gdyż oferuje najwięcej spośród wymienionych. Dobry silnik połączony ze świetnym automatem, bardzo bogate wyposażenie, przyjemny design i niezawodność.
Wrażenia
4,0
Silnik
Przyjemnie pracujący, mocny, elastyczny i dość ekonomiczny. Do 4 tys obrotów bardzo cichy, powyżej lubi warknąć, ale to przyjemny dźwięk, choć nieco za głośny. Wyprzedzanie to przyjemność. Średnie zużycie paliwa z 13,5 tys km to 7,1 l/100km
5,0
Skrzynia biegów
Znakomita. Szybka, zdecydowana, biegi zmienia bez najmniejszych szarpnięć. Mam spore doświadczenie z automatami więc śmiało mogę powiedzieć, że to jedna z najlepszych skrzyń jakimi jeździłem, w niczym nie ustępuję DSG od VAG-a, a nawet ją przewyższa lepszym startem na jedynce.
4,0
Układ jezdny
Raczej komfortowy niż sportowy, przy tym bardzo pewny, dający przewidywalne zachowanie auta na drodze. Auto odebrałem już z zamontowanymi zimówkami więc nie mam porównania jak zachowuje się na letnim ogumieniu, ale należy przypuszczać, że będzie jeszcze lepiej. Bardzo wydajne hamulce.
5,0
Karoseria
Bardzo duża przestrzeń dla kierowcy i pasażerów. Mam 186 cm wzrostu i za mną jest nadal bardzo dużo miejsca. Bagażnik ogromy i bardzo ustawny, wyposażony w znakomity system aranżacji przestrzeni: listwa do dowolnego dzielenia powierzchni wyposażona w pasy do kotwiczenia np. walizek, siatka do przygwożdżenia "latających" przedmiotów, liczne haczyki i kotwy, gniazdo 12V w bagażniku, piwniczka na drobiazgi, składane za jednym pociągnięciem dźwigienki fotele. To wszystko w standardzie.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra, nie ma się do czego przyczepić. Znakomity pomysł to ogrzewanie miejsca spoczynku przednich wycieraczek, niby takie nic, a wycieraczki nie przymarzają nie sztywnieją i nie zbiera się na nich śnieg. Malutką uwage krytyczną mam do czujników parkowania, które są nieco... nadgorliwe, piszczą dźwiękiem ciągłym gdy do przeszkody jest jeszcze dobre pół metra.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Szczególnie urzekły mnie zegary, fantastyczna kierownica, mięciutko pracujące jakby zatopione w ciepłym maśle przyciski oraz znakomicie działający system Android Auto. Choć trzeba przyznać, że fabryczna nawigacja jest całkiem niezła, na głowę bije tą z Forda, Renault czy nawet Lexusa.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Październik był bardzo ciepły więc klimę też już sprawdziłem. Działa bez zastrzeżeń, szybko schładza wnętrze i utrzymuje zadaną temperaturę. Co dla mnie bardzo ważne - nawiewy da się ustawić tak, że w trybie automatycznym nie dmuchają na kierowcę i pasażerów, a zapewniają poczucie komfortu cieplnego, coś jak klima w VW Phaetonie ;-). Co do ogrzewania to też nie ma się do czego przyczepić, wnętrze nagrzewa się bardzo szybko, podejrzewam, że jest jakieś elektryczne wspomaganie nagrzewania gdyż po mroźnej nocy ciepłe powietrze rozmraża szyby dosłownie 30 sekund po włączeniu silnika.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To chyba największa zaleta tego samochodu.
5,0
Wyciszenie
Widać, że Koreańczycy się tutaj postarali, komfort akustyczny jest na bardzo wysokim poziomie, pod maską umieszczone są grube maty wygłuszające, z nadkoli nie słychać nic, nawet podczas jazdy po drobnych kamykach. Przy prędkościach autostradowych można swobodnie rozmawiać bez podnoszenia głosu, nawet przez znakomity fabryczny zestaw głośnomówiący.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zawsze mogłoby być lepiej, ale na tle konkurencji to najtańszy samochód w utrzymaniu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dopiero 14 tys, km
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j.w.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 T-GDI 180KM 132kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Kia Optima II Kombi Facelifting 1.6 T-GDI 180KM 132kW
Średni koszt przejechania 100 km
47,00 zł
7,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Kia Optima II Kombi Facelifting