Design tego samochodu powala wszystkie inne samochody w tej klasie ... Insignia czy Passat przy Optimie się po prostu chowają ...
Wrażenia
4,0
Silnik
Seryjnym 1.7CRDi 137Km i to jeszcze w automacie nie jest demonem przyśpieszania ... Po mieście wystarczy ale w tracie podczas wyprzedzania, trzeba uważać.
4,0
Skrzynia biegów
Szkoda, że nie dwu-sprzęgłowa tylko zwykła hydrokinetyczna 6tka ale za to całkowicie bezobsługowa. Dławi jednak osiągi silnika ale samo przełączanie jest świetne ! Żadnych szarpnięć, z pod świateł odchodzi błyskawicznie- potem jest gorzej.
5,0
Układ jezdny
Jest sztywna ale to lubię w samochodach ;) Zakręty przy sporych prędkościach to pikuś. Trzyma się drogi jak gokart ;)
Komfort
4,0
Widoczność
Ma duże słupki i małą tylną szybę- czujniki cofania i kamera. Jest to niski samochód przez co jest trochę gorzej z manewrowaniem ale od czego są z tyłu i z przodu czujniki ;)
5,0
Ergonomia
KIA wie jak projektować deskę rozdzielczą ... Wszystko jest pod ręką. Przyciski są duże i na właściwym miejscu. BRAWO !
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Żadnych zastrzeżeń. Latem chłodzi a zimą grzeje ;) Za chwile będzie montaż webasta więc zima stanie się niestraszna ;)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest naprawdę full. Jest mega szeroka i to odczuć w środku. 4 osoby podróżują w ręcz doskonałych warunkach.
4,0
Wyciszenie
Mogłoby być lepsze wyciszenie ściany grodziowej silnika bo go cały czas słychać. Prędkości 160km.h nie są czymś problematycznym nawet ze szklanym dachem z odsuniętą roletą.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Oprócz wcześniejszego przeglądu, który sam zafundowałem nic więcej mnie nie kosztowała ;)
5,0
Stosunek jakość/cena
W cenie 80tys zł i 2letnim samochodem z totalnym maxem wyposażenia nic lepszego się nie znajdzie !
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
opis w kosztach utrzymania
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pojęcie obce w tym samochodzie
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.7 VGT CRDi 136KM 100kW
[l/100km]