Auto eksploatowane głównie na autostradach i drogach ekspresowych - tam sprawdza się najlepiej. Duże,ciche i wygodne. Mnóstwo udogodnień dla kierowcy.
Wrażenia
3,0
Silnik
Wbrew pozorom - da się jeździć. Nie jest to nic wybitnego i charakter silnika na pewno nie współgra z wyglądem auta, ale po oswojeniu nie ma tragedii. Schodzić poniźej 2000 obrotów nie ma sensu, wtedy zachowuje się jak traktor.
4,0
Skrzynia biegów
Jest ok. Manual to zdecydowanie lepsza opcja dla Optimy.
4,0
Układ jezdny
Dobrze tłumi nierówności, bardzo pewnie trzyma się nawierzchni.
Komfort
4,0
Widoczność
Duże lusterka i kamera cofania, bez problemów.
5,0
Ergonomia
Auto bardzo czytelne i proste w obsłudze. Do instrukcji zaglądnąłem może dwa razy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje i chłodzi w sam raz. Wentylacja fotela kierowcy to w lecie bajka. Klima działa cicho i skutecznie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ogromne ilości miejsca i z przodu i z tyłu. Komfortowe fotele. Duży bagażnik,niestety z małym otworem ładowania.
5,0
Wyciszenie
Cicho,bardzo cicho. Na autostradzie przy 140 km/h auto płynie a człowiek zapomina z jaką prędkością jedzie. Świetny system audio dodatkowo pomaga zapomnieć o odgłosach z zewnątrz.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Lubię wcisnąć pedał gazu i przytrzymać auto na obrotach. Mimo to spalanie to ok. 6,5 l, czysta poezja. Na stację jeżdżę co 1000-1200 km.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jest ok.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wkurza kontrolka czujników ciśnienia w oponach,która aktywuje się po zmianie opon na zimowe. Kilkukrotnie zawiesił się też system multimedialny, raz musiałem odciąć akumulator aby go zresetować.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.7 VGT CRDi 136KM 100kW
[l/100km]