Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Optima I Sedan

JackyJazz, 10 lat temu
Silnik 1.7 VGT CRDi 136KM 100kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 20 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Kia Optima I Sedan 1.7 VGT CRDi 136KM 100kW 2011-2013 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Jest naprawdę super. Bezpieczne i przyjemnie twarde.
4,0
Całokształt
Optima wygląda najlepiej ze wszystkich aut z tego segmentu i w cenie około 100.000 zł. Jeździłem testowo (po kilka dni) prawie wszystkim i Optima ich deklasuje. Dlatego ją kupiłem i jak na razie nie żałuję. Trochę słabo ciągnie "silniczek" bo ma tylko niecałe 1.700 cm3 pojemności, ale za to mandatów płacę mniej niż dotychczas - hehehe . . . Ale reszta jak dla mnie, po przejechaniu 20.000 km - naprawdę OK.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik to najsłabszy (ale wcale nie słaby!) element tego auta. Poprzednio miałem 150 KM w wysokoobrotowym silniku Opla/Fiata i ten z Optimy nie ma z nim szans. Ale jest względnie cichy, dość ekonomiczny (jeżdżę głównie trasę i mieszczę się w 6 l/100 km), a rezerwa zapala mi się po przejechaniu ok.1.050 km. Jak się rozkręci (po ok. 2.000 obrotach) jest nieźle, 2.000 - kiszka - MEGA TURBODZIUUUUUURA.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia ma 6 biegów i działa dość sprawnie. Biegi wchodzą z lekkim oporem, ale pewnie. Ze wstecznym zsynchronizowano kamerę cofania, fajna rzecz i przydatna - nawet w nocy dobrze widać. Tym bardziej przydatna, że przez tylną szybę widać tylko klapę i niebo . . .
5,0
Układ jezdny
Wbrew testom, które czytałem w pismach motoryzacyjnych układ jezdny wg. mnie jest SUPER. Auto na zakrętach (subiektywnie) jeździ jak gokart. Żaden zawijas na "Zakopiance" nie jest w stanie wyprowadzić auta z równowagi. Nie jeździłem jeszcze na śniegu - więc zobaczymy. Duże 18 calowe koła nie lubią kolein poprzecznych a sztywne zawieszenie jest bardzo dobre - tyle że trochę "nerwowe".
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność, poza tyłem - ale jest KAMERKA, dla mnie bardzo dobra. Duże lusterka boczne (składane 1 przyciskiem) pomagają w jeździe, podobnie jak czujniki parkowania.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Obsługa po kilku dniach intuicyjna. Tylko nawigacja trochę "archaiczna" i nie da się jej (wg,. serwisu KIA) zaktualizować. Ustawienia foteli wystarczające, pamięć 2 ustawień fotela kierowcy. Mały, ale denerwujący, drobiazg: w nocy światło zegarów odbija się w przedniej szybie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam zastrzeżeń. Wiatrak wentylacji do ok. 50% możliwości dość cichy, potem już go słychać. Szyby szybko odparowują, a ponieważ założyłem folie na tył i boki auto mniej się nagrzewa od słońca, mim o że jest czarne.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam ok 175 cm wzrostu, a mimo to czasem, przy najniższym położeniu fotela dotykam włosami podsufitki. Chyba że mocowanie fotela jest wyłącznie dla Koreańczyków - to wtedy rozumiem. Z tyłu nie jeżdżę wcale, ale moja rodzina dotąd nie narzekała, nawet po podróży do Chorwacji.
5,0
Wyciszenie
Mocny punkt auta. Gdyby nie "warkotliwy" silnik byłby to dla mnie niemal ideał. Super sprzęt grający - 12 głośników i bass - dodatkowo "wycisza" silnik, więc ogólnie DOSKONALE.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto pali niecałe 6l/100 km w trasie, a nie cackam się z nim zbytnio. Przeglądy co 30.000 km., choć KIA zaleca wymianę oleju i filtra co 15.000 km. Przy tym polecany olej to LOTOS QUAZAR - jeden z droższych na rynku. Na razie innych wydatków BRAK - i oby tak zostało.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za ok. 100.000 zł. auto wyposażone "po zęby". W moim brakuje tylko ogrzewania wieńca kierownicy i szyberdachu (który skrzypi, więc go nie chcę). Oby ilość systemów elektronicznych za jakiś czas nie przełożyła się na wydatki na ich naprawę.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie BRAK usterek. Chociaż jak zmieniłem koła z 18 cali (lato-felgi KIA) na 17 cali (zima-felgi TOMASON) okazało się, że nie da się "wyłączyć" czujników ciśnienia w kołach i teraz świeci mi się kontrolka na stałe. Serwis powiedział, że tak musi być i nic na to nie poradzą.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie BRAK usterek.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.7 VGT CRDi 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Kia Optima I Sedan 1.7 VGT CRDi 136KM 100kW
Średni koszt przejechania 100 km
40,00 zł
7,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Kia Optima I Sedan