Karoseria
: Wygląd - dla tych co kupują oczami, ale tylko w wersji XL.
5,0
Całokształt
Główny plus to uroda. Ludzie oglądają się, pytają i podziwiają. Póki się nie opatrzy będzie robił wrażenie. W wersji XL dużo gadżetów (np asystent pasa ruchu - przetestowałem, fajny bajer). Auto miłem 3 dni na testy, mało ale opinię wyrobiłem. Nie kupię z 2 względów: Ładny jest tylko w wersji XL z felgami 18\'tkami, wtedy masz kilka mniej lub bardziej pożytecznych bajerów. Wówczas są ksenony (biksenonów nie ma w ogóle) ale dostajesz skórę w przymusie, co przy wyjazdach na południe Europy dla mnie odpada. Drugi antywyjazdowy minus to bagażnik - nieforemny, wnikające zawiasy do wnętrza. Poza tym auto ładne i poza dieslem, którego i tak bym nie kupił samochód jak najbardziej godny uwagi.
Wrażenia
4,0
Silnik
Zależy jakie kto ma oczkiwania i z czego się przesiada. Nie lubię diesli, więc zachwytu nie było. Na pewno jeździ gorzej niż TDI 170 KM itp, ale jadąc na trasie przy normalnej jeździe daje radę wyprzedzać i sprawnie się poruszać. To nie jest sportowe auto.
5,0
Skrzynia biegów
Nie miałem zastrzeżeń.
5,0
Układ jezdny
Długi, duży rozstaw osi i kół powoduje, że na zakrętach jeździ przyzwoicie. Do tego felgi 18\'tki.
Komfort
5,0
Widoczność
Kamera cofania ułatwia sprawę. Kiedyś sądziłem, że to niepotrzebny gadżet, ale teraz uważam, że dobrze ją mieć.
5,0
Ergonomia
Obsługa wszystkich systemów, audio itp nie wymaga studiowania instrukcji. Czytelnie, uporządkowanie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W sumie nie miałem okazji dobrze sprawdzić. Klima działała bez zarzutu. Duży minus choć miał być plus to skórzane fotele (czego nie lubię) obowiązek w wersji XL, z czego skóra perforowana (oddcycha) ale wentylacja tylko dla kierowcy. Dyskryminacja pasażera. W i40 pasażer też ma wentylację.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca. Z tyłu miejsca podobnie jak w Superbie. Nawiewy na tył tylko w połączeniu z automatem (?) Bagażnik rozczarowuje - nieregularne kształty, 505 litrów przy takiej długości auta mało, wąski otwór załadunkowy. Na tym tle VW CC jako sedan ma bardziej przyjazny bagażnik.
4,0
Wyciszenie
Jak to w dieslu -przeciętnie, ale nie klekocze jak stary TDI.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnio mnie to interesowało, chyba pali mało przy takiej pojemności.
5,0
Stosunek jakość/cena
To co oferuje maksymalna wersja XL z kombinacją benzyna + automat + pakiet audio i szyberdach za 122900 to bardzo dobra cena.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak danych
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak danych
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.7 VGT CRDi 136KM 100kW
[l/100km]