Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Optima I Sedan Hybrid

Paweł Dobrzański, 5 lat temu
Silnik 2.0 DOHC HYBRID 190KM 140kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 130 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Kia Optima I Sedan Hybrid 2.0 DOHC HYBRID 190KM 140kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
4,86
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Niesamowity komfort jazdy.
Układ elektryczny : Świetna zrywność dzięki silnikowi elektrycznemu.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Nie jest to usterka, ale spalanie mocno odbiega od deklarowanego przez producenta. Robię co prawda krótkie przeloty i mam ciężką stopę, ale nie jestem w stanie zejść poniżej 9,0l.
5,0
Całokształt
Całościowo jestem z tego auta bardzo zadowolony. Posiadam wersję z maksymalnym wyposażeniem. Komfort jazdy jest niesamowity. Rewelacyjne nagłośnienie Infinity. Jedyny mankament to to, że nastawiłem się na małe spalanie, wg producenta średnio 5,9l/100km, więc miałem nadzieję, że z moją ciężką stopą będę się trzymał w granicach 6,0-6,5l. Niestety, jest mi bardzo ciężko zejść poniżej 9,0. Mam wrażenie, że jak na hybrydę to jest duże spalanie. Mimo wszystko lepsze niż u brata, który jeździ Mazdą 6 2.5l 192KM i wychodzi mu 12l :)
Wrażenia
5,0
Silnik
5,0
Skrzynia biegów
Jeśli ktokolwiek waha się nad przejściem z manuala na automat, to mogę śmiało powiedzieć: DO IT. Jedna z najlepszych decyzji jakie podjąłem. To jest tak wygodne, że naprawdę brak słów.
5,0
Układ jezdny
5,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
Fotel kierowcy porusza się w naprawdę wielu płaszczyznach i pozwala się idealnie ustawić do każdego kierowcy. Widoczność z kabiny jest perfekcyjna. Dodatkowo czujniki parkowania i kamera cofania powodują, że tylko ostatni gamoń może to auto zarysować.
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zaparowana szyba? Już zapomniałem co to. Temperatura ustawia się błyskawicznie na taką, jakiej żądamy. Do tego fotele, nie dość, że podgrzewane, to również chłodzone! W gorące dni można sobie przyjemnie schłodzić dupkę ;)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Brat śmiał się, że to jest "silent assassin" :D podczas wolnej jazdy czy parkowania, dzięki silnikowi elektrycznemu jest zupełnie bezgłośny. A nawet na trasie przy 150km/h spokojnie można się rozkoszować muzyką bez konieczności mocnego podkręcania głośności.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jedyny mankament to to, że nastawiłem się na małe spalanie, wg producenta średnio 5,9l/100km, więc miałem nadzieję, że z moją ciężką stopą będę się trzymał w granicach 6,0-6,5l. Niestety, jest mi bardzo ciężko zejść poniżej 9,0. Oscyluję w przedziale 9,0-9,6. Mam wrażenie, że jak na hybrydę to jest duże spalanie. Mimo wszystko lepsze niż u brata, który jeździ Mazdą 6 2.5l 192KM i wychodzi mu 12l :)
5,0
Stosunek jakość/cena
Ogółem uważam, że w swojej klasie, ze wszystkimi dobrodziejstwami wyposażenia jest to auto o najlepszej cenie w stosunku do konkurencji. Porównywałem do takich aut jak: Mazda 6, Opel Insignia, Ford Mondeo, Hyundai i40, Chrysler 200.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mam go co prawda dopiero około pół roku, ale w tym czasie nie zepsuła się nawet najdrobniejsza pierdółka.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 DOHC HYBRID 190KM 140kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Kia Optima I Sedan Hybrid