Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Optima I Sedan Facelifting

kreegz, 6 lat temu
Silnik 1.7 VGT CRDi 136KM 100kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 120 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Kia Optima I Sedan Facelifting 1.7 VGT CRDi 136KM 100kW od 2013 - Oceń swoje auto
4,50
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
5,0
Całokształt
Auto przestronne, wygodne i wybijające się na tle typowych graczy segmentu D (Mondeo, Insignia, Passat). Dobra widoczność, przyzwoite wyciszenie, fajny silnik i miło pracujący automat. Zdecydowanie na plus po przesiadce z Mondeo (a wcześniej Avensisa). Kia potrafi jednak zaskoczyć :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na 1.7 i 136 koni to pracuje przyzwoicie. Ale - bez wirusa się nie obeszło :) Dopiero dodanie kilku koni i nM momentu pozwoliło wygodnie pokonywać polskie drogi. Przy ruszaniu spod świateł wyraźnie słychać klekot, przy jeździe autostradowej w zasadzie niesłyszalny.
4,0
Skrzynia biegów
Większych zastrzeżeń mieć nie można, zmienia biegi płynnie i niewyczuwalnie. Tryb sport wg mnie jest bezsensowny bo mocno przeciąga auto na obrotach.
4,0
Układ jezdny
Jest OK, ale do poziomu trzymania się drogi w Mondeo jednak trochę brak. Auto ma lekkie tendencje do pływania na drodze co na początku lekko mnie niepokoiło. Po przejechaniu większej ilości km mogę powiedzieć że jest w porządku. Tryb Sport to mega gumowe czucie kierownicy :/ O wiele lepiej prowadzi mi się go w Drive lub Eco.
5,0
Karoseria
Dla mnie bomba. Fajna i dynamiczna linia nadwozia, dobra widoczność we wszystkie kierunki. Z wad: brak okładziny bagażnika w miejscu montowania subwoofera oraz wyjątkowo chlapiące się okna na wysokości lusterek.
Komfort
5,0
Widoczność
Wszystko wszędzie widać, kamera cofania jest w zasadzie niepotrzebna. Słupki przednie nie przeszkadzają na mieście.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, kokpit nie jest przeładowany przyciskami. Obsługa tempomatu, radia, funkcji głosowych z kierownicy bardzo intuicyjna.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto ma tendencje do parowania w zimę (pomimo wymiany kompletu filtrów i stałej kontroli klimatyzacji). Nagrzewa się tak jak każdy inny diesel.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest bardzo ok, może nie ma aż tyle miejsca co w Superb, ale Insignia odczuwalnie mniejsza. Pasażerowie z tyłu mają wygodnie a i kierowca nie ma na co narzekać.
3,0
Wyciszenie
Tu największa bolączka: dość mocno słychać odgłosy z tylnego zawieszenia oraz auto "zbiera" wiatr i odgłosy otoczenia. Co ciekawe, jazda 160+ to praktycznie lekki szum wiatru. Tu mogło by być lepiej a tak jest po prostu średnio jak na tą klasę aut.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Poza standardowym serwisem - zero dodatkowych kosztów.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto oferuje wystarczająco dużo za przyzwoitą cenę.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak

On - zużycie paliwa dla silnika 1.7 VGT CRDi 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Kia Optima I Sedan Facelifting