Auto przestronne, wygodne i wybijające się na tle typowych graczy segmentu D (Mondeo, Insignia, Passat). Dobra widoczność, przyzwoite wyciszenie, fajny silnik i miło pracujący automat.
Zdecydowanie na plus po przesiadce z Mondeo (a wcześniej Avensisa). Kia potrafi jednak zaskoczyć :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na 1.7 i 136 koni to pracuje przyzwoicie. Ale - bez wirusa się nie obeszło :) Dopiero dodanie kilku koni i nM momentu pozwoliło wygodnie pokonywać polskie drogi. Przy ruszaniu spod świateł wyraźnie słychać klekot, przy jeździe autostradowej w zasadzie niesłyszalny.
4,0
Skrzynia biegów
Większych zastrzeżeń mieć nie można, zmienia biegi płynnie i niewyczuwalnie. Tryb sport wg mnie jest bezsensowny bo mocno przeciąga auto na obrotach.
4,0
Układ jezdny
Jest OK, ale do poziomu trzymania się drogi w Mondeo jednak trochę brak. Auto ma lekkie tendencje do pływania na drodze co na początku lekko mnie niepokoiło. Po przejechaniu większej ilości km mogę powiedzieć że jest w porządku. Tryb Sport to mega gumowe czucie kierownicy :/ O wiele lepiej prowadzi mi się go w Drive lub Eco.
5,0
Karoseria
Dla mnie bomba. Fajna i dynamiczna linia nadwozia, dobra widoczność we wszystkie kierunki. Z wad: brak okładziny bagażnika w miejscu montowania subwoofera oraz wyjątkowo chlapiące się okna na wysokości lusterek.
Komfort
5,0
Widoczność
Wszystko wszędzie widać, kamera cofania jest w zasadzie niepotrzebna. Słupki przednie nie przeszkadzają na mieście.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, kokpit nie jest przeładowany przyciskami. Obsługa tempomatu, radia, funkcji głosowych z kierownicy bardzo intuicyjna.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto ma tendencje do parowania w zimę (pomimo wymiany kompletu filtrów i stałej kontroli klimatyzacji). Nagrzewa się tak jak każdy inny diesel.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest bardzo ok, może nie ma aż tyle miejsca co w Superb, ale Insignia odczuwalnie mniejsza. Pasażerowie z tyłu mają wygodnie a i kierowca nie ma na co narzekać.
3,0
Wyciszenie
Tu największa bolączka: dość mocno słychać odgłosy z tylnego zawieszenia oraz auto "zbiera" wiatr i odgłosy otoczenia. Co ciekawe, jazda 160+ to praktycznie lekki szum wiatru.
Tu mogło by być lepiej a tak jest po prostu średnio jak na tą klasę aut.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Poza standardowym serwisem - zero dodatkowych kosztów.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto oferuje wystarczająco dużo za przyzwoitą cenę.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.7 VGT CRDi 136KM 100kW
[l/100km]