Inne
: użyte materiały są dobrej jakości, detale dopracowane, spasowanie elementów w kabinie b.dobre, auto oceniam na 5+, jest to moja pierwsza Kia w zakupie wersja Exclusive.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
: skrzynia biegów DCT powolna reakcja na gaz
Inne
5,0
Całokształt
na piątkę
Wrażenia
5,0
Silnik
pracuje wyśmienicie, kultura pracy bardzo dobra, cichy jak na diesla
4,0
Skrzynia biegów
skrzynia biegów automat klasyczny, do poruszania się spokojnie wystarcza, działa z opóźnieniem na reakcję na gaz, nie jest tak szybka jak DSG
4,0
Układ jezdny
duże koła 225/45/18 zabierają sporo z komfortu jazdy, trzeba zwolnić i jest ok.
Komfort
5,0
Widoczność
słaba widoczność do tyłu podczas manewrów na parkingu ale kamera cofania rekompensuje niedogodności
5,0
Ergonomia
tutaj bez uwag
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
klimatyzacja szybko schładza wnętrze pojazdu nawet podczas dużych upałów, zaletą są nawiewy dla pasażerów tylnej kanapy, ogrzewanie działa w zimę bez zarzutu
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
przestrzennie dla wszystkich, na tylnej kanapy bardzo dużo miejsca na nogi dla pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Miasto 7,5-9,5 l/100 korki, poza miastem w zależności od prędkości jazdy: 4,7 przy 100 km/h, 5,5 przy 120km/h, 6,1 przy 140km/h, powyżej 140 km/h do 10 l/100km
3,0
Stosunek jakość/cena
cena do wyposażenia jest to auto za drogie jak na tę markę i prestiż, roczne auta tracą 20-25 procent ceny zakupu a więc spora utrata wartości pojazdu
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nie było
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nie było
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.7 VGT CRDi 136KM 100kW
[l/100km]