Przeniesienie napędu
: Bardzo dobra, \"inteligentna\" skrzynia biegów, doskonale wspólpracująca z dużym, elastycznym silnikiem. Duża przyjemność prowadzenia tego samochodu.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Dwukrotne przepalenie jednego z bezpieczników
5,0
Całokształt
Jestem bardzo zadowolony z samochodu. Dla mnie najważniejsz jest niezawodność i (wbrew niektórym opiniom) mam wysokie mniemanie o niezawodności koreańskich produktów, z którymi mam już do czynienia ponad 25 lat.
Wrażenia
5,0
Silnik
Duży, elastyczny silnik. Bardzo cicha praca. Przy spokojnej jeździe silnik jest prawie niesłyszalny
5,0
Skrzynia biegów
Jestem zaskoczony kulturą pracy automatu. Jedyny, drobny mankament - chyba trudny do wyeliminowania - to pewna zwłoka (ok. 0.5 sek)przy gwałtownym wciśnięciu pedału przyspieszenia podczas spokojnej jazdy (jadąc spokojnie np. na 5 biegu, chęć gwałtownego przyspieszenia wymaga zredukowania przekładni do np. 3 biegu, a to chwilę trwa).
4,0
Układ jezdny
Na razie nie stwiedziłem uchybień. Samochód dorze trzyma się drogi.
Komfort
4,0
Widoczność
Przy tak dużych gabarytach (długość 500 cm) widoczność do przodu i do tyłu jest dość dobra. Ewentualne niedogodności redukują czujniki wykrywające przeszkody (z przodu i z tyłu)
4,0
Ergonomia
Większość rozwiązań nie budzi zastrzeżeń. Niektóre jednak można byłoby poprawić. Na przykład, sterowanie z kierownicy radiem i odtwarzaczem mogłoby być bogatsze. Stan obecny wynika chyba z tego, że po prawej stronie kierownicy umieszczono sterowanie tempomatem i zabrakło już miejsca na rozsądne umieszczenie dodatkowych przycisków do sterowania radiem.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobre! Klimatyzacja, w tym druga strefa (pasażerowie z tyłu) działa bez zarzutu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń w \"poziomie\" jest olbrzymia. Dużo miejsca dla pasażerów z tyłu. Sufit mógłby być nieco wyżej umieszczony. W wersji z szyberdachem (grubszy sufit ?) bardzo wysoki kierowca (190 cm) w pewnych pozycjach może (gdy nie jest łysy) ocierać włosami o podsufitkę.
5,0
Wyciszenie
Bardzo cichy wewnątrz. Przy spokojnej jeździe silnika praktycznie nie słychać. Duża nadwyżka mocy (265 KM) przy spokojnej jeździe powoduje, że przy prędkości ok. 120 km/godz obroty silnika nie przekraczją 2000/min - stąd chyba ta cisza. Przy gwałtownym przyspieszaniu lub przy bardzo szybkiej jeździe jest trochę głośniej, ale dalej bardzo dobrze.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeśli ktoś chce oszczędzać na paliwie, to powinien sobie kupić mały samochodzik. To bydlłe jest, można powiedzieć, lususowe, ma duży silnik (2.8 litra), daje doskonałe osiągi i trudno wymagać, by mało palił. W dużym mieście (Warszawa) w \"korkach\" potrafi spalić 15 litów, a nawet więcej, w trasie można osiąnąć nawt 8 litrów.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ten parametr jest bardzo dobry !!!. Samochód podobnej klasy renomowanych marek (BMW, Mercedes)kosztowałby dużo drożej. Jeszcze nie wiem jaki będzie koszt serwisu i przeglądów, ale sądzę, że też dużo niższy niż w przypadku w/w marek.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na początku, w krótkich odstępach czasu, dwukrotnie \"wysiadł\" jeden z mniej istotnych bezpieczników. Później już się to nie pojawiało. Jest to jak dotąd jedyna usterka, ale jeżdzę samochodem niecałe 5 miesięcy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie zaobserwowałem/
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.8 i V6 24V 267KM 196kW
[l/100km]