Samochód ogólnie jest absolutnym liderem jeśli chodzi o to ile oferuje w cenie zakupu używanego. W swoim segmencie jest wysoko w czołówce pod kątem wygody a już na pewno przerasta swój segment pod kątem miejsca w kabinie. Jedyne minusy to brak v8 w ofercie i chociaż napędu na tył
Wrażenia
4,0
Silnik
Pancerna i idiotoodporna jednostka, kultura pracy bardzo dobra, wysoki moment z samego dołu jednak w górnym zakresie obrotów mogłoby być lepiej. Wystarczy wymieniać olej na czas i zapomnieć o reszcie
4,0
Skrzynia biegów
Biegi zmienia szybko i gładko, jednak działanie ma mocno niesportowe, zdecydowanie nadaje się do wygodnej jazdy bez szaleństw. Podobnie jak silnik, prosta i idiotoodporna konstrukcja, ciężka do zajechania.
4,0
Układ jezdny
Niska ocena za napęd na przód, zawieszenie bardzo komfortowe, jedno z lepszych jakie miałem okazje widzieć, zwłaszcza tył na wielowahaczach rozpieszcza tylną kanapę, na zakrętach mocno się wychyla, jednak trzeba się postarać żeby stracić przyczepność, elektroniczne utwardzenie amortyzatorów nieznacznie pomaga w precyzji skrętów jednak sportowej charakterystyki nie poczujemy.
5,0
Karoseria
Pojawiają się pojedyncze opinie o problemach z korozją jednak trzeba źle trafić, blachy są naprawde solidne, w moim egzemplarzu nie ma grama rdzy.
Komfort
5,0
Widoczność
Wysoka kabina, duże wysokie szyby i ogromne lusterka niemal jak z busa, do tego opcjonalnie automatycznie obniżane po załączeniu wstecznego. Jak na 5metrowy samochód widoczność i manewrowanie absolutnie genialne.
5,0
Ergonomia
Bardzo intuicyjne wnętrze, masa przydatnych schowków, ogrom elektrycznych regulacji. Nie ma się do czego przyczepić
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
3 strefowa klimatyzacja, duży schowek w podłokietniku z opcją zarówno chłodzenia jak i grzania, podgrzewane fotele z przodu i z tyłu w standardzie na rynek europejski.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Absolutnie jeden z najlepszych samochodów w swoim segmencie, nie powstydziłby sie miejsca przy nowych autach z segmentu F. Fotel kierowcy jedynie mógłby być niżej. Bagażnik litrażowo może nie imponuje jednak bardzo szeroki i foremny, do tego duży otwór załadunkowy
5,0
Wyciszenie
Jedno z lepszych w tym segmencie jako całokształt hałasu, bardzo dobre wygłuszenie, do tego dobra aerodynamika - żadnych dziwnych świstów powietrza przy większych prędkościach. silnik wyciszony wyjątkowo skutecznie - nie licząc przyspieszeń, nie słychać go totalnie do prędkości nawet powyżej 180 - później jedynie delikatny szmer. Układ dolotowy z dużym tłumikiem i rezonatorem, dodatkowo przewód dolotowy wyłożony włóknem tłumiącym od środka - szał. Układ wydechowy również bardzo ciasny, zdecydowanie nastawiony na ciszę a nie osiągi - pojedyncza rura 2 cale dla silnika 3.5
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto niemal totalnie bezawaryjne, ceny części nieco wyższe jednak na swój segment i tak tanie. Dużo zamienników części wspólnych z hyundaiem i innymi modelami kia. Zawieszenie pancerne więc nie ma stresu, jedynie ceny oryginalnych amortyzatorów mogą zaboleć, reszta jak najbardziej akceptowalna. Spalanie niestety wysokie, jednak silnik lubi gaz.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niebywały komfort i przestrzeń w śmiesznej cenie, do tego duży prosty silnik który nie jest tykającą bombą i skrzynia automat w standardzie, czego chcieć więcej
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak dotąd nic poważnego się nie wydarzyło a samochód nie ma lekko. Oby tak dalej
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.5 i V6 24V 203KM 149kW
[l/100km]