Inne
: - Mocowanie klamki
- Silniczek ruchomych klap powietrza
5,0
Całokształt
Kia Niro okazała się świetnym, praktycznym, ekonomicznym i wygodnym autem. Auto kupiłem jako używane, miało wtedy 7 lat i przebieg 94 tys km. Przez rok zrobiłem nią 11 tys km, w tym wyjazd na wakacje. Średnie spalanie podczas wakacyjnej podróży to 4,5l z 4000km, zrobione w tydzień. Trasa obejmowała autostrady, drogi krajowe i trochę jeżdżenia po miastach. Najniższe dzienne spalanie wyszło wtedy ok 3,7l, gdzie trasa obejmowała drogi krajowe i górskie serpentyny. Obawiałem się, jak sprawdzi się hybryda na tak długiej trasie, ale finalnie jestem bardzo zadowolony. Co prawda, hybryda zachęca do bicia rekordów spalania, więc zazwyczaj nie przekraczam dopuszczalnej prędkości. W ciągu roku auto służy głównie do jazdy na krótkich odcinkach (przedszkole, praca, zakupy) w niedużym mieście, więc silnik wtedy często pracuje niedogrzany, co skutkuje większym spalaniem, ale jeśli trasa ma więcej niż kilka km, to średnie spalanie znacząco maleje. Wg. fuelio z dziennika tankowań wychodzi mi średnie spalanie 5,8l, ale zawyżają je te w.w. krótkie odcinki. Co do awaryjności - przytrafiły mi się dwie usterki: urwana zaślepka klamki drzwi - co jest popularną wadą fabryczną (korodująca śruba rozsadza plastikową obudowę; druga usterka to uszkodzony silniczek ruchomych klap powietrza przed chłodnicą - praktycznie nie wpływa na jazdę, ale wyskakiwał komunikat. Wymieniłem silniczek we własnym zakresie, po poznaniu kosztu w serwisie ASO :) Poza tym, to tylko koszty eksploatacyjne i paliwo. Niro oferuje zaskakująco dużo miejsca wewnątrz, kosztem niedużego bagażnika. Przesiadłem się z Forda Mondeo kombi, i brakuje mi jedynie jego potężnego bagażnika. Dwa duże foteliki dziecięce na tylnej kanapie mieszczą się bez problemu. Miejsca z przodu też nie brakuje. Materiały wykończeniowe moim zdaniem bardzo dobre, jak na tę klasę auta.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik dobrze sprawdza się w codziennym użytkowaniu. Na mieście mocy nie brakuje. Na autostradzie lepiej trzymać się przepisowej prędkości, żeby nie rozczarować się spalaniem. Warto kontrolować olej - przy krótkich trasach trochę benzyny się do niego przedostaje.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia działa bez zarzutów. Wygodna w codziennym użytkowaniu. W trybie Sport pokazuje trochę pazur.
5,0
Układ jezdny
Wygodny, łatwy do wyczucia.
5,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
Dobra widoczność, kamera cofania pomaga przy parkowaniu.
5,0
Ergonomia
Klasyczne przyciski, dobrze rozmieszczone, zapewniają wygodę i intuicyjność.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Do 120km/h jest komfortowo.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto bezawaryjne, więc koszty są niskie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Dobre wyposażenie, solidne wykonanie, niskie spalanie, moim zdaniem wart swojej ceny.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
- Mocowanie klamki
- Silniczek ruchomych klap powietrza
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
10000 km w ciagu roku, w tym 4000km wycieczki do Chorwacji. Zero problemów.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 GDi Hybrid 141KM 104kW
[l/100km]