Polecam serdecznie wszystkim jako alternatywa dla małych diesli. Z "czystymi" benzynami nie ma nawet sensu porównywać - większy komfort, dynamika, przy jednocześnie niskim spalaniu i śmiesznie niskich kosztach eksploatacji. Samochód zaskakuje tylko pozytywnie, po każdym kolejnym tysiącu przejechanych km dochodzą jedynie pozytywne wrażenia. Świetny stosunek ceny do jakości, stosunkowo tanie dodatkowe wyposażenie (grzanie, nawi, kamera, systemy bezpieczeństwa, skóra itd.)
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo żwawy i dynamiczny (jak na małą benzynę), Prędkość (szczególnie przyspieszenie do 80 km/h) czuć znacznie lepiej niż by wskazywały na to dane katalogowe. Przełączenie pomiędzy silnikiem spalinowym, a elektrycznym praktycznie niezauważalne - dopracowane idealnie. Znacznie powyżej oczekiwań sprzed zakupu
5,0
Skrzynia biegów
2-stopniowy automat - bajka, w trybie "normalnym" zmienia bardzo płynnie i niezauważalnie biegi, za to w trybie "sport" ciągnie wysoko i zmianę biegów już czuć wyraźnie, co akurat jest pozytywne w tym przypadku ;)
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie zdecydowanie bardziej komfortowe niż sportowe - po mieście świetnie wybiera nierówności, przy wyższych prędkościach lekko gnie w zakrętach ale wiadomo, puszka dość wysoka i masa też nie taka mała (prawie 1500 kg), baterie na środku dobrze wpływają na stabilność
5,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zarzutów, wersja z kamerką i czujnikami przód/tył, więc parkowanie to czysta przyjemnosć
5,0
Ergonomia
Wszystkie przyciski tam gdzie powinny, bardzo łatwo obsłużyć niezbędne funkcje (radio, tempomat, wskaźniki i statystki jazdy) z poziomu kierownicy. Dziwne rozwiązanie z hamulcem ręcznym w formie pedała ale to kwestia przyzwyczajenia. Apple carplay - porażka ale to już nie wina Kii - lepiej nie podłączać telefonu wcale i tylko go sparować przez bluetooth. Dużo przemyślanych schowków - zarówno pod kątem kształtu jak i funkcjonalności (wszystkie wyłożone gumą więc nic nie stuka i nie lata podczas jazdy)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez fajerwerków, jak w każdym samochodzie, w zimie trzeba chwilę odczekać aż zacznie grzać, warto wziąć opcję z grzanymi fotelami i grzaną kierownicą
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ilość miejsca w środku zaskakująco duża - więcej miejsca niż w samochodach o klasę wyższych
4,0
Wyciszenie
Do 120 km/h ideał, później szum już zaczyna wyraźnie być słyszalny. Tryb elektryczny - słychać tylko opony. Tryb hybrydowy do 120 - silnik stosunkowo przyjemnie mruczy (słychać go tylko przy wkręcaniu na wyższe obroty). 120 - 180 - słychać w kabinie wyraźny szum ale jest to szum powietrza, a nie huk silnika
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie w mieście - 5l*
Spalanie w trasie do 120 - 4l
Spalanie autostrada - 140-150 - 6,5-7,5l
Pierwszy serwis gwarancyjny po 15 tys. km (wymiana oleju) - 320 zł w salonie KIA w Krakowie
*w zimie na bardzo krótkich trasach 1- 2l więcej - przez pierwsze 5 km zanim silnik spalinowy się nie zagrzeje, tryb elektryczny jest używany bardzo "oszczędnie", co zwiększa spalania na bardzo krótkich trasach, przy trasach powyżej 10 km średnio spalanie wraca do 5l
5,0
Stosunek jakość/cena
Najlepszy w swojej klasie (małych SUVów) - hybryda w cenie małego diesla ze świetnym wyposażeniem
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na ten moment brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na ten moment brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 GDi Hybrid 141KM 104kW
[l/100km]