Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Niro I Crossover PHEV

Paweł, 6 lat temu
Silnik 1.6 GDI Hybrid 141KM 104kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 1 000 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Kia Niro I Crossover PHEV 1.6 GDI Hybrid 141KM 104kW 2017-2019 - Oceń swoje auto
4,77
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ elektryczny
5,0
Całokształt
Bardzo fajny miejski samochód. Prowadzenie jest prawdziwą przyjemnością. Niro zachęca do oszczędnej jazdy, dobrze wygląda, i najważniejsze - dobrze jeździ.
Wrażenia
5,0
Silnik
Współpraca z silnikiem elektrycznym powoduje, że auto dysponuje dobrym przyśpieszeniem, dobrze się "zbiera" i jest bardzo elastyczne.
4,0
Skrzynia biegów
Działa bardzo dobrze, ocenę zmniejsza szybkość zmiany biegów.
5,0
Układ jezdny
Prowadzi się precyzyjnie i pewnie.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie ma problemów z ograniczaniem widoczności przez słupki. Niezbyt duża tylna szyba także jej nie zaburza.
5,0
Ergonomia
Przejechałem trasę z Warszawy do Rzeszowa oraz z powrotem w tym sam dniu. Trochę cyklu miejskiego (wyjzad z miasta), przeważająca część podróży w cyklu pozamiejskim. Spalanie według komputera pokładowego wyniosło 5,2 l/100 km. Byłoby niższe gdyby nie ekspresówka do i z Radomia. Nie zwracam uwagę na ekonomię jazdy - na ekspresówce jechałem 130 km/h a w przeważającej części trasy 100/110. Carens, którym często pokonuję tę trasę przekłamuje na komputerze 0,5l/100 km. Zakładam, że tutaj też tak jest. Zatem nawet spalanie na poziomie niespełna 6l uważam za świetny wynik jak na hybrydę, której ekonomia znacząco spada na długich trasach.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwustrefowa automatyczna klimatyzacja z nawiewami dla pasażerów z tyłu działa bez zarzutów i precyzyjnie się nią struje wygodnymi pokrętłami.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca dla kierowcy i pasażera obok. Z tyłu, według relacji żony także wystarczająco miejsca. Oczywiście jest to auto miejskie, więc w tych kategoriach oceniam przestrzeń.
4,0
Wyciszenie
Jeżdżę Carensem i w Niro było znacznie głośniej. Oczywiście znaczenie ma indeks opon, ale różnica jest znacząca na niekorzyść Niro (niezależnie od prędkości).
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Za krótko żeby rzetelnie ocenić, ale zakładam, że niskie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Kia w praktycznie każdym z dostępnych u producenta segmentów oferuje najlepszy stosunek jakości w stosunku do ceny.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 GDI Hybrid 141KM 104kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Kia Niro I Crossover PHEV