Przeniesienie napędu
: Dynamika /w trybie sport/ większa niż oczekiwałem.
5,0
Całokształt
Wybierałem długo /spośród różnych modeli/ ale wybór Niro HEV L+BL uważam za udany i po przejechaniu 20.000 km chyba bym ponownie skusił się na ten model. Oczywiście nie jest idealny ale biorąc pod uwagę całokształt tego co oferuje ten samochód to jedna z najlepszych propozycji w segmencie C crossoverów - jeśli nie najlepsza.
Wrażenia
5,0
Silnik
Mocy nigdy za dużo ale 141 jeden koni z dwóch silników w większości sytuacji drogowych jest całkowicie wystarczające. To nie jest samochód sportowy ani usportowiony ale w trybie sport osiągi poprawiają się znacznie i wtedy dynamika jest naprawdę satysfakcjonująca.
4,0
Skrzynia biegów
Nie wyje, biegi zmienia sprawnie. Wadą jest tendencja do pozostawania na niższym biegu /4,5/ w sytuacji kiedy obiektywne warunki drogowe tego nie wymagają. Zdarza się to podczas jazdy autostradowej
5,0
Układ jezdny
Nisko położony środek ciężkości, mimo sporej masy, sprawia że samochód prowadzi się i pewnie i komfortowo.
3,0
Karoseria
Jedna z dwóch istotnych wad auta jest słaby lakier /niebieski metalic/. To jest co prawda przypadłość wielu nowych samochodów ale u mnie po 20.000 jest w takim stanie że w zasadzie już nadaje się do polerowania.
Komfort
5,0
Widoczność
W każdym kierunku absolutnie wystarczająca.
5,0
Ergonomia
Sterowanie intuicyjne. Możliwość regulacji kierownicy i foteli zapewni wygodną pozycję dla każdego. Oddzielny panel do sterowania klimą. Tak powinno być w każdym aucie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja i ogrzewanie b. sprawne. Właśnie wróciłem z wakacji na południu Europu i w 35 stopniach wychładza momentalnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tą wielkość zewnętrzną jest znakomicie. Z przodu normalnie dużo miejsca ale z tyłu zdecydowanie więcej niż w porównywalnych modelach - także na szerokość. Bagażnik mógłby być większy - no ale coś za coś.
3,0
Wyciszenie
To druga istotna wada. Auto jest po prostu głośne. Do około 100 km/h jest ok ale powyżej tej prędkości głośność istotnie i nieprzyjemnie wzrasta. Co ciekawe nie ma już większej różnicy w głośności pomiędzy 120 a 160 km/h.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tanio. Średnie z 20.000 km spalanie - 5.5 litra/100km.
Przegląd 800 zł.
5,0
Stosunek jakość/cena
Value for money. Nikt nie daje więcej za tyle.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak jakichkolwiek awarii.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 GDi Hybrid 141KM 104kW
[l/100km]