Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Niro I Crossover Facelifting

tomasz, 2 lata temu
Silnik 1.6 GDi Hybrid 141KM 104kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 20 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Kia Niro I Crossover Facelifting 1.6 GDi Hybrid 141KM 104kW 2019-2022 - Oceń swoje auto
4,64
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Dynamika /w trybie sport/ większa niż oczekiwałem.
5,0
Całokształt
Wybierałem długo /spośród różnych modeli/ ale wybór Niro HEV L+BL uważam za udany i po przejechaniu 20.000 km chyba bym ponownie skusił się na ten model. Oczywiście nie jest idealny ale biorąc pod uwagę całokształt tego co oferuje ten samochód to jedna z najlepszych propozycji w segmencie C crossoverów - jeśli nie najlepsza.
Wrażenia
5,0
Silnik
Mocy nigdy za dużo ale 141 jeden koni z dwóch silników w większości sytuacji drogowych jest całkowicie wystarczające. To nie jest samochód sportowy ani usportowiony ale w trybie sport osiągi poprawiają się znacznie i wtedy dynamika jest naprawdę satysfakcjonująca.
4,0
Skrzynia biegów
Nie wyje, biegi zmienia sprawnie. Wadą jest tendencja do pozostawania na niższym biegu /4,5/ w sytuacji kiedy obiektywne warunki drogowe tego nie wymagają. Zdarza się to podczas jazdy autostradowej
5,0
Układ jezdny
Nisko położony środek ciężkości, mimo sporej masy, sprawia że samochód prowadzi się i pewnie i komfortowo.
3,0
Karoseria
Jedna z dwóch istotnych wad auta jest słaby lakier /niebieski metalic/. To jest co prawda przypadłość wielu nowych samochodów ale u mnie po 20.000 jest w takim stanie że w zasadzie już nadaje się do polerowania.
Komfort
5,0
Widoczność
W każdym kierunku absolutnie wystarczająca.
5,0
Ergonomia
Sterowanie intuicyjne. Możliwość regulacji kierownicy i foteli zapewni wygodną pozycję dla każdego. Oddzielny panel do sterowania klimą. Tak powinno być w każdym aucie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja i ogrzewanie b. sprawne. Właśnie wróciłem z wakacji na południu Europu i w 35 stopniach wychładza momentalnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tą wielkość zewnętrzną jest znakomicie. Z przodu normalnie dużo miejsca ale z tyłu zdecydowanie więcej niż w porównywalnych modelach - także na szerokość. Bagażnik mógłby być większy - no ale coś za coś.
3,0
Wyciszenie
To druga istotna wada. Auto jest po prostu głośne. Do około 100 km/h jest ok ale powyżej tej prędkości głośność istotnie i nieprzyjemnie wzrasta. Co ciekawe nie ma już większej różnicy w głośności pomiędzy 120 a 160 km/h.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tanio. Średnie z 20.000 km spalanie - 5.5 litra/100km. Przegląd 800 zł.
5,0
Stosunek jakość/cena
Value for money. Nikt nie daje więcej za tyle.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak jakichkolwiek awarii.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 GDi Hybrid 141KM 104kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Kia Niro I Crossover Facelifting 1.6 GDi Hybrid 141KM 104kW
Średni koszt przejechania 100 km
26,00 zł
5,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Kia Niro I Crossover Facelifting