Pisałem o tym wozie 1,5 roku temu. Naprawdę jest to bardzo dobry i wygodny samochód. Po 60 tys. po polskich drogach nic nie skrzypi, nie terkocze itd. Nie wymieniałem klocków, łączników. Jeżdżę komfortowo w nie rzucającym się w oczy samochodzie. Rewelacja (za tę cenę - kupiony jako nowy w Berlinie)!
Wrażenia
5,0
Silnik
2.0 CRDI - radzi sobie bardzo dobrze z lekko przyciężkim wozem. Kultura pracy OK, ciekawy odgłos w powyżej 4000 obrotów (mam automat, więc bardzo łatwo to usłyszeć). Jakby ktoś wiercił w betonie, tak mi się kojarzy :). Automat trochę go temperuje.
4,0
Skrzynia biegów
Automat 4-biegowy. Komfort i 0 sportu. Jeździłem mercedesem z DSG to mam porównanie. DSG to marzenie, ale ten też jest OK. Do manuala raczej nie wrócę. Przyspieszenie maksymalne dostępne bez wysiłku - gaz w dechę. Nie można szarpnąć autem przy starcie. Niewprawiony kierowca może się nieźle oszukać :).
4,0
Układ jezdny
Przede wszystkim TRWAŁY! Nic nie stuka. Do dosyć głośnej pracy na nierównościach trzeba się przyzwyczaić, ale może wybrzydzam. Już zapomniałem jak to było z zawieszeniem o \"sportowym zacięciu\" - jak we fiacie stilo (jeden wielki łomot + łączniki co 30kkm). Moja xsara picasso z połową tego przebiegu skrzypi i dudni.
Komfort
4,0
Widoczność
W trasie OK, na parkingu trzeba się skupić.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. CB radio ładnie mieści się w podłokietniku. Tempomat cały czas w użyciu - rewelacja. 2 miejsca na kubki z przodu 2 z tyłu. Można jechać i zjeść obiad. 2 gniazda 12V z przodu - super rozwiązanie - navi + CB. Niespodzianka - rozsuwana za lusterko osłona przeciwsłoneczna!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam uwag. Teraz delektuję się podgrzewanym fotelem.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pasażerowie mają jak w salonie, niestety fotel kierowcy nie daje się odsunąć tak, jak bym chciał. Tu widać azjatycki projekt, u Niemców nie ma takiego problemu. 5 cm dalej i byłoby doskonale.
4,0
Wyciszenie
Jest OK. Do 120 super, potem głośniej, ale praw fizyki nie ominiemy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie mam żadnego problemu z uzyskaniem książkowych wyników spalania, daję radę nawet zejść poniżej. Przy teleportacji przez Polskę nie chce wziąć więcej niż 7 l/100km. 90km/h na tempomacie - spalanie 4,8-5,0. Miasto - 10l - zasługa automatu. Przeglądy tanie (cały przegląd z olejem i resztą ok 600zł). Serwis w Radlinie OK (za friko wyważyli mi nawet koła - spartolone przez serwis ogumienia - zimówki), fura zawsze wyjeżdża umyta.
5,0
Stosunek jakość/cena
Taka fura za tę cenę (69kPLN na gotowo)- strzał w dziesiątkę. Trzeba tylko przestać myśleć kategoriami Audi/VW/BMW i można wygodnie i bezawaryjnie podróżować. Jedynie boli spadek wartości, ale mam zamiar zużyć ten wóz, więc nie stanowi to problemu.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Absolutnie NIC! Nic nie odpadło, nie skrzypi, nie denerwuje.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tutaj też nic - jak porównuję ten samochód z innymi jakie miałem (FIAT, Citroen, Renault) to aż włos się jeży co tam musiałem przechodzić.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 CRDi 140KM 103kW
[l/100km]