Ogólnie jestem bardzo zadowolony. Moje poprzednia auta to Audi A5 Sportback 2.0 TDI Quattro 2018, które oddałem żonie, a wcześniej BMW 520d e60 2008. KIa ma trochę gorsze plastki w środku, ale napęd, zawieszenie i design są na wysokim poziomie. Jako fan Audi sprawdzałem Q4 Etron, ale EV6 jest dużo lepszym autem. Q6 to już premium pełną gębą, ale cena dużo wyższa.
Wrażenia
5,0
Silnik
325 km, 605 nm, realne 5 sekund do setki bez żadnej zwłoki. Do 120-130 dotrzymuje kroku lżejszym autom o podobnej mocy (np. BMW 135I Xdrive), potem już fizyki się nie oszuka, ale nadal jest bardzo dobrze.
5,0
Skrzynia biegów
Brak biegów daje świetną płynność jazdy,
5,0
Układ jezdny
Do pełni szczęścia brakuje adaptacyjnego zawieszenia. Jak na pasywne zawieszenie na kołach 255/45 r 20 nie jest źle, ale Jaguar I-Pace z pneumatyką lepiej jeździ. Prowadzi się naprawdę dobrze, nie lubi tylko krótkich nierówności.
5,0
Karoseria
Design mi bardzo odpowiada.
Komfort
5,0
Widoczność
Brak uwag.
5,0
Ergonomia
Brak uwag.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tryb auto chodzi dziwnie: po dogrzaniu do docelowej temperatury zaczyna bardzo szybko chłodzić klimatyzacją.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto wielkości Q5, a ilość miejsca w środku jak w q8.
4,0
Wyciszenie
Jest jeden mankament: ma słabo wyciszone nadkole. Latem na suchym jest ok, niepożądane dźwięki słychać podczas deszczu i na oponach zimowych.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przeglądy co 30 000 km, dość drogie jak na zakres plus drogie opony.
5,0
Stosunek jakość/cena
247 000 zł plus 27 000 zł dotacji - w tej cenie świetny wybór.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zużycie prądu dla silnika 77.4 kWh 325KM 239kW
Średni zasięg
400km
Średni maksymalny zasięg
400km
Średni minimalny zasięg
300km
Maksymalny zasięg przy oszczędnej jeździe na długiej trasie
500km
Średni czas ładowania baterii: gniazdko domowe
40,0h
Średni czas ładowania baterii: stacja ładowania
2,0h
Średni czas ładowania baterii: stacja szybkiego ładowania