Szukaj

Ocena kierowcy - Kia EV6

Maciej, 6 miesięcy temu
Silnik 77.4 kWh 325KM 239kW
Rok produkcji 2022
Przebieg: 30 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Kia EV6 77.4 kWh 325KM 239kW od 2021 - Oceń swoje auto
3,57
16% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
4,0
Całokształt
Jak dla mnie nie ma szału. Moc, moment obrotowy, wyciszenie i ogólny komfort to na pewno plusy. Auto irytuje ciągłymi usterkami, po przejechaniu 5000km zaczęły się stuki itd. Drugi raz rozjechała się zbieżność - po serwisie minął tydzień i znów kierownica jest przekręcona o 5 stopni przy jeździe prosto. W pierwszym roku uszkodzoną pompa chłodzenia baterii - ryzyko zapłonu, serwis naprawił za drugim podejściem, za pierwszym po tygodniu oddał zepsuty samochód. Jakość plastików we wnętrzu słaba, nagłośnienie premium d nie urywa. Nawigacja do niczego, brak bezprzewodowego android auto, słabo zrobiona wentylacja. Po 3 latach się rozstaniemy i nie będę tęsknił.
Wrażenia
5,0
Silnik
Napęd na 4 koła, moc generowana od razu po wciśnięciu pedału przyspieszenia. Cicho.
4,0
Skrzynia biegów
Pokrętło się średnio sprawdza. Czasem wyłączenie samochodu to przygoda dnia - trzeba się na gimnastykować po system wariuje i nie daje się wyłączyć bez bawienia się pokrętłem kilka razy.
3,0
Układ jezdny
Problemu ze zbieżnością, samochód nie jest wygodny na wyboistych drogach. Nie jest tragicznie ale mogło być znacznie lepiej.
4,0
Karoseria
Jakiś geniusz postanowił nie montować wycieraczki z tyłu stosując zamiast tego sztuczkę aerodynamiczna. Otóż żeby nie zalewać szyby samochód obrzuca błotem tyłka klapę. Ogólnie ten samochód naprawdę sam obrzuca się błotem - również boki i progi. Utrzymanie czystości to dramat, szczególnie że to wielka krowa i ma wiele zakamarków.
Komfort
3,0
Widoczność
Szerokie słupki, małe szyby. Kamera na klapie jest super - ale jak wcześniej - samochód obrzuca ją błotem więc przy słabej pogodzie jest do niczego.
3,0
Ergonomia
Rozwiązania z ekranami, podmianą menu wentylacja/rozrywka i umiejscowienke przycisków grzania i chłodzenia foteli to porażka. Duży plus za lokalizację przycisku trybów każdy na kierownicy.
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimie nie da się tego nagrzać - po 30 minutach robi się ciepło jak się zastosuje odpowiednią konfigurację ustawień. W lecie klima działa beznadziejnie - tzn jest bardzo skuteczna ale chłodne powietrze nie może być łagodnie rozprowadzane tylko wali zimnem w kierowcę i pasażerów.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest mnóstwo wszędzie i na wszystko.
5,0
Wyciszenie
Tu jest rewelacja.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Póki mam serwis w cenie i fotowoltaiczne na garażu to jest ok. Jakbym musiał płacić za naprawy to zostaje się rozpłakać.
3,0
Stosunek jakość/cena
Cena katalogowa jest absolutnie z kosmosu w stosunku do oferty.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Słabo. Jak na nowy samochód bardzo słabo.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W pierwszym roku użytkowania samochód dwa razy jechał do serwisu na lawecie.

Zużycie prądu dla silnika 77.4 kWh 325KM 239kW

Średni zasięg
387 km
Średni maksymalny zasięg
420 km
Średni minimalny zasięg
300 km
Maksymalny zasięg przy oszczędnej jeździe na długiej trasie
440 km
Średni czas ładowania baterii: gniazdko domowe
30,0 h
Średni czas ładowania baterii: stacja ładowania
8,0 h
Średni czas ładowania baterii: stacja szybkiego ładowania
1,0 h
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Kia EV6