Krótko mówiąc masakra. Szkoda było pieniędzy na nowe auto z salonu
Wrażenia
1,0
Silnik
Silnik do pierwszego remontu głównego na najlepszych olejach i serwisowany do końca gwarancji ASO czyli pierwsze 100.000km przejechał ledwie 140.000km
2,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą ciężko, szczególnie gdy jest zimny olej
3,0
Układ jezdny
Auto dość dobrze trzyma się drogi na zakrętach, jednak tył jest zdecydowanie zbyt miękki i jazda w 5 osób + bagaże to obcieranie spodem o nierówności nie mówiąc już o progach zwalniających.
Komfort
2,0
Widoczność
Właściwie żaden jak na tą klasę auta.
3,0
Ergonomia
Żadnej ergonomii. Klasyczne toporne kombi.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez uwag.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Trudno, żeby w tak dużym aucie było ciasno
3,0
Wyciszenie
Bez rewelacji.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Masakra jeśli chodzi o cenę części zamiennych. Cokolwiek padnie to worek pieniędzy na plecy. Często trzeba kupować całe podzespoły np. głowicę lub nie istnieją części nadwymiarowe np. tłoki czy panewki.
1,0
Stosunek jakość/cena
Z daleka od marki KIA. Co tanie to drogie. KIA przyciąga wyposażeniem i korzystną ceną. Potem koszty rosną lawinowo - z podkreśleniem słowa lawinowo.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W KIA zamiast określać "niezawodność" trzeba raczej określać "zawodność"
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nawala dosłownie wszystko. Od rzeczy małych typu wyłączniki po poważne awarie silnika.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 133KM 98kW
[l/100km]