Zawieszenie
: Bardzo miękknie, ale to raczej zaleta niż wada dla dużego i ciężkiego Clarusa.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Dopóki nie ma stłuczki wszystko jest OK. Każde uszkodzenie lakieru to już korozja gwarantowana.
Układ hamulcowy
: Zacinający się zacisk tylnego hamulca.
5,0
Całokształt
Auto duże przestronne, wygodne, z ciekawą sylwetką, ergonomiczne, ale z utrudnionym dostepem do bagażnika. Zadbane wersję można użtykować do zajeżdzenia. Auo szybko traci na wartości, ale na pewno kazdy kto kupi Clarusa napweno się nie zawiedzie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Co do silnika to nie ma się za bardzo do czego przyczepić. Zarówno na benzynie i gazie sprawuje się dobrze, chociaż spadek mocy na gazie jest odczuwalny. Auto przy pełnym obciążeniu (5 osób+bagaż) już nie jest tak dynamiczne.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia pracuje dobrze i jest dobrze dopasowana do auta. Biegi kończą się tam gdzie powinny.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie bardzo miękkie, na zakrętach buja. Auto prowadzi się pewnie bez trudów. Szeroki rozstaw osi robi swoje.
Komfort
4,0
Widoczność
Jeśli ktoś lubi jeździć nisko wiele nie zobaczy. Długi i opadający przód przy parkowaniu sprawaia trochę trudności. Lusterka wsteczne obszerne. Tylna szyba duża, ale brak na niej wycieraczki. Słupek z boku nie przeszkadza.
4,0
Ergonomia
Regulowana kierownica w pionie. Regulowany fotel kierowcy. Podłokietnik, ale dla osób siedzących dalej od kierownicy. Każdy znajdzie dla siebie dobrą pozycje. Schowki w drzwiach mikroskopijne, tylko na mapy. Schowek pasażera też nie za duży.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Autko nagrzewa się szybko. Denerwujące jest pokrętło ogrzewania na wybojach nie ustawisz sobie odpowiedniej temperatury jest małe i nie praktyczne. Klimatyzacja nabita i sprawna działa jak szalona. Podczas jazdy napływ świeżego powietrza jest wystarczajacy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Rewelacja. Miejsca dużo i dla każdego. Tylna kanapa istne cudo. Auto nie przytłacza, w środku jest przestronnie. Z zewnątrz auto wydaje się duże, ale w środku wydaje się jeszcze większe.
3,0
Wyciszenie
Mogło być lepiej jak na tą klasę. Przy wiekszych prędkościach słychać szumy i pracę silnika. Ale nie są to nie wiadomo jakie hałasy. Wszystko w granicach przyzwoitości.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto duże i dużo spala. Średnie spalanie benzyny to 10L/100 km. Gazu to potrafi nawet 14-15L/100km. W miescie pali jak smok, ale w trasie wszystko w normie. Części droższe niż u innych marek. Ceny napraw takie same. UWAGA nie każdy mechanik zna sie na tego typu autach. Kia to nie to samo co Golf, Astra czy Eskort. Wymaga wiedzy na temat części i ich jakości. Wymiane świec, olejów, filtrów można wykonać samemu.
4,0
Stosunek jakość/cena
W 2010 roku Clarusa z 1997 roku z LPG i klimatyzacją kupiłem za 3000 złotych. Za te pieniądze nie kupiłbym nie lepszego w tej klasie. Kto nigdy nie miał koreańca lub japońca nie lepiej się nie wypowiada. Auto nie zawodne na dłuie lata.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mój Clarus ma już 239 000 km. Wieć powoli zaczynaja się dorobiazgi, a to coś skrzypi, przepla się zacina. O auto dbam regularnie. Nigdy mnie nie zawiódł. Zawsze mogę na niego liczyć.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jedyna poważna usterką i dośc denerwującą jest zacinający się zacisk tylnych hamulców. Jak się zatnie to tył nie hamuje, co zresztą czuć, zlekceważenie tego może skończyć się wymianą klocków i tarcz. Ale podobno ten typ tak ma.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 16V 116KM 85kW
[l/100km]