Myślę że w w/w zawartych uwagach w miarę dokładnie opisałem swoje spostrzeżenia
Wrażenia
4,0
Silnik
sprawny,dobrze się zbiera,ale bez włączonej klimatyzacji.Za głośny powyżej 140 km/h.Przy jeżdzie na gazie troszkę słabszy.
5,0
Skrzynia biegów
Zadnych uwag.Biegi wchodzą lekko i cicho.
5,0
Układ jezdny
Przy tym przebiegu i eksploatacji jako taksówka wszystkie przeglądy przechodzę bez uwag,nic nie stuka,nic nie ściąga,nie tnie gum.Super.Wymieniałem natomiast tylne amortyzatory i sprężyny.
Komfort
4,0
Widoczność
trochę słabo do tyłu
4,0
Ergonomia
Za te pieniądze nie może być lepiej.Ergonomia to dostosowanie maszyn do potrzeb fizycznych i psychicznych,tak więc jak wspomniałem już wyżej,jest trochę za głośny,trochę za nisko zawieszony co szczególnie czuje się zimą na koleinach,uważam że koła 15 rozwiązały by ten problem
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Krótko-znakomite
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pasażerowie są zdumieni ilością miejsca z tyłu,a i z przodu odsuwam lekko fotel przy bardzo wysokich pasażerach
2,0
Wyciszenie
szczególnie słabo wyciszone jest podwozie.Do kabiny intensywnie przy większych prędkościach przedostaje się praca układu wydechowego.Nie życzę nikomu przejechać 100 km z rozszczelnionym tłumikiem-koszmar
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
przy dużych prędkościach za miastem-powyżej 140km/h benzyna 7,5 gaz 9,0 l,w mieście przy dość ostrej jeżdzie benzyna 10.5 gaz 12,o przy czym w mieście przy włączonej klimatyzacji o 1,5 l więcej i gazu i benzyny,w trasie prawie nie ma różnicy.Części typu klocki,tarcze,filtry,amortyzatory,sprężyny,bardzo przystępne,z tym że kupuję tylko części koreańskie,a zaopatruję się w hurtowni dla KIA
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wymieniłem tylko elektryczny przełącznik otwierania bagażnika i naprawiałem podnoszenie lewej przedniej szyby,ponieważ miała tendencję do przechylania się w kierunku przodu samochodu
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
To co się przytrafiło mnie jest rzadkością,lub nawet ewenementem.Bez żadnej widocznej przyczyny,po nocnym postoju,samochód zaczął nagle okropnie kopcić.Po rozebraniu okazało się,że pierścienie dobre,uszczelniacze dobre,bez progów,rys na gładzi,elipsowania cylindra.Cuda.Założyłem oryginalne pierścienie nominalne,nowe usczelniacze i to samo.Kupiłem silnik o trzy lata młodszy i jest ok.Stary nie dawał mi spokoju,dałem go znajomym z poltechniki,a oni stwierdzili,że z gładzi cylindra zniknęła warstwa utwardzenia.Nie za bardzo wiem o co chodzi,ale dawniej chyba używano określenia honowanie silnika
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 16V 116KM 85kW
[l/100km]