Inne
: Stosunkowo mała ilość awarii. Łatwość wykonania napraw. To, że osoby z rodziny jeżdżące z tyłu wolą podróżować Clarusem niż Accordem.
4,0
Całokształt
Auto może nie tak niezawodne jak japończyki, ale oceniam, że i tak zdecydowanie rzadziej bywałem w serwisie niż właściciele renówek, opli, alf, czy fiatów z podobnych roczników. Nadal jest to jedno z 3 aut w rodzinie i ze względu na obecną, śmieszną wartość rynkową (ok. 6-7 tys) nie myślę jeszcze go spredawać, za tą cenę nie dostanę nic sensownego.
Wrażenia
4,0
Silnik
Trochę zbyt głośny i terkoczący, ale ciągnie naprawdę nieżle, jest w miarę w miarę elastyczny no i niezawodny. Dodam, że 160 tys przejechałem na gazie (starszy typ instalacji). Spadek mocy praktycznie niezauważalny.
5,0
Skrzynia biegów
Bez zastrzeżeń, biegi wchodzą lekko i pewnie.
4,0
Układ jezdny
Resorowanie dość miękkie, może nawet za bardzo, zapewnia przyzwoity komfort ale po solidnym załadowaniu kufra tył trochę za bardzo "siada".
Komfort
5,0
Widoczność
Nie zwróciłem uwagi, ale nie miałem nigdy specjalnych kłopotów z widocznością.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, bez zastrzeżeń.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima w standardzie, to w 1998 roku była rzadkość, nadal jest sprawna . Nawiew bardzo wydajny, na najwyższym biegu za bardzo huczy, ale nieczęsto przecież jest potrzeba włączć na maxa.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W środku ogrom przestrzeni, na tylnej kanapie bardzo wygodnie.
3,0
Wyciszenie
Mogłoby być lepsze, ale tragedii też nie ma.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny części porównywalne raczej z innymi markami, nie miałem kłopotów z naprawami. Na gwarancji (3 letniej!) wymieniono rozrusznik i tarcze z przodu.
Warsztat, który naprawi auto łatwo znaleźć (autoryzowany lub nie)
5,0
Stosunek jakość/cena
Za tą cenę, 52 000 w 1998 nie dostałbym tak dużego i dobrze wypozażonego NOWEGO auta o mocy silnika 116 KM. Były poduszki pasażera i kierowcy, ABS. Na rynku wtórnym ceny obecnie też niskie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
1 x konieczność wymiany amortyzatorów klapy bagażnika. Jakieś tylejki w zawieszeniu (sporadycznie). Poza tym OK.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy 150 tys. pękł pasek rozrządu japoński, sporo przed terminem wymiany). Naprawa silnika 2000 PLN. Ale to się może zdarzyć (podobno) we wszystkich autach.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 16V 116KM 85kW
[l/100km]