Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Cerato Sedan

Dracos, 14 lat temu
Silnik 1.6 CRDi 115KM 85kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 47 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Kia Cerato Sedan 1.6 CRDi 115KM 85kW od 2004 - Oceń swoje auto
4,69
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : szybki i dynamiczny silnik oraz calkiem oszczedny.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : stuki w kolumnie mac persona. Usunieto na gwarancji
5,0
Całokształt
Za caloksztalt duzy plus. Mam wrazenie ze to jest wreszcie samochod sam w sobie, nie przekombinowany, nie za ladny, nie za brzydki, nikt go nie ukradnie, lusterka nie pasuja do VW :) ani kola, w sumie prawie ideal. Auto sprawnie jezdzi i nawet trabi :)
Wrażenia
5,0
Silnik
dla mnie silnik wystarczajaco mocny do masy. Troche drga na jalowym biegu, ale moze tylko moj tak ma i to nie zawsze. Wyprzedzanie nie stanowi problemu, nawet bez redukcji. Jezdze tez Renault scenic 130 km i musze powiedzic, ze Cerato jest bardziej dynamiczny (scenic jest jednak ciezszy ale i mocniejszy teoretycznie). Wrazenia z jazdy bardzo pozytywne. Silnik nie sprawil mi przez 30 tys zadnego problemu.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia dobrze zestopniowana, na 5 biegu mozna szybko jechac na wzglednie niskich obrotach. Nie za bardzo sie znam, ale we wczesniejszym RIO tez w dieslu, obroty byly wyzsze i auto glosniejsze oraz mniej ekonomiczne. Jedyna negatywna uwaga to wsteczny, ktory trzeba wrzucac ostroznie bo czasami haczy. Czasem naciskam sprzeglo po 2 razy, a raz nawet 3. Jednak przy caloksztalcie to tzw pikus.
4,0
Układ jezdny
Generalnie ok. Jezdzi sie sprawnie, na trasie auto plynie rowno i nie trzeba sie jakos specjalnie starac, aby je utrzymac na prostym torze. Na zakretach tez jest dobrze, o wiele lepiej niz w RIO i Renalut Scenik. Cerato to limuzyna, nizej zwieszona, wiec z pewnoscia lepiej sie sprawuje na zakretach. Minusem to stuki z mac persona.. moze to gumka, a moze lozysko mac persona, problem nastapil na 45 tys.
Komfort
4,0
Widoczność
przod i boki bardzo dobrze. Do tylu problem bo kufer przyslania, trzeba miec dobre wyczucie dlugosci auta lub ... czujnik cofania, zdecydowanie polecam to drugie :)
5,0
Ergonomia
Nie mam nic do zarzucenia. Wszystko na swoim miejscu, podlokietniki dla mnie spasowane idealnie (wreszcie nie bola ramiona), kierownice i fotel mozna dobrze wyregulowac, plecy nie bola. Wskazniki czytelne, intuicyjne, tam gdzie trzeba. Otwieranie bagaznika nie wajcha tylko guziczkiem, to raczej zaleta niz wada. Dla mnie bez zarzutu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ponownie nie ma sie do czego przyczepic. Auto szybko sie nagrzewa w zimie, klima studzi latem optymalnie. Nawiew na szybe ok. Zauwazylem ze w koreanczykach (Hyunaday coupe tez tak ma) przy nawiewie na szybe przednia, automatycznie wlacza sie klima... do tego trzeba przywyknac i wylaczac AC lub zmieniac ustawienie nawiewu. Jesli komus nie zalezy na tym, czy klima jest wlaczona czy nie, to w deszczowej pogodzie moze zapomniec o zaparowanych szybach.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni wystarczajaco na nogi, zarowno z przodu jak i z tylu. Nad glowa rowniez duzo miejsca. Spokojnie mozna przewiezc druzyne koszykowa 5 osobowa :)
5,0
Wyciszenie
Ponownie wysoka ocena. W porownaniu z SCENICiem i RIO to jest bardzo dobrze. Przy 160 rozmawiam na zestawie glosnomowiacym z mikrofonem kabinowym i jest to mozliwe. Kolejny raz limuzyna gora. Nie wiem jak jest w kombi ale w sedanie jest fajnie. Przy 110 km/h mozna sluchac naprawde doskonalej muzyki :) zamiast szumow i silnika.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
srednie zuzycie paliwa to 5,6 l/100 km w cyklu mieszanym, gdzie wiekszosc to trasa, ale bardzo szybka (min 140) najlepszy wynik to 4,2 najgorszy to 5,9 (ale to juz pod 200 podchodzilo) W sumie nie patrzac na styl jazdy, 6 nie moge przekroczyc.. ale jak wspomnialem, jednak trasa nadrabiam. W miescie nie udalo mi sie zrobic calego zbiornika.
5,0
Stosunek jakość/cena
kupilem go za takie smieszne pieniadze, ze az wstyd mowic i to z polskiego salonu od Polaka, ktory stwierdzil, ze jest kryzys i oddal auto rejestrowane w 2008 z przebiegiem 16 tys km za 37 tys zl(w dieslu). Jak za nowy, niedotarty samochod z pozostala 2 letnia gwarancja, wyposazeniem LX (kimatronik i co tam potrzeba) to moim zdaniem naprawde super autko. Oczywiscie w salonie to juz jest drozej, a z zachodu od oszustow nie kupuje (mowa o handlarzach, ktorzy zawsze przekrecaja liczniki i lataja dziury nitami)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto mnie nie zawiodlo. Jezdze nim od przebiegu 16 tys - 46 tys, czyli 30 tys bez zadnej usterki (poza owym pukaniem w zawieszeniu, ale to traktuje jako poklosie polskich drog)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
zadnych problemow powaznych nie stwierdzono. Auto nigdy nie stanelo (pomijam sprawy pozostawionych swiatel :). Jak na razie duzy plus.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 CRDi 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Kia Cerato Sedan