Silnik
: szybki i dynamiczny silnik oraz calkiem oszczedny.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: stuki w kolumnie mac persona. Usunieto na gwarancji
5,0
Całokształt
Za caloksztalt duzy plus. Mam wrazenie ze to jest wreszcie samochod sam w sobie, nie przekombinowany, nie za ladny, nie za brzydki, nikt go nie ukradnie, lusterka nie pasuja do VW :) ani kola, w sumie prawie ideal.
Auto sprawnie jezdzi i nawet trabi :)
Wrażenia
5,0
Silnik
dla mnie silnik wystarczajaco mocny do masy. Troche drga na jalowym biegu, ale moze tylko moj tak ma i to nie zawsze. Wyprzedzanie nie stanowi problemu, nawet bez redukcji. Jezdze tez Renault scenic 130 km i musze powiedzic, ze Cerato jest bardziej dynamiczny (scenic jest jednak ciezszy ale i mocniejszy teoretycznie). Wrazenia z jazdy bardzo pozytywne. Silnik nie sprawil mi przez 30 tys zadnego problemu.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia dobrze zestopniowana, na 5 biegu mozna szybko jechac na wzglednie niskich obrotach. Nie za bardzo sie znam, ale we wczesniejszym RIO tez w dieslu, obroty byly wyzsze i auto glosniejsze oraz mniej ekonomiczne.
Jedyna negatywna uwaga to wsteczny, ktory trzeba wrzucac ostroznie bo czasami haczy. Czasem naciskam sprzeglo po 2 razy, a raz nawet 3. Jednak przy caloksztalcie to tzw pikus.
4,0
Układ jezdny
Generalnie ok. Jezdzi sie sprawnie, na trasie auto plynie rowno i nie trzeba sie jakos specjalnie starac, aby je utrzymac na prostym torze. Na zakretach tez jest dobrze, o wiele lepiej niz w RIO i Renalut Scenik. Cerato to limuzyna, nizej zwieszona, wiec z pewnoscia lepiej sie sprawuje na zakretach. Minusem to stuki z mac persona.. moze to gumka, a moze lozysko mac persona, problem nastapil na 45 tys.
Komfort
4,0
Widoczność
przod i boki bardzo dobrze. Do tylu problem bo kufer przyslania, trzeba miec dobre wyczucie dlugosci auta lub ... czujnik cofania, zdecydowanie polecam to drugie :)
5,0
Ergonomia
Nie mam nic do zarzucenia. Wszystko na swoim miejscu, podlokietniki dla mnie spasowane idealnie (wreszcie nie bola ramiona), kierownice i fotel mozna dobrze wyregulowac, plecy nie bola.
Wskazniki czytelne, intuicyjne, tam gdzie trzeba. Otwieranie bagaznika nie wajcha tylko guziczkiem, to raczej zaleta niz wada. Dla mnie bez zarzutu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ponownie nie ma sie do czego przyczepic. Auto szybko sie nagrzewa w zimie, klima studzi latem optymalnie. Nawiew na szybe ok. Zauwazylem ze w koreanczykach (Hyunaday coupe tez tak ma) przy nawiewie na szybe przednia, automatycznie wlacza sie klima... do tego trzeba przywyknac i wylaczac AC lub zmieniac ustawienie nawiewu. Jesli komus nie zalezy na tym, czy klima jest wlaczona czy nie, to w deszczowej pogodzie moze zapomniec o zaparowanych szybach.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni wystarczajaco na nogi, zarowno z przodu jak i z tylu. Nad glowa rowniez duzo miejsca. Spokojnie mozna przewiezc druzyne koszykowa 5 osobowa :)
5,0
Wyciszenie
Ponownie wysoka ocena. W porownaniu z SCENICiem i RIO to jest bardzo dobrze. Przy 160 rozmawiam na zestawie glosnomowiacym z mikrofonem kabinowym i jest to mozliwe. Kolejny raz limuzyna gora. Nie wiem jak jest w kombi ale w sedanie jest fajnie. Przy 110 km/h mozna sluchac naprawde doskonalej muzyki :) zamiast szumow i silnika.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
srednie zuzycie paliwa to 5,6 l/100 km w cyklu mieszanym, gdzie wiekszosc to trasa, ale bardzo szybka (min 140)
najlepszy wynik to 4,2 najgorszy to 5,9 (ale to juz pod 200 podchodzilo) W sumie nie patrzac na styl jazdy, 6 nie moge przekroczyc.. ale jak wspomnialem, jednak trasa nadrabiam. W miescie nie udalo mi sie zrobic calego zbiornika.
5,0
Stosunek jakość/cena
kupilem go za takie smieszne pieniadze, ze az wstyd mowic i to z polskiego salonu od Polaka, ktory stwierdzil, ze jest kryzys i oddal auto rejestrowane w 2008 z przebiegiem 16 tys km za 37 tys zl(w dieslu). Jak za nowy, niedotarty samochod z pozostala 2 letnia gwarancja, wyposazeniem LX (kimatronik i co tam potrzeba) to moim zdaniem naprawde super autko. Oczywiscie w salonie to juz jest drozej, a z zachodu od oszustow nie kupuje (mowa o handlarzach, ktorzy zawsze przekrecaja liczniki i lataja dziury nitami)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto mnie nie zawiodlo. Jezdze nim od przebiegu 16 tys - 46 tys, czyli 30 tys bez zadnej usterki (poza owym pukaniem w zawieszeniu, ale to traktuje jako poklosie polskich drog)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
zadnych problemow powaznych nie stwierdzono. Auto nigdy nie stanelo (pomijam sprawy pozostawionych swiatel :).
Jak na razie duzy plus.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 CRDi 115KM 85kW
[l/100km]