Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Cerato Sedan

Marcinos, 17 lat temu
Silnik 1.5 CRDi 102KM 75kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 50 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Kia Cerato Sedan 1.5 CRDi 102KM 75kW od 2004 - Oceń swoje auto
3,92
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : jak na 1.5 CRDi z prawie 250 Nm jest naprawde dynamiczny.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : trochę zbyt nadsterowne !!
Karoseria : może zbyt szybko zmatowieć jak się myje na automatach
Przeniesienie napędu : regulacja sprzęgła po 30 kkm
4,0
Całokształt
Jestem zadowolony z zakupu tego auta, mało pali, jest niezawodny, dobrze się prowadzi i jest dynamiczny. Jedyne wady to zbyt nadsterowne zawieszenie, fotele i zagłówki i wciąż niedopracowane wykonanie wnętrza...
Wrażenia
4,0
Silnik
wyczuwalna turbodziura poniżej 1.900 rpm poza tym świetnie ciągnie jak na 1.5 ON. Jest bardzo elastyczny i zrywny, cichy po rozgrzaniu do temp. roboczej, V-max 185 km/h
4,0
Skrzynia biegów
1 i 2 bieg wchodzi ciężej niż pozostałe, ale wydaje mi się że jest to kwestia przyzwyczajenia. Po 35 kkm musieli wyregulować mi sprzęgło w ASO - w ramach gwarancji of kors.
4,0
Układ jezdny
Samochód dobrze reaguje na ruchy kierownicą, która dzięki wspomaganiu chodzi bardzo lekko, wydaje mi się że brakuje samochodowi paru kg ponieważ na zakrętach potrafi być nadsterowny...
Komfort
4,0
Widoczność
z racji mojego wzrostu (ponad 190 cm) musieli mi przedłużyć prowadnice fotela, przez co występuje efekt "pionowej szyby" tj, podjeżdżają za blisko świateł trzeba się pochylić do przodu aby zobaczyć kolor semafora. Na boki auto jest dobrze widoczne, do tyłu widoczność w sedanie jest gorsza niż w hatchback´u.
3,0
Ergonomia
Nie jest to Cee´d niestety - plastiki są niestety "chamskie" ale można się przyzwyczaić. Wersja EX z wbudowanym panelem radia i innych nowinek technologicznych wygląda lepiej. Plastiki nie trzeszczą ale ich dotyk czasami odstręcza....Lampka wew. umiejscowiona na środku podsufitki jest raczej przeznaczona dla pasażerów siedzących z tyłu, niż tych z przodu. Fatalne fotele - podczas zakrętów spada się z siedziska, a o oparciu głowy o zagłówek można pomarzyć. Jest to niestety niebezpieczne podczas uderzenia w tył auta !!!!
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie wiem dlaczego, ale w zimie samochód szybko traci swoją temp. wewnętrzną, wentylacja i klima jest wydajna tylko na I-szym biegu nawiew jest trochę za mocny.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest dużo miejsca nawet dla wysokich ludzi, zmieszczą się ze swoimi długimi przeszczepami :-) ale już z tyłu po odsunięciu na max foteli jedynie osoby do 170 cm się mieszczą. Dodatkowo, spadający dach od środkowych słupków powoduje, że osoby mające ponad 190 cm dotykają podsufitki.
4,0
Wyciszenie
Samochód jest jak na diesla w miarę cichy, oczywiście powyżej 3500 rpm robi się głośno, przy średnich prędkościach jest cichutko w środku, można prowadzić normalną konwersacją ale powyżej 160 km/h trzeba już znacznie podnieść on głosu. Za ciekawostkę mogę podać fakt, że przy V powyżej 170 km/h zaczyna wyć od pędu powietrza (nie zawsze-zalezy z której strony samochodu jest większe natężenie wiatru). Spowodowane jest to niedopracowaniem w tunelu aerodynamicznym.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przegląd po 15, 30, 45 kkm kosztował średnio 680 pln. Spalanie jest na niskim poziomie, może nie jak VW Lupo 3L ale jest znośnie. Na zbiorniku jadąc non-stop trasą można przejechać ok. 1100 km. Za ciekawostkę mogę podać fakt, iż do zbiornika 55l można nalać nawet 62l. Nie są to przewały na stacjach (sprawdzałem na PKN, Shell, Statoil, Lotos, BP) więc to normalne jak mi powiedział pracownik ASO - jest długa rura od wlewu do zbiornika. W kazdym razie, powinno sie tankować nie wiecej niż 60l, bo powyżej zawór bezpieczeństwa będzie popuszczał :-)
3,0
Stosunek jakość/cena
w porównaniu z modelem Cee´d cena ok. 54 kpln to trochę dużo jak na diesla. Moim zdaniem wersja EX powinna kosztować max 47-50 kpln
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wkurzają mnie org. dywaniki Kia, które potrafią się podwijać pod pedały. Na nic zdają się wkręty w podłogę + regulacja sprzęgła po 30 kkm.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
BRAK

On - zużycie paliwa dla silnika 1.5 CRDi 102KM 75kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Kia Cerato Sedan