Układ hamulcowy
: To mój trzeci samochód produkowany przez uboższych skosów i pierwszy który dobrze hamuje.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
: wadaliwa skrzynia biegów, wsteczny haczy niemal zawsze
Silnik
: nietrwała turbosprężarka
3,0
Całokształt
Fatalna obsługa posprzedażna: AS Motors - nie polecam, ASO Lech Szymczyk - omijać szerokim łukiem, ASO Robert Krzewski - miła rodzinna atmosfera, od pół roku jestem tam co drugi tydzień i co z tego???
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik jest całkiem dobry,bo i cichy i dynamiczny ale sporo pali no i niestety turbina lubi się zepsuć.
1,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów jest najgorszym elementem tego auta, nagminne zapowietrzanie hydraulicznego układu sprzęgła. Wsteczny haczy niemal zawsze, jedynka też chętnie.
3,0
Układ jezdny
Zakręty stanowią problem, szczególnie gdy jedziemy szybko. Słychać pompę wspomagania oczywiście wspomaganie hydrauliczne i oczywiście nie precyzyjne. Zawieszenie miękkie, gwałtowne hamowanie powoduje nurkowanie przodem ciężkiego diesla co w nocy objawia się skróceniem zasięgu świateł mijania nawet do 15-20 m. Warto podnieść lampy i jeździć na pozycji "1" a w trasie w 2 osoby i pustym bagażnikiem można podnieść na "0".
Komfort
4,0
Widoczność
Może słupki przednie ciut szerokie ale lusterka rewelacyjne.
4,0
Ergonomia
Przełączniki solidne i przyjazne, rozplanowane wszystko intuicyjnie i czytelnie. Można się zastanawiać czemu to coś co nazwano "komputerem pokładowym" nie pokazuje spalania.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Układ klimatyzacji wymaga wyjątkowo częstej wymiany filtra kabinowego (co 10-15Kkm) i co roku ubywa jakieś 30% czynnika. Klimatronik potrafi wariować np. wyłączyć się albo grzać jak oszalały. Plusem jest automatyczne odcinanie dopływu powietrza z zewnątrz przy dużym zadymieniu.
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest obszernie ale fotele są wybitnie nie wygodne, brak regulacji odcinka lędźwiowego i kierownicy w drugiej płaszczyźnie. Fotele są wąskie a z boku jest 5 cm wolnego miejsca do drzwi - po co?
3,0
Wyciszenie
Do prędkości 100km/h jest cicho, przy 130km/h słyszymy opływające auto powietrze, przy 160-180km/h zaczynają drgać lusterka - rozmowa staje się niemożliwa. Jest 4500 obr huk jak w fabryce.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali litr więcej od passata. Przegląd po 75kkm z wymianą tarcz i klocków tył, łącznik stabilizatora przód 1.200,-
(nowy wpis: ze względu na ceny ropy sprawdziłem ekstremalny eco drive i w trasie 5,38 ale czy to sie da powtórzyć?)
3,0
Stosunek jakość/cena
Cena niska, jakość niska. Lakier czarny tzw. solid (nie metalik) porysowany niemiłosiernie - zbyt miękki. Zużyłem już jeden komplet opon zimowych (barum) - ząbkowanie i letnich (kumho) uległy wybiciu. Klocki co 30kkm tarcze co 60kkm, Czesta wymiana filtra kabinowego i konieczność nabijania klimatyzacji. Czego nie wydasz przy zakupie oddasz później - taka "sprzedaż ratalna" system koreański.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
po 5Kkm wymiana termostatu (w zimę 2005/06 auto wychładzało sie do zera stojąc w korku)
po 75Kkm wymiana łącznika stabilizatora
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po 60Kkm (2 latach) awaria turbiny,
po 68Kkm uszkodzenie układu doładowania (4 tygodnie diagnozowania usterki /wymiana przepływomierza - nieuzasadniona/ i kolejne 4 oczekiwania na właściwe części zamienne)
Awaria siłownika sprzęgła - wymiana całego zespołu siłownik+pompa.
mam 81kkm i trzecią turbinę, Auto obficie dymi przy uruchamianiu zimnego silnika. Odnalezienie przyczyny ciągnie się już 6 miesiąc w tym czasie przejechałem blisko 15Kkm. Cerato nie ma filtra odmy jak np. BMW czy Audi i może to jest przyczyna "porannego kopcia" - odłączyłem odmę i testuje, chyba jest postęp.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 CRDi 102KM 75kW
[l/100km]