Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Cerato Hatchback

Bartek88, 8 lat temu
Silnik 2.0 i 16V 143KM 105kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 170 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Kia Cerato Hatchback 2.0 i 16V 143KM 105kW od 2004 - Oceń swoje auto
5,00
22% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Mocny silnik o wysokiej kulturze pracy.
5,0
Całokształt
Linia nadwozia typowo europejska, zgrabna, agresywna z "lekko" sportowym przodem - lampy, grill i maska o świetnym kształcie doskonale dobrane. Tył auta bardzo ładny. Auto w niczym nie przypomina samochodów azjatyckich.
Wrażenia
5,0
Silnik
Mocny ale niewyżyłowany silnik 2.0 DOHC 16v zapewnia wspaniałą moc a z drugiej strony nie sprawia problemów jako jedna z prostszych konstrukcji benzynowych.
5,0
Skrzynia biegów
Zmiana biegów bez problemu "wskakują" jak powinny. Kilka razy na nierozgrzanym aucie zdarzyło się nie wskoczyć wstecznemu ale to rzadkość - zapewne przez dłuższy postój olej w skrzyni się zastał.
5,0
Układ jezdny
Auto doskonale reaguje na jakiekolwiek manewry, dzięki tylnemu zawieszeniu wielowahaczowemu auto świetnie wchodzi w zakręty dosłownie klejąc się do drogi.
Komfort
5,0
Widoczność
Proporcjonalne słupki, dobrze dobrane szyby jak również przemyślany ich kształt sprzyja swobodnemu obserwowaniu tego co dzieje się na zewnątrz. Bez zastrzeżeń jeśli chodzi o manewr cofania.
5,0
Ergonomia
Elementy wewnętrzne auta takie jak zegary, pokrętła, schowki i przyciski zostały umiejscowione intuicyjnie a ich obsługa nie stwarza jakichkolwiek problemów.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto zimą nagrzewa się szybko - po przejechaniu około 2-3 kilometrów otrzymujemy ciepłe powietrze z nawiewu. Latem w upalne dni klimatyzacja wykonuje swoje zadanie bez zarzutu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto na pierwszy rzut oka nie wygląda na pojazd, który powala przestronnością i wygodą jednak gdy pierwszy raz zasiądziemy za sterami tego samochodu mocno się zdziwimy. I z przodu i z tyłu jest bardzo dużo miejsca.
5,0
Wyciszenie
Podczas jazdy miejskiej czujemy się komfortowo silnik pracuje równo a przede wszystkim cichutko. W trasie również jest komfortowo a głośno zaczyna się robić powyżej 150 km/h.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie jest dość wysokie a to dlatego, że silnik nie jest nadmiernie wzmocniony i potrzebuje nieco więcej paliwa by wykarmić 143 "kucyki", części łatwo dostępne w rozsądnej cenie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jest to bardzo dobre auto, dobrze wykończone z dobrym silnikiem, godny konkurent innych europejskich (i nie tylko) przedstawicieli segmentu C proponowane w o wiele niższej cenie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Łączniki stabilizatora z przodu wraz z gumami stabilizującymi przód i tył ale wiadomo nie od dziś jakie drogi mamy w Polsce szczególnie problem odczuwalny jest po zimie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych poważnych usterek nie odnotowano i mam nadzieję, że przez dłuższy czas tak pozostanie choć wiadomo - w każdym aucie wcześniej czy później coś się w końcu wyrobi.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 143KM 105kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Kia Cerato Hatchback