Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Cerato Hatchback

walazz, 8 lat temu
Silnik 1.6 i 16V 105KM 77kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 150 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Kia Cerato Hatchback 1.6 i 16V 105KM 77kW od 2004 - Oceń swoje auto
4,69
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Stosunek ceny do jakości. Dla normalnych ludzi nie chcących jeździć kolejnym golfem. Chcących mieć bezpieczny, komfortowy i niezawodny samochód w dobrej cenie.
5,0
Całokształt
Samochód z 8 poduszkami, 5 drzwiowy, dobrze wyposażony, niezawodny (na podstawie innych ocen, dlaczego ten miałby być inny), z ładną linią nadwozia, w cenie bijącej ślepych fanbojów hondy mercedesa vw czy audi. Nie ma takiej możliwości by kupic podobny samochód z podobnego roku w podobnym wyposażeniu w tej cenie. Gdy szukałem samochodu w cenie Ceratki były audi a3 z 99/00 trzydrzwiowe z wątpliwą przeszłością, zajeżdżone civic`i 02r albo opel astra 01/02/03 których pełno na drogach. Postawiłem na hyundai/kia bo to samochody z japońskimi korzeniami (niezawodność) które oferuja znacznie więcej od wszystkiego na rynku.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik ma świetne opinie, dużo o nim wiedziałem przed zakupem. Wszyscy chwalą że jest to bezproblemowa jednostka. Nie jeździłem dużo bo dopiero kupiłem ale wierzę że nabyłem zadbany egzemplarz. Wiele osób się czepia że dużo pali ale prawda jest taka że jest montowany w samochodach o większej wadze niż civic czy inne kompakty więc nie ma opcji żeby palił mniej. Jedyny minus jaki w nim widzę to przełożenie napędu drugiego wałka rozrządu poprzez łańcuch (pierwszy jest napędzany paskiem). Ale jak wiele testów pokazało, nie sprawia to problemu. Jednostka jest prosta więc jeśli się dba to się ma. Nie rozumiem niektórych narzekających na hałas. U mnie po wymianie rozrzadu (rolka, napinacz, pasek), pompy wody, paska zębatego , silnik jest absolutnie cichutki tak że na postoju nie da się stwierdzić czy jest włączony. Także zadbana jednostka powinna długo działać bezawaryjnie. Pierwsze co zrobiłem po zakupie to test spalin - przy 151kkm - bez uwag, oleju nie spala.
4,0
Skrzynia biegów
To nie samochód wyścigowy. Miałem mitsubishi colt 1996 i widzę podobieństwa w działaniu, ciężej wchodzi wsteczny i średnio jedynka. Ale ogólnie nie ma się co czepiać, absolutnie bezproblemowo się jeździ. Doczepię się do jednego jeszcze. Brak 6 biegu. Przełożenia są dość krótkie i optymalna jazda w trasie pod kątem ekonomii to 5 bieg i 85/90km/h przy 2100-2200rpm. Do jazdy po autostradzie bardzo przydałby się 6 bieg. Ani ja nigdzie nie wyczytałem o awarii skrzyni w cerato ani nie słyszał o takowych mój mechanik. Czego chcieć więcej?
5,0
Układ jezdny
Ci którzy pisalo o bujającym się Cerato w zakrętach potwierdzają tylko to że mają absolutnie niezadbane i niedoinwestowane egzemplarze. Cerato które ja kupiłem ma zawieszenie jak nowe (miesiąc w PL) i wiele moich znajomych ktorzy maja 2-3 letnie fabie, octavie czy clio - bardzo zdziwiło się podczas jazdy 6-7 lat starszym Cerato. Jakość zawiekszenia jest wysoka i można ją określić jako miękki typ. Dobrze trzyma się drogi i NIE KOŁYSZE na zakrętach. Nie czuć dziur, wahacze mają duży zakres pracy i jazda jest na prawdę komfortowa. Nie szukałem samochodu sportowego tylko do codziennej komfortowej jazdy i szczerze powiem że otrzymałem więcej niż oczekiwałem
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra widoczność do przodu i na boki. Jedynie trochę mało widać przy cofaniu w lusterku centralnym ale nikt nie spodziewał się zobaczyć swojego tylnego zderzaka. Po 5 latach jazdy niskim samochodem zajęło mi kilka dni przyzwyczajenie się do cofania na lusterkach . Najważniejsza rzecz. Słupki przednie nie są ograniczeniem jak w większości samochodów z tych lat (piesi!).
4,0
Ergonomia
Było by doskonale gdybym miał wersję z regulacją wysokości foteli. Tak to mogę stwierdzić że jest bardzo dobrze. Super schowek na okulary w podsufitce, dobrze zaprojektowany system oświetlenia (w brzegach drzwi po oświetleniu), podłokietnik z dwoma schowkami, dobrze widoczne zegary, wszystkie przełączniki blisko rąk. Czego chcieć więcej.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima dobrze działa, nawiewy sprawnie działają i przełączają się. Tak jak to powinno być. Dla tych co twierdzą inaczej - filtr kabinowy się wymienia a nie wietrzy!
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ilość przestrzeni przy 4 dorosłych osoba jest bardzo duża. Odsunięty fotel kierowcy dość mocno i z tyłu bez problemu usiądzie komfortowo każdy człowiek. Nad głową tak samo dużo przestrzeni. Żaden kompakt typu fiesta, civic, clio, astra czy corsa - nie dorównują Ceracie.
5,0
Wyciszenie
Niektórzy piszą że nie jest cicho. Może to też wina zaniedbania właścicieli - stare opony potrafią być bardzo głośne. U mnie (2 letnie opony) przy 100km/h jest bardzo cicho. Na prawdę BARDZO CICHO.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny części są bardzo tanie (rozrząd najwyższej jakości 260PLN, pompa wody 140PLN, komplet sprzęgła 320). Spalanie jest większe o 1L/100km od kompaktów 1.3/1.4 ale to inna klasa samochodu (Cerato jest cięższe o ponad 250kg od civica 6 więc nie dziwne)
5,0
Stosunek jakość/cena
Bezpieczny (8 airbag) i wygodny, dość spory 5 drzwiowy hatchback oferujący w fenomenalnej cenie. Niebanalna i przypadająca do gustu stylistyka. Dobre wyposażenie i komfortowa jazda. Osiągów sportowych nie ma ale nie po to kupuje się wersję 1.6. Jakbym trafił ładną wersję 2.0 to bym się nie zastanawiał. Ale sportowe zacięcie nie było dla mnie priorytetem. Liczył się komfort i bezpieczeństwo.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Standardowe usterki to rdzewiejące nadkola tył (miałem robione w DE, sprawdzałem miernikiem). Na blachę niektórzy narzekają a u mnie podłoga perfekt , progi perfekt. Jedynie przednie sanki silnika są podrdzewiałe (bez dziur, po prostu brązowy nalot) ale to stanard, w każdym japończyku/koreańczyku tak jest. Oprócz tego klamka tylnej klapy nie odbija ale to nie jest wielki problem (mechanizm rdzewieje, żeby tylko takie problemy miały samochody...)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Samochód nie ma wad konstrukcyjnych takich jak np. toyota (wady magistrali olejowej powodującej zacieranie silnika), nie ma problemów z elektryką (jak ktoś nie myje karcherem środka), zawieszenie jest wielowahaczowe czyli trwałe. Raczej samo z siebie się nie zatrzyma. Wedle zasady, jak ktoś dba to ma.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Kia Cerato Hatchback