Samochód odebrany z salonu w lutym 2021 roku. Po przejechaniu 20kkm pierwsza poważna usterka, napinacz paska rozrządu. W serwisie otrzymałem informację iż jest to typowa usterka dla tych aut i istnieje szansa że spotkamy się ponownie dość szybko lub nigdy więcej, istna loteria. Na moje nieszczęście ponownie spotkaliśmy się przy przebiegu 34kkm z tą samą usterką, ponownie brak rozwiązania na dłuższą metę. Usterka przydarzyła się ponownie przy przebiegu 80 kkm. A więc w ciągu 14 miesięcy użytkowania samochodu problem z rozrządem pojawił się trzy razy, przez co przy jednej z usterek z powodu braku dostępności części w całej europie auto stało w serwisie 4 miesiące! Akcja serwisowa wypuszczona została po 18 miesiącach od daty zakupu.
Dodatkowo oprócz problemów z rozrządem przez 3 lata wielokrotnie pojawiał się problem z rozruchem. Według serwisu problem leży w słabej konstrukcji hybrydy, przez co problem będzie się pojawiał. Nigdy więcej nie kupiłbym tego auta w tej wersji silnikowej ponownie. Natomiast z czystym sumieniem mogę polecić wersję benzynową w opcji 140 koni z 2023 roku. Niebo a ziemia!
Wrażenia
2,0
Silnik
3,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
5,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 CRDi MHEV 136KM 100kW
[l/100km]