Łańcuch rozrządu. Wciąż rozsądna pojemność i 4 cylindry. Potrafi szarpać na zimnym silniku przy ruszaniu, pewnie winna jest niska dawka paliwa w imię ekologii.
4,0
Skrzynia biegów
Wsteczny nie wchodzi za 1 razem.
5,0
Układ jezdny
Sztywne i pewne zawieszenie.
4,0
Karoseria
Są drzwi i maska. W porównaniu do Astry J wypada słabo. Opel wydawał się pancerny, Kia bardziej papierowa.
Komfort
4,0
Widoczność
Mocno pochylona szyba przednia. Niskie szyby boczne.
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Słabe wyciszenie nadkoli ale można z tym żyć.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo niskie spalanie jak na 160 KM. Przy przepisowej jeździe + 5 km/h dane są następujące: drogi szybkiego ruchu: 6,5 L, drogi krajowe: 4,8 L, mieszany 5,8 L
4,0
Stosunek jakość/cena
102000 zł za wersję M z salonu, więc przy obecnych cenach nie ma tragedii. Tanio już raczej było.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Koreańska myśl technologiczna stoi na wysokim poziomie i bliżej jej do japońskiej. Na pewno zostawia w tyle auta włoskie i francuskie. Jeśli chodzi o silnik liczę, że jest lepiej niż w grupie Vag.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 T-GDI 160KM 118kW
[l/100km]