Auto duże jak na kompakt. Świetnie zorganizowana przestrzeń bagażowa. Wszystkie podstawowe i w codziennym użytku funkcje maja swoje fizyczne przyciski. Jeden nawet jest programowalny i możemy mieć pod nim jakaś funkcje której nie ma w bezpośrednim dostępie . Prowadzenie jest gokartowe i zakręty są frajdą. Materiały naprawdę dobrej jakości. Relacja ceny do wyposażenia bezkonkurencyjna. Za golfa 7 w tej konfiguracji +20 tys i jeszcze bez panoramy .
Wrażenia
5,0
Silnik
Cichy , spokojnie pracujący motor. Może kultura pracy mogłaby być lepsza na postoju. Przyjemnie rasowy pomruk przy dynamicznym przyspieszaniu. Dostępne wyniki z hamowni określają faktyczna moc jednostki od 156 do 169 koni. Co jest typowe dla większości jednostek turbo benzynowych.
5,0
Skrzynia biegów
Daje radę. To skrzynia dwusprzęgłowa wiec ma jej zalety i wady. Jest wystarczająco szybka ale pełzania w korku nie lubi. Na pewnie w niczym nie ustępuje dsg. A wydaje się lepiej oceniana pod względem trwałości od wspomnianej od vag.
5,0
Układ jezdny
Tu jest wzorowo. Stabilnie. Pewnie. Zawieszenia nie słychać. Felgi 17 . Żadnych problemów z kierunkiem jazdy. Hamulce brzytwa.
4,0
Karoseria
Obecne wodne lakiery spełniające normy środowiskowe to już nie ta twardość powłoki co kiedyś. Trzeba przywyknąć bo nie mamy na to wpływu. Niestety fabryczne naklejki np zabezpieczające wrażliwe miejsca przed kamieniami spod kół są niechlujnie przyklejone. Jak i czarna folia na drzwiach. Chyba ktoś się dopiero uczył. To do poprawki. W mojej wersji tylko żarówki w halogenami. Wszystko inne w led.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak na kombi jest bdb. Szyby duże. Gabaryty łatwo wyczuwalne. Czujniki , kamera. Bez uwag.
5,0
Ergonomia
To bardzo mocny atut auta. Żadnego szukania po tabletach podstawowych funkcji. Przyciski analogowe na swoim miejscu. Użycie funkcji potwierdzana informacją na zegarach. Aranżacja bagażnika jest fenomenalna. Schowki pod podłoga duże i pojemne. Szyny blokujące i siatki otrzymałem w standardzie. No i dwie lampki w bagażniku. Niby szczegół a cieszy bo doświetla z obu stron.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa jak powinno. Nic nie przyciągnęło mojej uwagi zaznaczy ze działa jak powinno. Przyciski i pokrętła fizyczne co nie komplikuje życia. Nawiewy na tylna kanapę. . Grzana przednia szyba , dupka ,dysze spryskiwacza i kierownica. Polecam posiadać w zimę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na kompakt jest świetnie. Przesiadłem się z Mondeo mk4 który jest ogromny. Nie czuje obecnie niedostatku . A wręcz przeciwnie , nareszcie wszędzie sięgam .
3,0
Wyciszenie
W mojej subiektywnej ocenie wyciszenie jest. Szkoda ze niedostateczne. Dotyczy to tyłu. Kupując auto byłem tego świadomy. To cecha łatwa do poprawienia. Na rynku jest wiele warsztatów które za rozsądne pieniądze sprawia ze jazda stanie się przyjemniejsza. A jak ktoś ma podstawowe umiejętności manualne może zrobić to samodzielnie. Internet jest pełny poradników i instrukcji a maty łatwo dostępne.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nigdy nie jest tak tanio żeby nie mogło być taniej . Ceny serwisu są porównywalne z Fordem. Przeglądy naprzemiennie olejowy i większy co 15 tys. lub raz w roku.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bezkonkurencyjny. Mam najbogatsza wersje dostępna w owym czasie ze wszystkimi wspomagaczami jazdy , JBL , full led , panorama, podświetlane klamki, dostęp bezkluczykowy, tempomat aktywny , automatyka świateł i wycieraczek , android auto, Apple car, lądowanie indukcyjne. i wiele wiele innych w cenie bez 1 z przodu. No i 7 letnia gwarancje, jaka by ona tam nie była.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak. Tylko drobne poprawki estetyczne przez aso , takie jak odstającą klapka wlewu paliwa.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 T-GDi 140KM 103kW
[l/100km]