Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Ceed III Kombi

Wojtek, 4 lata temu
Silnik 1.4 DOHC 100KM 74kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 20 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Kia Ceed III Kombi 1.4 DOHC 100KM 74kW 2018-2019 - Oceń swoje auto
4,86
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Przestronność Jakość wykonania Ergonomia Przyjemność z jazdy Sterowanie z kierownicy Ogromny bagażnik Widoczność z kabiny Niskie spalanie
Inne
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Cienki i miękki lakier
5,0
Całokształt
Fantastyczne auto ze znakomitym stosunkiem cena jakość. Kupowałem z wyprzedaży rocznika plus zniżka na działalność i wyszło mi przestronne kombi, dobrze wyposażone (wersja M jak dla mnie w zupełności wystarczająca) w cenie 68 500 zł. Samochód jest bardzo pakowny, ma ogromny bagażnik, dużo miejsca w środku. Pasażerowie z tyłu są zaskoczeni ilością miejsca na nogi. Silnik mimo, że to najsłabsza jednostka, ma dość mocy do spokojnej jazdy. Mocy nigdy nie brakuje na autostradzie i drodze ekspresowej. Na zwykłych drogach trzeba poczekać na więcej miejsca przy wyprzedzaniu. Mam wrażenie, że przyspiesza znacznie chętniej na 5 biegu przy większych prędkościach. Silnik pracuje bardzo kulturalnie i jest cichy na niskich obrotach. Na światłach, stojąc na czerwonym, jest niesłyszalny, a wibracje niewyczuwalne. Wszyscy koledzy, którzy jechali pierwszy raz, byli pewni że jest start stop, którego brak. Głośniej robi się dopiero powyżej 120 km, ale przyrost hałasu ma miejsce do około 130 km, później niezależnie od prędkości utrzymuje się na podobnym poziomie. Auto udało mi się rozpędzić do 182 km, ale zwykle nie przekraczam 130 ze względów ekonomicznych. Średnie spalanie z całego dystansu to 7,5 litra, z tym że większość w mieście. W trasie udało mi się zejść do 5,4 na dystansie 250 km. Jadąc "normalnie" z przepisowymi prędkościami, spalanie na trasie wynosi zwykle 6-6,2 litra z włączonym radiem i klimatyzacją. Silnika nie oceniam w porównaniu do mocniejszej jednostki, dlatego daję mu 5 gwiazdek. Wiadomo, że jest słabszy od 140 KM, ale każdy kto wybiera tę jednostkę wie na co się decyduje. Ja świadomi zrezygnowałem z turbo. Auto daje ogromną frajdę z jazdy. Prowadzi się bardzo pewnie. Nawet po roku, cieszę się za każdym razem, gdy mogę nim gdzieś pojechać. Wnętrze jest zaskakująco dobrze wykonane. Nic nie trzeszczy i nie skrzypi. W wersji kombi problemem może być hałas z tylnej części. Ja wyeliminowałem ten problem matą wygłuszającą we wnęce koła. Gdybym miał teraz wybierać nowe auto, jedyne nad czym mógłbym się zastanawiać, to czy wybrać Ceeda w tym samym kolorze :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Wysoka kultura pracy, silnik jest cichy, wibracje niewyczuwalne. Stosunkowo oszczędny. Moc wystarczająca do spokojnej jazdy, ale ocena nie dotyczy porównania z mocniejszą jednostką, dlatego daję mocne 5.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia manualna. Pracuje precyzyjnie. Biegi wchodzą lekko z przyjemnym "kliknięciem". Sporadycznie pojawia się problem z "wbiciem" wstecznego, ale wystarczy wrócić do pozycji jałowej i spróbować jeszcze raz.
5,0
Układ jezdny
Zwieszenie jest dobrze zestrojone. Świetny kompromis między komfortem, a twardością gwarantującą pewne prowadzenie. Auto prowadzi się pewnie i bardzo przyjemnie, szczególnie w zakrętach.
4,0
Karoseria
Raczej brak ocynku, chociaż nie sprawdzałem tego. Trudno oceniać trwałość po roku. Jedyne co udało mi się zauważyć to bardzo cienki lakier. Łatwo go zarysować.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak na kombi, widoczność jest bardzo dobra nawet do tyłu. Plusem jest kamera cofania.
5,0
Ergonomia
Tu ogromny plus. Auto jest dobrze zaprojektowane. Przyciski tam gdzie powinny być. System multimedialny jest prosty i klarowny. Największym plusem dla mnie jest fantastyczna kierownica. Nie dość, że wygodna i obszyta skórą, to układ przycisków i ich obsługa jak dla mnie rewelacja.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam wrażenie, że poprzednie auto nagrzewało się zimą nieco szybciej, ale nie żebym miał narzekać. Klimatyzacja za to działa bardzo sprawnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni jest pod dostatkiem. Przy komplecie pasażerów (w zasadzie 4 dorosłych osobach) i pełnym bagażniku, nikt nigdy nie narzekał na brak miejsca Na tylnej kanapie więcej miejsca ma chyba tylko Skoda Superb ;) Z tyłu nawet pasażerowie 1,9 m nie narzekali na brak miejsca na nogi.
4,0
Wyciszenie
To nie klasa premium więc trudno oczekiwać ciszy. Jak na swoją klasę jest dosyć cicho, aczkolwiek piętą achillesową jest wyciszenie bagażnika. Jest wyraźnie głośno i niekomfortowo. W cenie 250 zł może to załatwić tapicer samochodowy wykładając wnękę na koło matą wygłuszającą. To załatwia sprawę.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pierwsza wymiana oleju po 15 tyś. km w ASO, z dostarczeniem własnego oleju, to koszt 550 zł. Przegląd po 30 tyś. będzie nieco droższy. Poza tym jak dotąd tylko tankowanie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak napisałem w ocenie całokształtu, dla mnie stosunek jakość cena jest znakomity. Ceed 100KM MPI, kombi, lakier metalik i alufelgi kosztował mnie 68 500 zł. Szukając samochodu trafiłem na 3 letnią Auris w cenie 62 tysiące więc co tu komentować.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W rocznym aucie usterek być nie powinno i puki co brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W rocznym aucie usterek być nie powinno i puki co brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 DOHC 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Kia Ceed III Kombi