Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Ceed III Kombi Facelifting

Piotr, 4 dni temu
Silnik 1.5 T-GDI 160KM 118kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 36 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Kia Ceed III Kombi Facelifting 1.5 T-GDI 160KM 118kW 2021-2024 - Oceń swoje auto
4,07
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Dynamiki dobrej się spodziewałem, ale w przypadku spalania byłem przygotowany na 1 litr na 100 km więcej, tym bardziej, że poprzednio miałem diesla, więc średnie spalanie z 36000km na poziomie 5,8l/100km to dla mnie bardzo pozytywne zaskoczenie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Pewien regres w stosunku do poprzedniej generacji, takie jak: - skóra na kierownicy i gałce skrzyni biegów, to już guma, czyli tzw. eko skóra. - brak mozliwości wyboru trybu pracy klimatyzacji (poprzednio był Soft i Fast) - brak fizycznego przycisku do wyłączenia składania lusterek - brak chłodzenia schowka przed pasażerem - brak doświetlania zakrętów i to mimo świateł LED, które w teorii są idealne do tego, bo nie szkodzą im cykle włączanie/ wyłączanie tak jak żarówkom tradycyjnym.
4,0
Całokształt
Ogólnie auto w porządku, godne polecenia na co dzień, ale jednak nie bez wad, czasem mniej, czasem bardziej irytujących. W stosunku do poprzedniej generacji kilka kroków wstecz (zapewne księgowi zadziałali).
Wrażenia
4,0
Silnik
Ogólnie silnik jest w porządku, w miarę cichy, kulturalna praca (poza wyjątkiem, o czym mowa będzie dalej). Spalanie niewygórowane jak na osiągi i wielkość auta. W wakacyjnej podróży z maksymalnymi dozwolonymi prędkościami spokojnie da się poniżej 6l/100km zejść. Dynamika całkiem niezła, tylko trzeba się przyzwyczaić do dużego skoku przepustnicy, czyli jak się chce dynamicznie przyspieszyć, to trzeba zdecydowanie głębiej wcisnąć pedał gazu. Dużą wadą jest fatalne zgranie sprzęgła/ silnika przy ruszaniu. Żadne auto którym jeździłem wcześniej (a było ich co najmniej kilkanaście) nie sprawiało takich problemów przy ruszaniu.
4,0
Skrzynia biegów
Na samym początku (do przebiegu około 2500km) był trochę problem z wbijaniem trójki, ale po tym przebiegu wszystko się poprawiło i ogólnie skrzynia nie sprawia większych problemów, choć w korkach przydała by się wyżej zestopniowana jedynka (w sensie takim, żeby dało się wolniej "toczyć").
4,0
Układ jezdny
Bez większych problemów. Dość dobrze ustawione zawieszenie, odpowiedni kompromis pomiędzy komfortem, a twardością. Układ kierowniczy dość nieźle oddaje czucie drogi. W poprzedniej generacji, mimo niższej wersji wyposażenia była możliwość trzystopniowej regulacji siły wspomagania, tutaj tego zabrakło.
4,0
Karoseria
Bez większych wad (chociaż oczywiście jak to nowe lakiery, strasznie miękki).
Komfort
4,0
Widoczność
Ogólnie widoczność dobra, jedynie czasem przednie słupki potrafią coś zasłonić. No i to, że przednie wycieraczki z lewej strony nie dojeżdżają do krawędzi szyby powoduje, że czasem widoczność w tym miejscu się pogarsza.
4,0
Ergonomia
Podstawowe funkcje dostępne z fizycznych przycisków, co jest bardzo dużym atutem, ogólnie wszystkie przełączniki są tam, gdzie się ich spodziewałem. Fotele wygodne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez uwag, wszystko działa jak trzeba.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zarówno z przodu, jak i z tyłu jest wystarczająca ilość miejsca. W 4 osoby da się w miarę komfortowo jechać. Bagażnik w wersji kombi nieco za płytki. Brakuje możliwości obniżenia o kilka centymetrów podłogi jak w wersji hathback.
3,0
Wyciszenie
Ogólnie nieźle, ale tył w wersji kombi za słabo wyciszony (spód bagażnika oraz nadkola). Położenie w komorze z kołem zapasowym maty wygłuszającej za 20PLN poprawiło wyraźnie redukcję hałasu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na chwilę obecną tylko paliwo i przeglądy, a spalanie jest bardzo przyzwoite jak na wielkość i osiągi auta.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto z klasy ekonomicznej, to nie ma co się cudów spodziewać, ale ogólnie jest poprawnie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak drobnych usterek.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wada fabryczna w postaci padających cewek zapłonowych. U mnie ujawniła się przy przebiegu około 34000 km, co powoduje nierówną pracę silnika w zakresie około 1200 - 2200 obr./min. Niestety mimo, że wada podlega akcji serwisowej, to u mnie jeszcze nie wyskoczył ani razu "check engine", a to jak poinformował mnie serwis jest warunek od gwaranta, żeby naprawić w ramach gwarancji.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 T-GDI 160KM 118kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Kia Ceed III Kombi Facelifting 1.5 T-GDI 160KM 118kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
5,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Kia Ceed III Kombi Facelifting