Mam wersje GTLine więc bardzo dobrze wyposażoną, i to jest chyba najwieksza zaleta tego auta. Tzn można było kupić relatywnie tanio (w porównaniu do konkurencji) auto świetnie wyposażone od systemów bezpieczeństwa po niezłe audio JBL.
Do tego w kolorze czerwonym z czarnymi dodatkami całkiem fajnie się prezentuje.
Ogólnie auto oceniam na 4, natomiast jako relacje jakość-cena na 5.
Moje porównanie jest do Skody Octavi która wcześniej jeździłem też od nowości 10lat.
Na plus:
- systemy bezpieczeństwa i pomagacze. Taki tempomat + utrzymanie auta na środku pasa ruchu na dlugiej trasie jest dla mnie mega wygodne.
- inforozrywka. Nic sie nie wiesza jak u konkurencji, a do tego akutalizaja OTA, Navi z danymi online, przyzwoite audio
- lepsze prowadzenie niz w oktawce, zawieszenie wielowachaczowe robi swoje, do tego system kierowniczy przy niskich predkosciach jest mocno delikatny co na poczatku wydalo mi sie dziwne a po czasie doceniam
- calkiem fajny silnik, z jednej strony oszczedny ale ma tez moc jak sie depnie - czyli typowa turbo-benzynka. Mam nadzieje ze bedzie bezawaryjny
- swiatla w pelni ledowe, w koncu zadnych zaróweczek do wymiany co chwila, a do tego naprawde niezle swiecą. System automatycznego przełączania swiatel tez fajnie dziala.
- wygoda, siedzenia są moim zdaniem lepsze niz w oktavii, do tego grzana kierownica i siedzenia bardzo przydają sie zimą
- wygląd, w najwyższej wersji wyposażenia zarówno na zewnątrz jak i wewnatrz bardzo i się podoba
Na minus:
- wyciszenie, tutaj warto samemu coś zadziałać
- skrzynia biegów, dziwnie zestrojona jedynka (za to sprzęgła w 7DCT szybko padają i poszarpują)
- wycieraczki, niby pierdoła ale trochę irytuje. W trybie automatycznym wycieraczki działają średnio, natomiast biegi nie są uwzględniane przy trybie manualnym, więc wtedy albo napierdzielają szybko albo jeszcze szybciej :P
Wrażenia
5,0
Silnik
Tutaj na razie nie mam zastrzerzeń. Silnik jest w miarę oszczędny (średnia z 25000km to 6.9) natomiast jak się depnie to jest też dynamiczny. Chociaż porównując do poprzedniego 1.4TSI 122km w Octavi to nie czuć wielkiej różnicy. Niektórzy piszą że awaryjne są cewki, u mnie na razie bez problemów. Oleju też nie musiałem dolewać, żadnych problemów z GPF.
4,0
Skrzynia biegów
Mogłaby być trochę lesza, ale nie jest też źle.
Biegi czasami troche haczą (szczegolnie 3ka), ale tez zestrojenie jest dla mnie dziwne. Tzn 1ka jest dluga przez co w polaczeniu z normami WLTP dosc trudno sie tym autem rusza. Na szczęście można się do tego przyzwyczaić.
Natosmiast manual ma swoją zaletę - jest tani w ekslopatacji i dość wytrzymały, w przeciwieństwie do 7DCT.
5,0
Układ jezdny
Bez zastrzeżeń
5,0
Karoseria
Jest dobrze.
Komfort
5,0
Widoczność
Jest dobrze a kamerka tylko poprawia sytuacje.
Jedyne co to wycieraczki mogłyby dochodzić ze 2-3 cm bliżej krawędzi szyby.
5,0
Ergonomia
Duża zaleta, wszystko w fizycznych przyciskach i nic sie nie wiesza.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dobrze grzeje i chłodzi. Zimą doceniam grzaną kierownicę i siedzenia.
Podgrzewana szyba tez super, nie muszę mieć nawet skrobaczki.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tego się obawiałem w porównaniu do Octavii, na szczescie miejsca nie brakuje.
Siedzenia sa wygodniejsze niż w skodzie i lepiej trzymają w zakrętach.
Kontowersyjne są schowki w bagażniku, to sprawdza się na codzień ale przeszkadza trochę w wyjazdach wakacyjnych gdzie trzeba zacząć pakowanie od upychania drobiazgów.
3,0
Wyciszenie
Słabo - szczególnie od nakoli z tyłu.
Ja zainwestowałem troche $$$ i wyciszyłem całe auto w profesjonalnym warsztacie. Teraz jest dużo lepiej ale mogłoby być jeszcze troche lepiej ;)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przeglądy dość tanie, nic więcej nie płaciłem.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trochę stukała tylnia kanapa oraz wpadło mi gniazdo USB, na szczescie usuniete na gwarancji.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie nic.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 T-GDI 160KM 118kW
[l/100km]