Inne
: Stosunek wyposażenia do ceny, konkurencja dawała dużo mniej
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: PIANO BLACH - zmora!!! Rysuje się od samego pomyślenia, że go dotkniesz. Nowe Sportage z tego co widziałem podczas przeglądu mają ten FANTASTYCZNY plastik na nadkolach i zderzakach z zewnątrz(!!!). Gratuluje fantazji w utrzymaniu tego
4,0
Całokształt
Dobrze wykonany samochód. Ma swoje małe wady ale mi wydaje, się, że jednak więcej zalet. Największą zaletą jest dobra wycena w stosunku do oferowanego wyposażenia, w biedniejszych wersjach mamy wszystko co potrzebne do jazdy z punktu A do B i czasami jak to mówią na wakacje.
Wrażenia
5,0
Silnik
Rewelacyjna jednostka jeśli chodzi o stosunek mocy do spalania. Średnie spalanie z prawie 30tys km to 6,9l/100km, lubię jeździć dynamicznie, więc pewnie gdyby ruszać do 100km/h w 2h i 28 minut to można by się zakręcić koło 6,4l/100km/h. Jednak pamiętajmy, że motor o bezpośrednim wtrysku nie lubi jazdy na zbyt niskich obrotach.
4,0
Skrzynia biegów
7DCT dobra ale nie rewelacyjna. Czasami się gubi i nie wie co ma zrobić i potrzebuje kilku sekund do namysłu. Czasami potrafi zrzucić bieg przy kick-downie dosłownie na 0,5s, żeby potem zmienić na wyższy, więc tak naprawdę zamiast przyśpieszać zmarnowaliśmy kilka cennych sekund na dziwne zmiany biegów. Do spokojnej jazdy jak najbardziej skrzynia jest w porządku
5,0
Układ jezdny
Niezależne zawieszenie wszystkich 4 kół robi robotę, auto jest przewidywalne. Na dziurach gorzej, ale ja akurat mam felgi 17 cali, więc wiadomo, gdzie lepszy wygląd, tam mniejszy komfort. Na "balonach" zawsze będzie bardziej komfortowo.
4,0
Karoseria
Niezły wygląd, lampy full LED z przodu i przyciemniane szyby z tyłu odmieniają to auto o 180stopni w stosunku do ubogich wersji. Jedna gwiazdka odjęta za lakier, od samego patrzenia się rysuje (u mnie akurat kolor czarny, więc wystarczy, że przejdzie mrówka i mamy ryski). Takie czasu, super ekologiczne lakiery, rysujące się od samego patrzenia.
Komfort
4,0
Widoczność
Wszystko jak należy, nie ma problemów z martwą strefą czy sytuacją, że słupek nam coś przysłonił. Podjeżdzanie przodem do przeszkody intuicyjne i po kilku dniach wiesz na ile możesz sobie pozwolić (ja akurat posiadam czujniki z przodu ale nawet bez jest ok) Jedna gwiazda odjęta za jakość kamery cofania. Podobnej jakości zdjęcia robił mój pierwszy telefon z kamerą w 2005 roku. Zbytnia oszczędność wg mnie, jakość dramatyczna. Kamera w takim miejscu, że brudna jest po każdym malutkim nawet deszczu.
4,0
Ergonomia
Wszystko w zasięgu ręki, fizyczne przyciski od wszystkiego, nie musimy przeklikiwać niczego przez menu (chyba, że jakieś bardziej zaawansowane opcje). Wsiadasz pierwszy raz i czujesz się jak u siebie. Dodatkowo chyba ostatnie w miarę nowe auto bez 2 tabletów połączonych w jeden. Dla mnie to tragedia i konserwatywny wygląd i fizyczne przyciski był jednym z głównych kryteriów wyboru. Na dodatkowy minus morze nieszczęsnego PIANO BLACK, które rysuje się od samego patrzenia. Ładnie wygląda jak auto stoi w salonie i tylko tyle.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest ok, mam czarne auto i klimatyzacja daje radę, w zimę również szybko się nagrzewa. Do czasu nagrzania zawsze możemy włączyć podgrzewanie foteli. Auto posiada dodatkowo podgrzewaną przednią szybę, znaną wcześniej z aut forda, która robi robotę w zimę. Zero skrobania.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca w aucie jest pod dostatkiem, komfortowa podróż w 4 osoby jest bezproblemowa.
4,0
Wyciszenie
Jest ok, ale tak jak wszyscy piszą, te nieszczęsne nadkola z tyłu. Mogli się nieco bardziej postarać. W SW ponoć jest gorzej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Lać paliwo i jeździć, małe spalanie, koszt przeglądu co 15tys km dość niski (około 700zł). Auto na gwarancji, więc póki co żadnych innych kosztów nie ma.
5,0
Stosunek jakość/cena
Świetnie wycenione w swoim czasie auto, obecnie ceny kompaktów oszalały i topowe wersje dochodzą do 140tys złotych, gdzie wcześniej za nieco ponad 100tys km mieliśmy auto z topowym wyposażeniem. Mój egzemplarz L + Bussiness Line Plus + pakiet z aktywnym tempomatem itp w 2021 r kosztował 102tys złotych po rabatach, obecnie dochodzi do 140tys.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3 razy wymieniana cewka na gwarancji, ponoć wada tego modelu, lub po prostu może powodem jest, że mój egzemplarz był wyprodukowany w środku COVIDowych braków.
Do tego powtarzają się choroby wieku dziecięcego, tzn szumiące łożysko kolumny kierowniczej i odstająca klapka paliwa, wszystkie te rzeczy ASO naprawia w ramach gwarancji lub akcji serwisowych bez problemu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak (odpukać).
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 T-GDI 160KM 118kW
[l/100km]