Oczywiście, że jest kilka niuansów do których można się doczepić. W tej cenie trudno znaleźć coś lepszego niż Kia Ceed. Podstawowe wyposażenie "Kijanek" przebija konkurencję. Skutkiem ubocznym podstawowej oferty jest to, że główne decyzje przy wyborze modelu to: wersja, silnik, kolor nadwozia. Po ponad roku użytkowania czasem zastanawiam się gdzie jest haczyk, czemu tak tanio. I w sumie do tej pory nie znalazłem niczego gdzie czułbym się zawiedziony.
Wrażenia
5,0
Silnik
Miałem wątpliwość, bo jednostka mało znana wśród popularnych samochodów w Polsce. Ale naprawdę daje radę. Podobno da się do setki wycisnąć 8,7s.
4,0
Skrzynia biegów
Jedyny problem, który mam z tą skrzynią to przejście z 1 do 2. 6'y bieg nadal przyśpiesza i nie służy wyłącznie do autostrad.
5,0
Układ jezdny
5,0
Karoseria
Komfort
4,0
Widoczność
Po roku wciąż nie przyzwyczaiłem się do lusterek bocznych. Kamera cofania dobrze uzupełnia widoczność z tyłu. W czasie jazdy widoczność bez zarzutu.
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jako jeden z niewielu pojazdów w tej klasie, posiada nawiew na tylną kanapę umieszczony miedzy fotelami. Oraz standardowo pod fotelami. Przednia szyba podgrzewana - polecam parkującym "pod chmurką". minuta, dwie i można jechać, gdy sąsiedzi wciąż drapią.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drzwi kierowcy można by wyregulować aby płynniej się domykały. Na tyle mało to przeszkadza, że zapomniałem zgłosić na przeglądzie gwarancyjnym. poza tym nic więcej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wszystko ok. Odpukać, jedyny koszt to niestety kamień w przedniej szybie.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 T-GDi 140KM 103kW
[l/100km]