Zanim go kupiłem odwiedziłem wszystkie salony samochodowe, wybór padł na Fousa albo Ceeda. Chodziłem między jednym a drugim salonem i porównywałem. Odbyłem jazdy próbne. Ostatecznie wybrałem Kię ze względu na miejsce za kierownicą mam 2m wzrostu, siedzisko w Fordzie jest krótsze.
Wrażenia
5,0
Silnik
Super 4 cylindry, podobna kultura pracy co w focusie 1.5 ecoboost 150KM, no i ten pomruk na zimnym i przy 1500obr. Spokojna kultura pracy. Moc i moment w zupełności wystarczą, wg lepszy od 1.6 200KM tam denerwuje mnie głośna praca tłumika.
5,0
Skrzynia biegów
Wybrałem specjalnie manuał, proponowano mi automat ale wyczuwa się w nim zmianę przelożeń. Lubię wachlować biegami więc nie stanowi to dla mnie problemu, sprzęgło bierze trochę wysoko ale to kwestia przyzwyczajenia. Skrzynia dodatkowo przy przełożeniu wydaje dźwięk jak w rajdówce.
5,0
Układ jezdny
Bardzo stabilnie trzyma się drogi, jest bardzo twardy, wcześniej jeździłem Golfem i tam było miękko. W Proceed musi być naprawdę już mega słabo, 15mm niżej i jeszcze 18' wg mnie nie na PŁ drogi.
5,0
Karoseria
Linia nie jest jakaś wybujała z boku przypomina Golfa, projektowany dla Europejczyków, coś w sobie ma.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie mam żadnych zastrzeżeń, lusterka i szyby są odpowiednie. Kamera i czujniki wspomagają tylko mnie na wypadek.
5,0
Ergonomia
Niczym w Golfie. Aaa nawet lepiej niż w 8 gen VW bo są fizyczne przyciski.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo wydajny układ klimatyzacji, nawiew na tył nie jest dla ozdoby leci z niego mocno powietrze. Pakiet zimowy robi robotę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ja dla mnie w miarę wygodnie, tylko jeden samochód w miarę rozsądny dla wysokich oferuje dużo miejsca, jest i Insignia B, ale to już prawie 5m długości i benzyniaki dużo palą:/ Z kompaktowych aut Koreańczyki (I30, Elantra, Ceed) przodują można naprawdę daleko odsuną fotel, najgorzej wypada w tej klasie Civic.
4,0
Wyciszenie
Tu się lekko rozczarowałem, po przesiadce z Golfa, słychać szumy tylnego zawieszenia. Słabo wygłuszono tył, trzeba będzie to wygłuszyć matami. Z przodu nie słychać nic nie pokojącego tylko tył.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W mięsie potrafi spalić w korku nawet i 10L, tym wyższy przebieg tym udaje się obniżyć zużycie paliwa. Średnie zużycie na fystanie 7tkm to 7.1L W trasie zależy od prędkości między 6,1L przy 120km/h a przy 140km/ ponad 7,5-8L. Jadąc spokojnie na odc ok 15km max 90 km/h potrafi spalić 5,6L
5,0
Stosunek jakość/cena
Maksymalna wersja wyposażenia, w b. dobrej cenie. Już podstawa S jest bogato wyposażona.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic narazie mnie nie zawiodło, mały przebieg.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 T-GDi 140KM 103kW
[l/100km]