Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Ceed III Hatchback

Krzysztof, 4 lata temu
Silnik 1.4 T-GDi 140KM 103kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Kia Ceed III Hatchback 1.4 T-GDi 140KM 103kW 2018-2021 - Oceń swoje auto
4,93
21% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
5,0
Całokształt
Zanim go kupiłem odwiedziłem wszystkie salony samochodowe, wybór padł na Fousa albo Ceeda. Chodziłem między jednym a drugim salonem i porównywałem. Odbyłem jazdy próbne. Ostatecznie wybrałem Kię ze względu na miejsce za kierownicą mam 2m wzrostu, siedzisko w Fordzie jest krótsze.
Wrażenia
5,0
Silnik
Super 4 cylindry, podobna kultura pracy co w focusie 1.5 ecoboost 150KM, no i ten pomruk na zimnym i przy 1500obr. Spokojna kultura pracy. Moc i moment w zupełności wystarczą, wg lepszy od 1.6 200KM tam denerwuje mnie głośna praca tłumika.
5,0
Skrzynia biegów
Wybrałem specjalnie manuał, proponowano mi automat ale wyczuwa się w nim zmianę przelożeń. Lubię wachlować biegami więc nie stanowi to dla mnie problemu, sprzęgło bierze trochę wysoko ale to kwestia przyzwyczajenia. Skrzynia dodatkowo przy przełożeniu wydaje dźwięk jak w rajdówce.
5,0
Układ jezdny
Bardzo stabilnie trzyma się drogi, jest bardzo twardy, wcześniej jeździłem Golfem i tam było miękko. W Proceed musi być naprawdę już mega słabo, 15mm niżej i jeszcze 18' wg mnie nie na PŁ drogi.
5,0
Karoseria
Linia nie jest jakaś wybujała z boku przypomina Golfa, projektowany dla Europejczyków, coś w sobie ma.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie mam żadnych zastrzeżeń, lusterka i szyby są odpowiednie. Kamera i czujniki wspomagają tylko mnie na wypadek.
5,0
Ergonomia
Niczym w Golfie. Aaa nawet lepiej niż w 8 gen VW bo są fizyczne przyciski.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo wydajny układ klimatyzacji, nawiew na tył nie jest dla ozdoby leci z niego mocno powietrze. Pakiet zimowy robi robotę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ja dla mnie w miarę wygodnie, tylko jeden samochód w miarę rozsądny dla wysokich oferuje dużo miejsca, jest i Insignia B, ale to już prawie 5m długości i benzyniaki dużo palą:/ Z kompaktowych aut Koreańczyki (I30, Elantra, Ceed) przodują można naprawdę daleko odsuną fotel, najgorzej wypada w tej klasie Civic.
4,0
Wyciszenie
Tu się lekko rozczarowałem, po przesiadce z Golfa, słychać szumy tylnego zawieszenia. Słabo wygłuszono tył, trzeba będzie to wygłuszyć matami. Z przodu nie słychać nic nie pokojącego tylko tył.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W mięsie potrafi spalić w korku nawet i 10L, tym wyższy przebieg tym udaje się obniżyć zużycie paliwa. Średnie zużycie na fystanie 7tkm to 7.1L W trasie zależy od prędkości między 6,1L przy 120km/h a przy 140km/ ponad 7,5-8L. Jadąc spokojnie na odc ok 15km max 90 km/h potrafi spalić 5,6L
5,0
Stosunek jakość/cena
Maksymalna wersja wyposażenia, w b. dobrej cenie. Już podstawa S jest bogato wyposażona.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic narazie mnie nie zawiodło, mały przebieg.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 T-GDi 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Kia Ceed III Hatchback 1.4 T-GDi 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
43,00 zł
7,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Kia Ceed III Hatchback