Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Ceed III Hatchback

Dżyszla, 5 lat temu
Silnik 1.4 T-GDi 140KM 103kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Kia Ceed III Hatchback 1.4 T-GDi 140KM 103kW 2018-2021 - Oceń swoje auto
4,64
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Spalanie, które można zbić do 5,3 l/100km, a w szczególnych warunkach (70km/h) zejść nawet do 5,0. Dodatkowo komputer pokładowy ma przekłamanie na poziomie 0,1 l/100km - bardzo pozytywne zaskoczenie po półlitrowym oszukiwaniu przez moją poprzednią i30.
Przeniesienie napędu : Bezproblemowy start z nieodczuwalną praktycznie turbo-dziurą. Jednocześnie ciekawa procedura startowa podnosząca samoistnie obroty silnika (o ok. 250 obr przy jeszcze w pełni wciśniętym sprzęgle) po wbiciu biegu i puszczeniu hamulca.
Układ elektryczny : Światła pozycyjne i do jazdy dziennej to jedno i to samo (po zaciągnięciu hamulca ręcznego / wyłączeni silnika ulegają przygaszeniu - podobnie po włączeniu kierunkowskazu, przygaszane są po tej samej stronie). W wersji z tylnymi lampami LED świecą się one stale, zatem można pozwolić sobie na jazdę z ich użyciem nawet przy mokrej nawierzchni.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : Trudno to nazwać usterką, bo system można wyłączyć, ale samochód zdecydowanie zbyt szybko się potrafi "wystraszyć" podczas zbliżania się do kogoś skręcającego, samemu wykonując skręt (np. ronda).
4,0
Całokształt
Gdy tylko pierwszy raz w czerwcu wsiadłem do tego samochodu, od razu się zakochałem. Wcześniej jeździłem I gen i30, potem testowałem absolutnie wszystkie generacje i zawsze coś doskwierało. Kia wypadła bez zarzutów, choć to tak podobne konstrukcje.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jest bardzo oszczędny i jednocześnie charakteryzuje się wysoką kulturą pracy. Bez problemu można utrzymywać prędkość i przy 1400obr/min na V czy VI biegu, aczkolwiek w takich sytuacjach czuć turbo dziurę i mija chwila od momentu wdepnięcia pedału w podłogę do uzyskania pełnej mocy. Natomiast nie odczuwa się tego na pierwszym biegu tak bardzo, jak w innych samochodach - chyba przełożenie jest znacznie niżej, dzięki czemu prawie natychmiast wchodzi się w zakres pracy turbiny.
4,0
Skrzynia biegów
Czasem zdarza się problem z wbiciem I lub wstecznego biegu - ale to samo miałem w i30. Jest to irytujące, gdy trzeba ruszyć spod świateł, a tu zonk... Szczególnie, że utrzymywanie auta na biegu nie tylko uniemożliwi działanie systemu auto-stop (korzystam tam, gdzie wiem, że cykl świateł jest bardzo długi) ale i podnosi obroty silnika, jeśli nie wciśnie się hamulca (to jakaś tajemna procedura startu? ciekawe zaskoczenie i chyba ciekawostka ogólnie). Sama gałka zmiany biegów na dość długi skok, ale kolejne biegi wchodzą bardzo intuicyjnie i bezproblemowo.
5,0
Układ jezdny
Zawsze lubiłem wykorzystywać możliwości jezdne i trzymania się drogi przez pojazd. Praktycznie nie mogę narzekać. Auto prowadzi się pewnie i idzie tam, gdzie się chce. Przy oponach 205/55R16 komfort jazdy jest wysoki a właściwości trakcyjne całkowicie zadowalające.
5,0
Karoseria
Na tą chwilę nie mogę mieć żadnych zastrzeżeń. Czas z pewnością pokaże, jak z wykonaniem tego elementu. Trudno cokolwiek na tą chwilę napisać.
Komfort
4,0
Widoczność
W porównaniu do i30 I gen, którą dużo wcześniej jeździłem, nieco gorsza widoczność w lusterku wstecznym (mniejsza szyba) i troszkę bardziej przeszkadza prawy przedni słupek. Niemniej na tle innych samochodów widoczność jest świetna. Ważne jednak, aby dość nisko ustawić fotel (mam 183) - zbyt wysoko ustawiony, choć wciąż do dachu pozostaje miejsca, bardzo pogarsza widoczność.
5,0
Ergonomia
Praktycznie już po kilkuset kilometrach cała obsługa może być wykonywana bez specjalnego przyglądania się przełącznikom. Bardzo intuicyjne i logiczne rozłożenie wszystkich przycisków i przełączników na kierownicy, szybki i prosty dostęp do funkcji multimedialnych czy panelu sterowania klimatem (niestety tylko tym w aucie ;) ). Może brakuje jedynie w multimediach przycisku na wyłączenie ekranu (można ustawić pod ulubionymi) i szybkiego powrotu do AA. Mniej intuicyjna niestety była firmowa nawigacja, dlatego jej nie brałem. Ciekawe są przełączniki prędkości wycieraczek i świateł przeciwmgłowych na manetkach - można je obsługiwać zarówno od przodu jak i od tyłu manetki. Na szczególną pochwałę zasługuje bardzo responsywny układ multimedialny, na którym nie odczuwa się żadnych opóźnień. Niektórzy producenci mają z tym ogromny problem.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zaskakująco szybko możemy uzyskać ciepłe powietrze - to pierwsza wyróżniająca się rzecz, jaka rzuciła mi się w oczy. Zamknięty obieg powietrza jest szczelny, klimatyzacja działa równie sprawnie, a na drugie wyróżnienie zasługuje bardzo szeroki zakres regulacji obrotów wentylatora - nie każdy pojazd posiada aż tyle pozycji (nie wiem, jak w modelu z manualną klimatyzacją - opisuję automatyczną).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Absolutnie nie mam nic do zarzucenia. Pomimo 183 cm wzrostu wcale nie wykorzystuję skrajnych pozycji fotela, a i na tylnym bez problemu mógłbym podróżować. Dodatkowo świetnie zaprojektowany podłokietnik z przodu, który zarówno spełnia swoje funkcje, jak i nie przeszkadza w prowadzeniu pojazdu, w tym z korzystania z hamulca pomocniczego. Trudno odczuć jakikolwiek dyskomfort.
4,0
Wyciszenie
Przy niskich obrotach silnik jest bardzo mało słyszalny, podobnie jak i rozrusznik. Przy prędkościach autostradowych poziom hałasu już zmusza do cyknięcia radia nieco głośniej (można ustawić automatyczną zmianę), ale samochód nie odstaje pod tym względem od rywali z segmentu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jestem zdecydowanie zaskoczony pozytywnie spalaniem. Porównując ponownie do mojej starej i30 (109KM) spalanie potrafi być niższe pomimo większej mocy i lepszej dynamiki. Duża zasługa w tym szóstego biegu, ale rozsądne obchodzenie się z turbiną potrafi naprawdę dać oszczędności (jak i ich pozbawić, jeśli zechce się skorzystać ze 100% jej możliwości). Ponadto ogólnie Kia prowadzi przeglądy co dwa lata/30kkm, zatem co drugi rok czeka nas tylko wymiana oleju i może filtrów (nie ma co oszczędzać ani na tym wlotowym, ani na kabinowym, szczególnie przy naszych smogowych zimach). 7-letnia gwarancja (w tym 3 lata nawet na zawieszenie) sprawia, że na początku nic nie powinno zaskoczyć.
5,0
Stosunek jakość/cena
W porównaniu do pozostałych aut, w tym bliźniaczego i30, cena jest znacznie niższa za tą samą jakość i nawet lepsze wyposażenie. Także na tle bezpośredniej konkurencji z Forda, Kia wypada znacznie taniej. A jeśli do tego dołożymy znacznie szerszą gwarancję, to wydaje mi się, że nie ma lepszego auta tej klasy i z takim wyposażeniem za takie pieniądze. Aczkolwiek zwrócę uwagę, że np. instalacje oświetleniowe wewnątrz są wykonane po taniości i dość łatwo o zwarcie nawet przy wymianie żarówki (zmieniałem od razu na LEDy) - trzeba uważać i być pewnym montażu.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
To moje pierwsze wrażenia z pierwszych kilometrów, zatem ocena w tej kategorii może być tylko na zasadzie zaufania. Oczywiście nic do tej pory się nie stało i mam nadzieję, że taka sytuacja się utrzyma. Nie obserwuję też żadnych wad fabrycznych (ach, wspominam odbojniki amortyzatorów w i30), acz to ledwie tysiąc kilometrów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Niestety, nic nie mogę napisać w tej kwestii, bo gdyby auto miało się rozsypać po pierwszym tysiącu kilometrów, to prędzej bym je oddał. Długa gwarancja daje poczucie, że można liczyć na jakość elementów, a nawet w przypadku wpadki - na wymianę. Wykluczeń wielu nie ma i myślę, że jest to dobry wyznacznik tego, na co można liczyć.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 T-GDi 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Kia Ceed III Hatchback