Miękki lakier - byle oparcie się o auto powoduje mikro ryski (wszystkie nowe wozy tak mają), plastiki minimalnie skrzypią na wybojach (głównie fotel kierowcy - może za ciężki jestem), z tyłu trochę mało miejsca na 3 osoby (za wąsko), ale i tak lepiej niż w niektórych innych kompaktach.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dopalanie DPF to masakra. Nie wiem gdzie tu ekologia, ale tryb automatyczny z dopalaniem czasem co 200km to jakieś nieporozumienie, szczególnie, że jest tu CPF (CDPF) a nie luźny DPF. Poza tym jest ok. Trochę leniwy w porównaniu z benzynami, ale kwestia przyzwyczajenia
5,0
Skrzynia biegów
Wszystko ok. Działa. Przy 6-cio biegowej trochę krótka jedynka. Na 6 to tylko autostrada. Podpowiedzi o zmianie biegów na wyświetlaczu to jakieś nieporozumienie (jak wszystko co na siłę wdraża unia).
4,0
Układ jezdny
Dla ludzi przyzwyczajonych do wspomagania hydraulicznego kierownica działa trochę 'sztucznie'. Opcja zmiany mocy wspomagania trochę pomaga. Zawieszenie może być.
Komfort
4,0
Widoczność
Ogólnie dobrze, ale słupki A trochę szerokie. Kamera cofania pomaga. Manewruje się tym po parkingach świetnie.
4,0
Ergonomia
Bagażnik mógłby mieć opcję demontażu drugiej podłogi, a fotel pasażera regulację wysokości. Brakuje też regulacji podparcia odcinka lędźwiowego.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brakuje tylko nawiewu na tylne siedzenia. No i klima załadowana syfem1234. gdyby nie to było by 5gwiazdek.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na kompakt jest OK. Więcej miejsca niż u niektórej konkurencji, ale też jest to klasa D.
4,0
Wyciszenie
OK, nawet na autostradzie da się spokojnie rozmawiać z pasażerami.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy normalnej jeździe (30% 140km/h na autostradzie, 40% 50-60 / 90-100 poza miastem, i staniu w korkach w dużym mieście 30%) średnio wychodzi ok 5,3 - 5,7l. Na autostradzie z tempomatem na 135 i pełnym zapakowaniem (4osoby + pełny kufer) 5,2 - 5,3. Na 'bardzo spokojnych' drogach udało się zrobić 4,2 - 4,3. Po samym wielkim zakorkowanym mieście podejdzie pod 8. Bez DPFa byłoby jakieś 0,5l/100km i jest to bardzo denerwujący wynalazek dla świadomych ludzi (dopalanie automatyczne - to 'niewidoczne' co 200, 300, 400km, max co 500km. Dla tych co nie ogarniają - nawet nie zauważą, że jest. Awaryjnego dopalania jeszcze nie widziałem. Dla porównania w benzynie podobnych rozmiarów w tych samych trasach z tym samym stylem jazdy (średnie,max, min): 8,5 ; 13 ; 6,5, także średnio ok 3l/100 lepiej niż Pb
4,0
Stosunek jakość/cena
Gdyby auto było z 10tys. tańsze to by było 5 gwiazdek. Jest niedosyt jak za tą cenę głównie z powodu DPFa i olewackiego podejścia do klienta w ASO.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zapychanie sitka w odstojniku paliwa dało by się załatwic wstępną pompą paliwa, której nie ma (oszczędności?). DPF się często dopala i co wizyta w serwisie to dopalają serwisowo - profilaktycznie ale nie za darmo.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na ten moment (odpukać) brak.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 CRDi 128KM 94kW
[l/100km]