Auto fajne pod kątem wyglądu, dość pojemne przy kompaktowych wymiarach. Minusy to przeciętna jakości wykonania i awaryjność o czym nie piszą w żadnych testach. Mój bilans przy 19400km to samoistnie pęknięta przednia szyba (wymiana w ramach gwarancji) i zapchany filtr paliwa w zbiorniku (czyszczenie w ASO 192zł)
Wrażenia
2,0
Silnik
Plus silnika to cicha praca i niskie wibracje. Minus to dynamika wyraźnie niższa niż wskazywały by na to osiągi na papierze 128KM i 250Nm. Poprzednie auto 1.9TDI 90KM i 210Nm subiektywne wrażenie że do 100km/h było bardziej dynamiczne i tych samych warunkach o 0.8l/100km oszczędniejsze.
3,0
Skrzynia biegów
Tylko przeciętna precyzja, plus za 6 bieg.
3,0
Układ jezdny
Komfort ok ale precyzja układu kierowniczy nie zachwyca do focusa jeszcze dużo brakuje.
Komfort
3,0
Widoczność
Przednia szyba poprowadzona jest prawie poziomo od środka często odbija się w niej deska rozdzielcza. Widoczność przez tylną szybę mocno ograniczona.
4,0
Ergonomia
W wersji L podłokietnik jest niewygodny tj. zbyt krótki i nieregulowany.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ok w wersji L brak nawiewu na tył.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
2,0
Wyciszenie
Plus to niezłe wyciszenie komory silnika Minus to szumy powietrza przy wyższych prędkościach z uszczelek drzwi i szum toczenia się kół brak lub słabe wyciszenie nadkoli.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
3,0
Stosunek jakość/cena
Auto tańsze niż np VW Golf Variant 1.6TDI Comfortline lub Peugeot 308SW Active ale jednak gorzej wykonane.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po 2 miesiącach samoistnie (żadna dziura czy kamień) pękła przednia szyba pęknięcie od brzegu szyby na podszybiu do środka. Wymiana szyby z wielką łaską w ASO za gwarancji. Po 19,4tyś km zapchany filtr w zbiorniku paliwa galaretkowatą mazią za czyszczenie w ASO zapłaciłem 192zł ma wystarczyć na następne 10tyś! (192zł co 10 tyś, to nie jest żart info z ASO Marvel Łódź). Nie chodzi tu o mechaniczne zanieczyszczenia, nieoficjalnie panowie z ASO twierdzą że materiał zbiornika reaguje z biokomponentami oleju napędowego. Według ASO problem powszechny w KIA z CRDI nie tylko w Polsce. Polecają co 2-3 tankowanie wlać do zbiornika sprzedawany przez ASO płyn do czyszczenia układów wtryskowych a jedyne 60zł. Objawy zapchanego filtra auto nagle traci moc gaśnie, w moim przypadku przy 140km/h na autostradzie !. Mam jeszcze inne auto TD z CR z przebiegiem 66tyś km tankowane na tej samej stacji Shell i w nim filtr się nie zapycha.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 CRDi 128KM 94kW
[l/100km]