Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Ceed II Kombi

Adam Płachta, 8 lat temu
Silnik 1.6 CRDi 128KM 94kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 19 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Kia Ceed II Kombi 1.6 CRDi 128KM 94kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
2,69
34% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Wygląd
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Pęknięta szyba
Silnik : Zapchany filtr paliwa w zbiorniku
2,0
Całokształt
Auto fajne pod kątem wyglądu, dość pojemne przy kompaktowych wymiarach. Minusy to przeciętna jakości wykonania i awaryjność o czym nie piszą w żadnych testach. Mój bilans przy 19400km to samoistnie pęknięta przednia szyba (wymiana w ramach gwarancji) i zapchany filtr paliwa w zbiorniku (czyszczenie w ASO 192zł)
Wrażenia
2,0
Silnik
Plus silnika to cicha praca i niskie wibracje. Minus to dynamika wyraźnie niższa niż wskazywały by na to osiągi na papierze 128KM i 250Nm. Poprzednie auto 1.9TDI 90KM i 210Nm subiektywne wrażenie że do 100km/h było bardziej dynamiczne i tych samych warunkach o 0.8l/100km oszczędniejsze.
3,0
Skrzynia biegów
Tylko przeciętna precyzja, plus za 6 bieg.
3,0
Układ jezdny
Komfort ok ale precyzja układu kierowniczy nie zachwyca do focusa jeszcze dużo brakuje.
Komfort
3,0
Widoczność
Przednia szyba poprowadzona jest prawie poziomo od środka często odbija się w niej deska rozdzielcza. Widoczność przez tylną szybę mocno ograniczona.
4,0
Ergonomia
W wersji L podłokietnik jest niewygodny tj. zbyt krótki i nieregulowany.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ok w wersji L brak nawiewu na tył.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
2,0
Wyciszenie
Plus to niezłe wyciszenie komory silnika Minus to szumy powietrza przy wyższych prędkościach z uszczelek drzwi i szum toczenia się kół brak lub słabe wyciszenie nadkoli.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
3,0
Stosunek jakość/cena
Auto tańsze niż np VW Golf Variant 1.6TDI Comfortline lub Peugeot 308SW Active ale jednak gorzej wykonane.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po 2 miesiącach samoistnie (żadna dziura czy kamień) pękła przednia szyba pęknięcie od brzegu szyby na podszybiu do środka. Wymiana szyby z wielką łaską w ASO za gwarancji. Po 19,4tyś km zapchany filtr w zbiorniku paliwa galaretkowatą mazią za czyszczenie w ASO zapłaciłem 192zł ma wystarczyć na następne 10tyś! (192zł co 10 tyś, to nie jest żart info z ASO Marvel Łódź). Nie chodzi tu o mechaniczne zanieczyszczenia, nieoficjalnie panowie z ASO twierdzą że materiał zbiornika reaguje z biokomponentami oleju napędowego. Według ASO problem powszechny w KIA z CRDI nie tylko w Polsce. Polecają co 2-3 tankowanie wlać do zbiornika sprzedawany przez ASO płyn do czyszczenia układów wtryskowych a jedyne 60zł. Objawy zapchanego filtra auto nagle traci moc gaśnie, w moim przypadku przy 140km/h na autostradzie !. Mam jeszcze inne auto TD z CR z przebiegiem 66tyś km tankowane na tej samej stacji Shell i w nim filtr się nie zapycha.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 CRDi 128KM 94kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Kia Ceed II Kombi