Inne
: Nic mnie nie zaskoczyło - dłuuuuugo wybierałem auto, więc byłem psychicznie przygotowany :)
5,0
Całokształt
Praktyczne, bezproblemowe, nie jest nudnym niemcem :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Po spasowaniu elementów (kilka tys. km) zaczyna troszkę głośniej klekotać niż jak był nowy, ale i tak duże cichszy i przyjemniejszy od 1.6TDI. Mocy niby nie brakuje, ale jako że się przesiadłem z benzyny to charakterystyka też wyraźnie inna
5,0
Skrzynia biegów
6MT dobrze zestopniowana i na miasto i na autostradkę. Po kilku tys. km zaczyna wybierać lekko i precyzyjnie (na 2 palce :) )
4,0
Układ jezdny
polecam wersję z regulowanym wspomaganiem. Tryb 'normalny' chyba najgorszy. Parkowanie jednym palcem. Przesiadłem się z hydraulicznego i ogólnie wilałem ten typ - za to gwiazdka mniej - takie czasy
Komfort
5,0
Widoczność
kierowca 190cm+ musi się czasem schylić pod światłami, ale poza tym widoczność dookoła super
5,0
Ergonomia
wszystko da się znaleźć 'na pamięć'
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
działa :)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przy 4 osobach 180+ będzie mało miejsca z tyłu na nogi, tak samo jak przy trzech rosłych dorosłych na tylnej kanapie będzie miało 'przytulnie', ale i tak jest lepiej niż w Aurisie czy Mazdzie3
5,0
Wyciszenie
jak na tej klasy auto jest ok
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Sporo jazdy po zakorkowanym Wrocławiu (7,5/100), sporo po autostradzie z prędkościami 140 w tym 4 osoby + bagaż (5,3-5,7/100), okazjonalnie drogi krajowe 50-90kmh(4,5-5,5/100).
Średnio po 20tys. km wychodzi ok 6.5/100. Jeżdżąc 'eko' w trasie dało by się wykręcić poniżej 4l/100, ale moim zdaniem taka jazda to jest niszczenie silnika.
Nie widzę różnicy między paliwem zwykłym a 'premium' (tankowane długoterminowo, nie jednorazowo), przy czym wypalanie DPFa też nie zostawia chmury dymu za autem więc może jednak warto to lepsze lać...
Przesiadłem się z benzyny 1500DOHC gdzie przy takiej jeździe miałem minimum 7/100 a max dochodziło do 14l/100. Warunki eksploatacji takie same i długoterminowe.
5,0
Stosunek jakość/cena
u Dealera dało się ponegocjować cenę i wyposażenie. W porównaniu z konkurecją jest ok
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 CRDi 128KM 94kW
[l/100km]