Bardzo fajne autko (wersja business line), chyba najbardziej optymalna wersja wyposażenia jeśli chodzi o stosunek wyposażenie/cena.
"Mechanika" (silnik, skrzynia i układ jezdny) na poziomie średnim, jednak całość nadrabia komfort jazdy i ergonomia oraz wykończenie.
Drugi raz kupiłbym ten samochód, ale z automatyczną skrzynią biegów (dla pełni komfortu) oraz gdyby w palecie był silnik przynajmniej 140 - 150km dostępny dla kombi.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik zdecydowanie wystarcza do miasta czy na trasę, wyprzedza się całkiem dobrze, elastyczność zachowana, ale niestety patrząc przed zakupem auta na 128km spodziewałem się zdecydowanie czegoś więcej.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia w miarę precyzyjna, biegi wchodzą lekko, ale odczuwamy wejścia w kolejne biegi. Tutaj mam trochę zastrzeżeń, mimo, że skrzynia w poprzedniej astrze była toporna i używało jej się ciężej to jednak dawała więcej pewności.
Rzadko, ale zdarza mi się wrzucić 3 zamiast 5 lub odwrotnie.
4,0
Układ jezdny
Pierwsze wrażenie na jeździe próbnej - jakbym się przesiadł do ultrakomfortowego samochodu, kierownica dosłownie nie stawia oporu, wrażenie niesamowite.
Trwało to do przejechania pierwszego kilometra, później stwierdziłem, że coś mi tu nie pasuje. Oczywiście mogę wyregulować stopień wspomagania w 3 trybach, ale nawet sportowy nie daje informacji zwrotnych na kierownicę. Do tego da się przyzwyczaić i nie będzie to przeszkadzać po dłuższym czasie, ale auto jest w 100% nastawione na komfort, w żadnym wypadku na sport.
Układ kierowniczy jest mało precyzyjny, ale w sytuacjach krytycznych - szybkie wyminięcie przeszkody, czy ostrzejszy zakręt samochód nie zawodzi, tak więc samo w sobie zawieszenie jest dobrze zestrojone.
Komfort
5,0
Widoczność
W mojej wersji - doskonała widoczność ze względu na kamerkę z tyłu. Z czujnikami byłoby podobnie, natomiast bez czujników, mimo, że to kombi to mogłoby być ciężej. Do przodu duża szyba, lusterko wysoko zawieszone, słupki A o umiarkowanej grubości + szybki za lusterkami - jest bardzo dobrze, widoczność na boki również w porządku.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, kilka mankamentów jeżeli chodzi o oprogramowanie w systemie multimedialnym, ale po aktualizacji powinno być okey. Multum przycisków na kierownicy, co przerażało mnie na początku, ale da się przyzwyczaić i korzystać bardzo intuicyjnie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód bardzo szybko nagrzewa się w środku, mimo, że to diesel. Klimatyzacja (2 strefy) działa bardzo wydajnie. No i punkt ostatni - odparowywanie szyb jest niewiarygodnie szybkie, dodatkowo przy wykryciu zaparowania system sam przełącza nawiew na szybę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie jestem wysokim kierowcą, za to moja pozycja za kierownicą jest dosyć "leżakowa", mimo to z tyłu zostaje zawsze dużo miejsca nawet dla znajomych 190cm wzrostu. Przestrzeni w samochodzie jak na tą klasę jest aż nadto, natomiast wielkość bagażnika jest umiarkowana, ale coś kosztem czegoś. Wolę jednak takie rozwiązanie, że w środku nie ma potrzeby się ściskać.
4,0
Wyciszenie
Silnik jest rewelacyjnie wyciszony jak na diesla. Problem zaczyna się powyżej 90 km'h, gdzie hałas powoduje pęd powietrza, nie mniej jednak podróżowanie 140-150 km'h na autostradzie jest komfortowe.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik jest ekonomiczny - i to tyle co mogę w tej chwili powiedzieć, przejechałem 18 000 km.
4,0
Stosunek jakość/cena
Wykończenie, komfort jazdy (mega wygodne fotele + komfortowe zawieszenie), całokształt z kategorii komfortu spotyka się z gorszymi punktami takimi jak średni układ kierowniczy oraz niezbyt dynamiczny silnik.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W tej chwili brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W tej chwili brak.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 CRDi 128KM 94kW
[l/100km]