Inne
: Jakość wykonania wnętrza, design wnętrza i nadwozia, wyciszenia wnętrza zwłaszcza podwozia
4,0
Całokształt
Odnoszę się do zakupu wersji demo L SW, która była 15% tańsza od katalogu więc jak za 62000zł auto naprawdę godne uwagi biorąc pod uwagę:
- wygląd
- jakość wnętrza
- wyciszenie
- przestrzeń w środku i dość pojemny bagaznik
Kompakt który wykonany jest prawie jak klasa Są chromy, przyciemniane szyby, doświetlanie zakrętów, tempomat, komendy głosowe telefonu, czujniki parkowania, mnóstwo systemów bezpieczeństwa, dobra wygoda i wyciszenie , już o designie nie wspomnę, wg mnie najlepszy w klasie. Lepiej wykonany jest tylko Golf ale też około 10-15 tys droższy.
Wrażenia
4,0
Silnik
1.6 benzyna jest ponoć zaprojektowany na niskie spalanie więc dlatego nie przyspiesza nagle z niskich obrotów ale powyżej 2500 zaczyna reagować. Szkoda tylko że im wyzsze obroty tym coraz gorsze brzmienie dlatego daruję sobie wyprzedzanie na wysokich obrotach bo poprostu dźwięk nie należy do przyjemnych.
4,0
Skrzynia biegów
Tu jak narazie 4+ bo fajnie wygląda, biegi wchodzą gładko, nie chaczą ale zestopniowanie nie sprzyja elastycznemu przyspieszaniu
4,0
Układ jezdny
Tu też 4+ bo zawieszenie jest tak zestrojone żeby było w miarę komfortowo i dobrze trzymało drogi.
Komfort
4,0
Widoczność
Zawieszenie nie połyka nierówności ale dobrze sobie z nimi radzi. Fotele bardzo fajnie spasowane, okalają kierowcę po bokach i generalnie są fajnie wyprofilowane choć to pełni szczęścia przydałoby się regulacja lędźwia na dłuższe trasy ale to mój indywidualny przypadek.
5,0
Ergonomia
Design deski nawiązujący trochę do Audi, roplanowanie przycisków wg mnie w sam raz.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zarzutu
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca w sam raz dla komfortu kierowcy i pasażera za nim. Na pewno więcej niż Focus i Astra bo tam bo maksymalnym copfnięciu fotela z tyłu nie ma miejsca na nogi a w Ceedzie cały czas jest.
Fotele bardzo fajnie spasowane, okalają kierowcę po bokach i generalnie są fajnie wyprofilowane choć to pełni szczęścia przydałoby się regulacja lędźwia na dłuższe trasy ale to mój indywidualny przypadek.
4,0
Wyciszenie
Tu naprawdę dobrze jak na kompakt choć gorzej od Astry bo tam są lepiej wyciszone drzwi (są cięższe). Mam bzika na temat wyciszenia więc wymieniłem głośne Hankooki (niski opór toczenia daje w kość) na dużo cichsze Goodyeary i nawet zimówki są cichsze. Podłoga jest fajnie wycioszona bo słychać takie głuche odgłosy jak się jedzie po nierównościach. Drzwi srednio wyciszone ale dopiero powyżej 120-130 nasila się szum powietrza.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pierwszy przegląd 350 zł drugi już 800zł i tak na zmianę 1 w roku.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tutaj za około 62- 65 tys zł mamy kompakt w wersji premium (wersja L) gdzie są chromy, przyciemniane szyby, doświetlanie zakrętów, tempomat, komendy głosowe telefonu, czujniki parkowania, mnóstwa systemów bezpieczeństwa, dobra wygoda i wyciszenie , już o designie nie wspomnę, wg mnie najlepsze w klasie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak i podejrzewam że długo nie bedzie bo widać skok jakościowy w stosunku do 1-szej generacji, a poza tym to flagowy model marki.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak i podejrzewam że długo nie bedzie bo widać skok jakościowy w stosunku do 1-szej generacji, a poza tym to flagowy model marki.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 GDI 135KM 99kW
[l/100km]