Układ elektryczny
: Błędy ESP. Częste wypalanie DPF.
3,0
Całokształt
Auto chwalone przez innych, według mnie irytujące i bez wyrazu. Niedopracowane.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik elastyczny i ekonomiczny - 136 km wystarczało do sprawnego poruszania się w trasie.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą z przyjemnym "wpadnięciem" w swoje miejsce. Krótki skok lewarka.
Skrzynia bardzo dobrze zestopniowana. W mieście nie ma problemu z zastanawianiem się, na którym biegu jechać.
3,0
Układ jezdny
Miałem wersję kombi. Zauwqżyłem, że auto źle znisiło poprzeczne nierówności na drodze, szczególnie progi zwalniające. Zawieszenie potrafiło " dobić" do skrajnego położenia przy nieco większej prędkości w trakcie pokonywania nierówności, najczęściej robiła tak przednia oś. Niby wielowahacz, ale kiepska kultura pracy tego zawieszenia może dziwić. Byłem tym negatywnie zaskoczony. Mniejsze i tańsze auta sprawniej przejeżdżają "leżących policjantów".
Dodatkowo auto wyraźnie podatne na podmuchy wiatru już przy prędkościach powyżej 110kmh. Jeżdziłem Seatem Altea XL i tam nie ma tak dużej wrażliwości na wiatr.
Kia ma też zbyt "czuły" układ kierowniczy. W mediach był poruszany temat "ściągania" auta (KIA CEED 3. generacji) przy jeździe na wprost. Mój egzemplarz "ciągnął" w prawo. Nie zauważyłem problemów z oponami, dlatego stwierdzam, że kwestia leży w zbyt "napiętym" układzie kierowniczym.
4,0
Karoseria
Dobrze spasowana. Lakier w porządku. Koreańskie auta nie są ocynkowane, ale podobno zabezpieczone chemicznie przed korozją. Polecam poszukać informacji na youtube.
Komfort
5,0
Widoczność
Poprawnie, widoczność w porządku. Szyby są wystarczających rozmiarów.
3,0
Ergonomia
Nie mogłem znaleźć sobie za kierownicą wygodnej pozycji. Mam trochę krótkie nogi, co sorawiło, że przy dosunięciu fotela w kierunku szyby czołowej moje kolana były bardzo blisko kierownicy. Dziwna była ta pozycja, tak jakbym siedział w gokracie. Nie mogłem się do tego przyzwyczaić.
Systemy komfortu działają średnio. Tryb automatyczny wycieraczkek nie spełniał swojego zadania. Wycieraczki potrafiły nagle przyspieszać swoją pracę, kiedy tak naprawdę opady się nie zmnieniały lub nawet zmniejszały. W autach np. Volkswagena automatyczne wycieraczki pracują o niebo lepiej.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zarzutów. Automatyczna klima fajnie chłodzi.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na auto kompaktowe jest dobrze. Sporo schowków i kieszeni.
3,0
Wyciszenie
Może to złe porównanie, ale w Passacie B6 jest ciszej. Kia mimo wyraźnego wygłuszenia drzwi (słychać to przy zamykaniu) nie zachwyca ciszą w trakcie podróży.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zrobiłem kilkanaście tysięcy kilometrów. Bez awarii.
4,0
Stosunek jakość/cena
Tańszy niż niemiecka konkurencja. Fajnie wyposażony (Android Auto, grzana kierownica).
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wypalanie DPF nawet co 150 km, które potrafiło trwać ponad 40 kilometrów! Pomimo, że jeździłem w trasie i unikałem jazdy po mieście, to auto coraz częściej wypalało filtr cząstek stałych. Może to taki urok normy EURO 6 ;D Ostatecznie kończy się to rozrzedzaniem oleju silnikowego, w skrajym przypadku zatarciem silnika.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Od czasu do czasu świeciła się kontrolka ESP. Po ponownym uruchomieniu gasła. ASO nie znalazło przyczyny.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 CRDi 136KM 100kW
[l/100km]