Udane auto w rozsądnej cenie. Ocena ogólna dobra ze względu na małe niedociągnięcia w ergonomii.
Wrażenia
4,0
Silnik
Patrząc na osiągi, elastyczność i spalanie to super konstrukcja. Nie wgniata w fotel na każdym biegu ale do wyprzedzania wystarczy. Nie dałem najwyższej oceny ze względu na głośną prace i wibracje, które występują losowo. Jednego dnia jest idealnie cichy, następnego wpada w jakieś dziwne wibracje na postoju i przy lekkim przyśpieszaniu pomiędzy 1400 a 2000 obr. klekocze jak stary diesel. Według serwisu jest OK aczkolwiek wspominali o aktualizacji softu w tym roku.
4,0
Skrzynia biegów
Mam wersję ze skrzynią DCT. Ogólnie pracuje bardzo dobrze, szybko i płynnie zmienia biegi. Ostatnie 7 przełożenie jest dość długie co dla mnie jest bardzo ważne (jeżdżę głownie w Niemczech). Przy 120km/h jest jakieś 2050 obr/min. Biegi można zmieniać też manualnie lewarkiem lub łopatkami przy kierownicy. Łopatki działają super i nie wiem dlaczego ruszając ze skrzyżowania nie mogę zmieniać biegów lewarkiem dopóki komputer nie zasugeruje zmiany. Do sprawnej redukcji i zabawy w zakrętach łopatki wygrywają. Tryb automatyczny działa dobrze aczkolwiek utrzymuje jak dla mnie za niskie obroty silnika. Nikt mnie nie przekona, że jazda przy prawie 1000obr jest zdrowa dla układu przeniesienia napędu i silnika. Mankamentem jest też praca skrzyni w przypadku podjechania do skrzyżowania i ruszenia jak auto się toczy- reakcja na gaz jest mocno opóźniona. Mechanicznie oceniam ją doskonale ale za niedopracowane oprogramowanie odejmuję jedną gwiazdkę.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie jak dla mnie jest dobrze zestrojone. Na zakrętach dobrze trzyma się drogi i jest dobrze wyciszone. Mam wersję GT Line i nie wiem czy różni się od innych wersji np. twardością. Samochód ma dopiero 20000km i ciężko napisać coś o jego trwałości.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jest bardzo dobra. W wersji kombi dolna krawędź tylnej szyby jest wysoka, co utrudnia parkowanie. Na szczęście mam kamerę która działa dobrze nawet w nocy. Mały minus za to, że nie jest ona osłonięta przez co zawsze się brudzi. Co 2 dni trzeba ją przetrzeć palcem. Plus za dobre światła mijania w wersji z Xenonem, gorzej wypadają światła długie. Przydał by się bixenon.
4,0
Ergonomia
Brak gniazdka 12V z tyłu ale jest jedno w bagażniku. Sporo schowków w dobrych miejscach. Wszystko jest pod ręką. Minus za tragiczne nagłośnienie i zbyt jasny ekran nawigacji
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa. W trybie automatycznym dmucha za mocno na głowę. Ogólnie ma problemy z utrzymaniem stałej temperatury- raz wieje gorącym raz zimnym powietrzem. Trzeba się jej "nauczyć".
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To jest pierwsze auto w którym nie bolą mnie plecy, mam jak ułożyć nogi i dopasować kierownicę (wzrost 183cm). Tylna kanapa jest bardzo wygodna i jest mnóstwo miejsca na nogi. Mogę porównać ją do kanapy w Audi A6 C6 gdzie siedzi się jak za karę.
3,0
Wyciszenie
Kolega jeździł poprzednią wersją i mówi, że jest ogromna poprawa, ale dla mnie mogło by być ciszej. Szum powietrza nie przeszkadza jednak jazda po chropowatym asfalcie jest męcząca. Silnik też wyraźnie słychać, zaczyna przeszkadzać powyżej 150 km/h. Muszę jeszcze napisać o audio w tym samochodzie- to jest porażka. Dźwięk jest nijaki, brak szybkiego basu jak np. perkusja. Radio włącza się zawsze od 4 poziomu głośności a jest wtedy bardzo głośno, czasem włącza się długo.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto firmowe przed pierwszym przeglądem więc zobaczymy.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jakość wykończenia, wyposażenie i ergonomia na najwyższym poziomie. W tej cenie moim zdaniem bije na głowę mdłe Skody i konkurentów. Osobiście uważam, że jest to najładniejsze kombi w tym segmencie. Podsumowując, to tanie wygodne auto z rozsądnie mocnym silnikiem (136KM) i dobrą skrzynią DCT.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 CRDi 136KM 100kW
[l/100km]