Silnik
: Sądziłem, że to Niemcy robią najlepsze diesle. Ale Volkswagenowski 1,6 diesel to dużo gorszy silnik w porównaniu z 1.6 od Kia.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
4,0
Całokształt
Niezły samochód, ergonomiczny i dość komfortowy, chociaż ma też swoje wady. Wersja wyposażenia M - szału nie ma ale wstydu też nie ma. W moim przypadku to samochód służbowy wyłącznie do pracy - chociaż można go śmiało używać również jako auto rodzinne. Bardzo poręczny i zwrotny jak na kombi.
Wrażenia
5,0
Silnik
Cichy i kulturalny diesel - bez ADBLUE. Czasami hałasuje łańcuch rozrządu podczas rozruchu na zimnym silniku. Tak ze 2 sekundy.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo precyzyjna, lekko "klika" przy załączaniu biegu. Wielu mogłoby się uczyć od Kii jak robić skrzynie biegów...
4,0
Układ jezdny
Prowadzenie Jest ok, chociaż to może zależeć od stanu opon. Hamulce skuteczne, łatwo wyhamowują nawet z dużych prędkości, nie zauważyłem również podatności na przegrzewanie.
4,0
Karoseria
Kompaktowa wielkość samochodu ale ze sporym wnętrzem i dużym bagażnikiem. Bardzo opływowe nadwozie.
Komfort
5,0
Widoczność
Dzięki małemu dodatkowemu okienku przy słupku A doskonała widoczność podczas wjeżdżania w osiedlowe uliczki pod kątem 90stopni. Poza tym bardzo dobra widoczność na wszystkie strony.
3,0
Ergonomia
Oguzikowanie i obsługa komputera prawie Jak w autach niemieckich - bez większych zarzutów. Intuicyjna i łatwa do zapamiętania.
Irytuje brak regulacji wysokości fotela pasażera. Jest on ustawiony nisko, więc jak kierowca podniesie swój na max to pasażer z przodu siedzi 10cm niżej obok kierowcy. Fotel kierowcy jest dobrze wyprofilowany z mocnym podparciem lędźwi chociaż bez możliwości ich regulacji. Brak możliwości otwierania/domykania szyb z kluczyka.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima manualna o przeciętnej wydajności, ogrzewanie wydajne - zaskakująco ciepło się robi w zimę z nawiewów już po krótkim dystansie.
Duży minus za brak nawiewów na tylną kanapę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 186cm i miejsca mam ok - chociaż fotel i kierownica wysunięte są do końca. Z tylu nawet dorosły wtedy usiądzie, chociaż nie wiem czy będzie mu wygodnie. Moje nastoletnie córki nie lubią tym autem jeździć z tyłu, twierdzą że to głównie przez brak nawiewów...
4,0
Wyciszenie
Jest ok. Można śmiało jechać za autostradowymi prędkościami i nie jest to męczące. Nawet w mieście dźwięk silnika nie jest natarczywy. Trochę szumi od kół
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie w mieście 7,5l/100km. Emerycka jazda drogą krajową - 5,5l/100km. Na autostradzie przy jeździe z maksymalnymi do uzyskania prędkościami - do ok. 180km/h, ale średnio ciągle ~ 140-150km/h nie udało mi się przekroczyć 8l/100km. Koszt przeglądów - dostępny, samochód jest wciąż na gwarancji.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezłe auto, ale konkurencja w tym przedziale jest bardzo duża. O cenach nowych się nie wypowiadam - zresztą ten model ma już następcę. Ale odnośnie używanych 3-4 letnich - jak mój oceniany - to myślę, że słabo wyposażone samochody ciężko będzie sprzedać w dobrych pieniądzach nie mówiąc już o samochodzie w białym kolorze....
Na placach poflotowych stoją setki podobnych kombi. Jak ktoś chce kupić używany to cena jest korzystna, bo auto jest młode, nowoczesne i ma dobrą technikę a ceny serwisu w ASO są do przyjęcia. Ale jak ktoś chce sprzedać auto po kilku latach, to ciężko uzyskać dobrą cenę. Wyższych wersji L na rynku jest mało a GTline to prawdziwy biały kruk - chociaż wyposażenie jest zacne.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jakiś drobny wyciek oleju z silnika dostrzeżony podczas rutynowego przeglądu, brak części u dilera - otrzymałem bezpłatnie samochód zastępczy na kilka dni - nowy model KIA CEED.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak usterek
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 CRDi 110KM 81kW
[l/100km]