Samochód z serii - Polak zmieści się z całą rodziną. Ale nie chce pisać o stereotypach, bo już ich wiele słyszałem, np. –„ teraz kia ceed przejęła pałeczkę od passata jako samochód dla buraków”. Ocena samochodu nie powinna opierać się na złośliwościach.
Samochód zaprojektowany dość poprawnie, z zewnątrz nic mu nie można zarzucić. Od środka sprawa wygląda zupełnie inaczej: jakość materiałów przeciętna, fotele z przodu na dłuższa trasę niewygodne, o stylistyce wnętrza moim zdaniem nie ma co mówić, po prostu wszystko co niezbędne wsadzili do środka.
Ciekawe jest oznaczenie wersji wyposażeniowych samochodu – stylizacja na podstawie rozmiarów ubrań. L, M,
Wrażenia
1,0
Silnik
Sercem tej tętniącej mocą maszyny jest 4-cylindrowy, rzędowy, górnozaworowy, wolnossący, silnik benzynowy( ależ to brzmi) legitymujący się mocą aż 100 KM i potężnym momentem obrotowym 134 Nm. Tu jako ciekawostkę podam że w 1993r. zaczęto produkować Poloneza z silnikiem benzynowym 1.4 o mocy 103KM i 127 Mm. Po 22 latach Kia zaszalała z nowoczesnym silnikiem. Jak nietrudno się domyślić, Kia Ceed ma „sportowe” osiągi. Kia Ceed do setki 13 sek., Polonez 13,2 sek. Dodatkowo silnik ten ma duży apetyt na paliwo. Kia Ceed spala 6,0 /100km, Polonez 7.0 /100km. Podałem oczywiście dane producenta.
2,0
Skrzynia biegów
Pracuje normalnie, 6 bieg przy tym silniku to porażka. Biegi bardzo krótkie, trzeba cały czas mieszać w skrzyni.
2,0
Układ jezdny
W stosunku do pierwszej wersji poprawili - prowadzi się przeciętnie.
1,0
Karoseria
Zabezpieczenie antykorozyjne niestety kiepskie, zdarzają się problemy z łuszczącym lakierem w okolicy klamek, powłoka lakiernicza jest podatna na zarysowania i odpryski, lakier cienki i słaby.
Komfort
2,0
Widoczność
Widoczność – do tyłu kiepsko ze względu na tylne słupki.
1,0
Ergonomia
Duża ilość miejsca, skrzypiący środek, plastiki trzeszczą jak w starym samochodzie, szczególnie na nierównościach
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
Słabo działająca klimatyzacja – mało wydajna.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest
2,0
Wyciszenie
Przy spokojnej powolnej je jeździe w miarę cicho - powyżej 100 robi się nieznośnie.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Piętą Achillesa w tym wozie są hamulce - podatne na skrzywienie przy intensywnym hamowaniu, oraz awarie świateł do jazdy dziennej.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
na razie nie ma
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 DOHC 100KM 74kW
[l/100km]