Poprawny samochód.
W tym segmencie samochody są bardzo do siebie podobne. A Kia nie odstaje od średniej w segmencie, ale się też nie wychyla. Nie jest wyraźnie lepsza, ale też nie jest wyraźnie gorsza.
Wrażenia
4,0
Silnik
Można stwierdzić, że jest. Kultura pracy na przyzwoitym poziomie. Nie jest "zamulony".
Całkiem przyjemny w trasie. Pozwala wygodnie jechać autostradą i nie trzymać się cały czas prawego pasa.
5,0
Skrzynia biegów
Na plus 6 biegów. Nie wszyscy konkurenci przy 1.6 silniku mają przekładnie 6-cio biegowe.
3,0
Układ jezdny
Szału i sportowych doznań nie ma. Poprawnie i bardzo zachowawczo.
5,0
Karoseria
Nie rdzewieje, a to już dużo. Poza tym nic więcej od technicznej strony karoserii nie jestem w stanie dodać.
Komfort
4,0
Widoczność
Słaba widoczność do tyłu.
5,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu. Poprawnie i bez polotu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Poprawnie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W innych kompaktach jest tak samo. Nie jest ani przesadnie na plus, ani na minus.
3,0
Wyciszenie
Słuchać opony.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części do napraw są tanie i ogólnodostępne.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jako nowy samochód był wyraźnie tańszy od konkurencji. Jako używany dość dobrze trzyma cenę. Jednak widać miejsca w których zaoszczędzono. Trochę jak w Dacii.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak drobnych usterek.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy 120 tys km wymiana sprzęgła. Poza tym bezawaryjna.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 CRDi 128KM 94kW
[l/100km]