Silnik
: Świetne wyniki spalania, dość zrywny z fajnymi osiągami, przy okazji jeśli ktoś lubi posłuchać diesla - bardzo fajny warkot :)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Lakier dość delikatny.
5,0
Całokształt
Autko przyjemne w prowadzeniu, tanie w eksploatacji, wygodne i wbrew pozorom całkiem spore wewnątrz. Jak dla mnie, przy okazji jest bardzo ładne, a jedyny mankament jaki zauważyłem to delikatny lakier, ale na to też można coś zaradzić :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Zrywny, oszczędny, ekologiczny i póki co - bezobsługowy.
5,0
Skrzynia biegów
Na dzień dzisiejszy nie zauważyłem żadnych problemów, nic nie skrzypi, biegi wchodzą delikatnie, choć trzeba się trochę przyzwyczaić do wrzucania 6ki ze względu na trochę poboczne jej ułożenie na drążku.
5,0
Układ jezdny
Wszystko bez uwag, kierownica reaguje bardzo szybko, na zakrętach samochód idealnie się trzyma drogi, nawet przy 80-90 km/h.
Komfort
4,0
Widoczność
Odrobinę za szerokie przednie słupki, no i małe szybki boczne z tyłu, tak więc trzeba się trochę przestawić, możliwe, że jestem przewrażliwiony ;)
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, ułożone w stronę kierowcy, tak więc nie przyczepię się do niczego. Ustawienie kierownicy w dwóch płaszczyznach również pomaga w dostosowaniu wszystkiego do własnych potrzeb.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dmucha i pachnie ;) Uwaga na parowanie szyb przy zamkniętym obiegu powietrza bez włączonej klimy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Samochód z zewnątrz wygląda na niewielki, jednak wewnątrz jak dla mnie - daje zupełnie radę. Wyjazd do teściowej i przywiezienie słoików nie sprawi problemów, podobnie jak kilkudniowy wyjazd z dwójką pasażerów, czwórka może mieć trochę ciasnawo, ale też da radę ;)
4,0
Wyciszenie
Jak na diesla, nie ma tragedii, szczególnie dobrze jest przy wyższych prędkościach na trasie, gdzie słychać właściwie tylko opony. W mieście trochę głośniej, ale jest to bardzo przyjemny dźwięk (warkot) silnika.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak dla mnie rewelacja - zatankowałem do pełna na Lukoilu, przejechałem 200 km i wskazówka ledwo zeszła poniżej full :) Poza tym, przy mojej jeździe, gdzie staram się poruszać raczej oszczędnie, ze względu na ilość km robionych w ciągu miesiąca, to naprawdę idealna opcja. Jeździłem wcześniej starszym autem w LPG, palił ok. 11 litrów, po zmianie widzę oszczędność, więc musi spalać poniżej 5l/100km. Chciałbym też zauważyć, że poruszam się sporo w Warszawie i spalanie na komputerze pokazuje mi średnio max 5,5l/100km, natomiast na trasie spokojnie schodzę bliżej 4,5-4,8l/100km. Po wyliczeniach ręcznych - kalkulatorowych wychodzi mi, że spalanie jest na poziomie średnio 4,6l/100km.
4,0
Stosunek jakość/cena
Autko jak na używane z tym wyposażeniem, może do najtańszych nie należy, ale i tak wolę kupić 2-3 letnią Kię za 40-42 tys. niż 4 letniego VW za podobną cenę.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Póki co - brak. Poprzednia właścicielka wymieniała filtr paliwa poza serwisem gwarancyjnym - poza tym, nic a nic.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zupełnie brak.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 CRDi 128KM 94kW
[l/100km]